REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Daewoo Lanos: raport po 160 tys. kilometrów

Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Daewoo Lanos
Daewoo Lanos

REKLAMA

REKLAMA

Daewoo to marka nieobecna już na rynkach motoryzacyjnych. Mimo tego, ciągle sporo pojazdów tego producenta można spotkać na polskich drogach. Okazuje się, że nawet po latach są to samochody wytrzymałe i tanie w eksploatacji, a poziom awaryjności nie przekracza poziomu zdrowego rozsądku. Pod lupę bierzemy Daewoo Lanosa z 2000 roku.

Daewoo Lanos: nadwozie

Pierwszy rzut oka na 13 letnie auto i…niespodzianka. Oprócz wyraźnie zmatowiałego, czerwonego lakieru, nie widać oznak rdzy na karoserii. Po bliższym przyjrzeniu się, dobre wrażenie ciągle pozostaje. Rdza pojawiła się właściwie tylko wewnątrz komory silnika. Egzemplarze z pierwszych lat produkcji są wyjątkowo dobrze zabezpieczone przed korozją – potwierdza to oglądany przez nas wóz.

REKLAMA

Daewoo Lanos: wnętrze

Wnętrze już jako nowe nie prezentowało się wspaniale. Twarde plastiki i monotonne wykończenie sprawiały wrażenie budżetowego samochodu, jakim faktycznie jest Lanos. Po latach widać duże zużycie elementów wnętrza. Od przetarć na kierownicy i przyciskach, po wyrobione fotele. Praktycznie nie mają one już gąbki i siedzi się na nich jak na drewnianym krześle. Deska rozdzielcza nadal jest ergonomiczna i łatwa w obsłudze. Elementy obsługi urządzeń pokładowych nie zawodzą pomimo zmęczenia materiałów wykończeniowych. Jedynie głośnik w prawych drzwiach nie działa. Wytarcie, zadrapania i odbarwienia to stały widok we wnętrzu.

Zobacz też: Alfa Romeo Brera/Spider (2005 - 2012) - klasyk w momencie debiutu

Daewoo Lanos: silnik

Przy zakupie nowiutkiego Lanosa do wyboru były trzy jednostki benzynowe. 1.4, 1.5 8V i 16V oraz 1.6 16V. W naszym egzemplarzu zainstalowany jest 1.5 8V, który świetnie współpracuje z instalacją LPG. W tym Daewoo, właściciel nie zdecydował się jednak na jej założenie. Zbyt małe przebiegi i akceptowalne spalanie spowodowały pozostawienie jednostki w stanie seryjnym. Pod maską obraz nie jest już tak obiecujący jak stan karoserii. Wycieki i korozja obecne są wszędzie. Przewody są sparciałe. Rozrząd wymieniano tu dwa razy wraz z pompą wody. Raz na zasadzie normalnej eksploatacji, a raz ponad programowo. Całe szczęście na rynku znajdziemy wiele zamienników do tej jednostki więc koszt całość zamykał się w 500 zł. Wyciek spod uszczelki pokrywy głowicy można także łatwo i tanio usunąć. Po prostu nie opłaca się tego naprawiać stwierdza właściciel. Pewne kłopoty sprawiał rozrusznik. Raz zregenerowano go, gdy odmówił posłuszeństwa, później kiedy wywołał zwarcie wymieniono go na nowy. Silnik pracuje na oleju firmy Lotos 10-W40.

Zobacz też: Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – usterki

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Daewoo Lanos: zawieszenie

 Zawieszenie zestrojono pod kątem jazdy po drogach w krajach rozwijających się. Stąd wyjątkowo miękkie nastawy. Ogólna trwałość jest bardzo dobra. W naszym aucie wymieniono tylko raz łączniki stabilizatora, ponieważ auto dosłownie „rozjechało się”, ponadto komplet wahaczy i amortyzatory. Układ wydechowy choć skorodowany spełnia jeszcze swoją rolę.  Przy zakupie bardzo istotnym jest sprawdzenie stanu przewodów hamulcowych, które najczęściej są już bardzo skorodowane i wymagają wymiany. W oglądanym egzemplarzu do ich wymiany doszło po 9 latach eksploatacji co kosztowało jedynie 300 złotych.

Daewoo Lanos: podsumowanie

Daewoo Lanos to dobry samochód niskobudżetowy. Szeroki wybór oferty zamienników powoduje, że możemy go utrzymać w dobrym stanie bez większych wydatków. Ogólna usterkowość jest już duża z racji wyeksploatowania większości aut jeżdżących po naszych drogach. Ciągle możemy jednak znaleźć pojazd dobrze utrzymany, pochodzący od pierwszego, polskiego właściciela.

Daewoo Lanos
newspress.co.uk
Daewoo Lanos. Fot.Newspress
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA