REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – usterki

Kamil Borowski
Volkswagen Touran I był produkowany w latach 2003-2010.
Volkswagen Touran I był produkowany w latach 2003-2010.
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Touran w hierarchii Volkswagena zajmuje miejsce pomiędzy większym Sharanem, a mniejszym Golfem Plus. Na rynku konkuruje z takimi modelami jak: Ford C-Max, Opel Zafira, Renault Scenic czy Citroen C4 Picasso. Sprawdźmy jak auto prezentuje się pod kątem usterek i niezawodności.

Volkswagen Touran pierwszej generacji miał swoją premierę w 2003 roku. Konstrukcję auta oparto na płycie podłogowej znanej z Golfa V generacji. W 2006 roku samochód został poddany subtelnej modernizacji. Zmianie uległ kształt reflektorów a także atrapy chłodnicy. Odświeżony wizerunek Torana został zaprezentowany w Paryżu podczas targów. W tym samym roku wstąpiła na rynek wersja Cross, charakteryzująca się z drobnymi zmianami stylistycznymi oraz napędem na cztery koła. W krajach Europy Zachodniej w sprzedaży dostępne były egzemplarze z fabryczną instalacją na gaz ziemny CNG. W roku 2009 motor EcoFuel o pojemności dwóch litrów zastąpiono silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM, który dostępny był także w gamie jednostek napędowych Passata B6.

REKLAMA

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – wnętrze

Przestrzeń we wnętrzu Tourana została bardzo sumiennie zagospodarowana. Podróżujący mają do dyspozycji łącznie 39 schowków i półek, wśród których część jest dostępna nawet dla pasażerów przebywających w trzecim rzędzie siedzeń. Schowki zaprojektowano m.in. na wierzchu deski rozdzielczej i pod podłokietnikiem między przednimi siedzeniami. Dla pasażerów drugiego rzędu, posiadającego trzy niezależne fotele, dostępne są składane pulpity na oparciach przednich foteli, schowki w podłodze i na drzwiach. Oparcie środkowego fotela można złożyć tak, aby pełnił rolę poręcznego stolika. Na trzeci rząd siedzeń składają się dwa fotele, które w razie potrzeby można złożyć i schować pod podłogą. Oba mają wysuwane zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Układ bagażnika też został przemyślany. Na drzwiach znajduje się schowek na trójkąt ostrzegawczy. Na prawej ścianie umocowano uchwyty na torby i siatka na drobiazgi. W egzemplarzach z rynku niemieckiego, już w seryjnym wyposażeniu znajdziemy między innymi: przednie i boczne poduszki powietrzne, aktywne zagłówki, wysokiej jakości system audio oraz systemy ABS i ESP.

Zobacz też: Mitsubishi Space Star - opinie

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – silniki benzynowe

Spośród jednostek benzynowych najrozsądniejszym i zarazem najbezpieczniejszym wyborem wydaje się być wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra. Ne jest on nader dynamiczny, ale za to zachowuje umiarkowany apetyt na paliwo i nad wyraz dobrze współpracuje z instalacją LPG. Silniki FSI oraz TSI radzą sobie o wiele lepiej jeśli chodzi o dynamikę. Jednakże jednostki FSI miewają komplikacje z nagarem osadzającym się na zaworach, tymczasem konstrukcje TSI to kolejne silniki z wadami fabrycznymi. Relatywnie często psują się wtryskiwacze oraz cewki zapłonowe, ponadto dość często awarii ulegają też napinacze łańcucha rozrządu. Zdarzają się również nieodosobnione przypadki pękających tłoków. Co się tyczy aut typu EcoFuel, z możliwością zasilania gazem CNG, to praktycznie nie występują one na naszym rodzimym rynku.

Oznaczenie Moc [KM] Przyspieszenie do 100 km/h [s] Prędkość maksymalna [km/h] Średnie spalanie [l/100km]
1.4 TSI 170 8,5 212 6,9
1.4 TSI 140 9,8 200 7,4
1.6 102 12,9 179 8
1.6 FSI 116 11,9 186 7,6
2.0 FSI 150 9,8 203 8

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – silniki Diesla

Zdecydowana większość osób planujących zakup używanego Volkswagena Tourana bez wątpienia podejmie decyzję o wyborze egzemplarza z silnikiem Diesla. Do wyboru jest szeroka gama jednostek wysokoprężnych, wszakże warto się głębiej zastanowić przed wyborem odpowiedniego dla nas wariantu, ponieważ niezawodność niestety nie idzie w parze z dobrymi osiągami. Silnik 2.0 TDI niezaprzeczalnie jest dynamiczny jak na diesla, ale za to bardzo awaryjny, ma kilka poważnych wad fabrycznych. W większości wypadków, już po krótkim czasie awarii ulegają: pompowtryskiwacze, popychacze zaworowe, wałki rozrządu czy napęd pompy oleju. Co więcej, kłopot może sprawiać nawet głowica. Ponadto problemy potrafi sprawiać także, nietrwałe dwumasowe koło zamachowe. W skrajnych przypadkach, jeśli wszystkie awarie przydarzą się w tym samym czasie, naprawa z pewnością nie będzie się opłacała. Szczęśliwe w ofercie występuje jeszcze znany i ceniony od lat, znacznie solidniejszy silnik wysokoprężny 1,9 TDI. Od tej jednostki nie ma co wymagać spektakularnych osiągów, jednakże odwdzięczy się ona względną bezawaryjnością, oczywiście pod warunkiem, że trafimy na zadbany egzemplarz. Sporadycznie mogą przydarzyć się awarie pompowtryskiwaczy lub turbosprężarki, ale w tych silnikach, przy takiej mocy to prawdziwa rzadkość. Warto mieć na uwadze, że zawsze można poddać auto chiptuningowi i w ten sposób znacznie zwiększyć wydolność silnika.

Oznaczenie Moc [KM] Przyspieszenie do 100 km/h [s] Prędkość maksymalna [km/h] Średnie spalanie [l/100km]
1.9 TDI 105 13,2 179 5,9
1.9 TDI 90 14,9 171 5,9
1.9 TDI 100 13,5 179 5,9
1.9 TDI DPF 105 13,3 179 6
2.0 TDI 140 10,2 200 6
2.0 TDI 170 9 214 5,5
2.0 TDI DPF 140 10,3 200 6,1

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.9 TDI 105KM BXE

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – awaryjność

Czasami posłuszeństwa potrafi odmówić wspomaganie układu kierowniczego. Często dochodzi też do uszkodzenia sterownika skrzyni biegów oraz wiązki elektrycznej silnika, ze względu na akt złego umieszczenia tych podzespołów. Elementy zawieszenia tworzą bardzo solidną konstrukcję, niestety nierzadko przegrywają nierówny pojedynek z naszymi drogami, przeważnie poddają się łożyska kół. W Volkswagenie Toranie najrychlej uszkodzeniu ulegają elementy gumowo-metalowe umiejscowione w przedniej części pojazdu. Spomiędzy mniej istotnych niedoróbek można wymienić jeszcze co najmniej przeciętną jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Szczególnie pojazdy z początkowych lat produkcji borykały się z problemem łuszczącej się farby oraz ze skrzypiącą deską rozdzielczą, a tego typu wady nie powinny się już zdarzać autom spod znaku VW. Praktycznie wszystkie egzemplarze marki miewają mniejsze lub większe problemy z farbą. Inżynierowie Volkswagena już od dłuższego czasu próbują rozwiązać tę komplikację, póki co jednak ciągle bezowocnie. Zanim zdecydujemy się na zakup skontrolujmy poprawność działania elektrycznych szyb i świateł stopu, tego typu usterki, można naprawić względnie tanim kosztem, a będą one niezbitym argumentem podczas negocjacji ceny pojazdu. Podobnie jak nadwozie tak i  podwozie zostało niemalże doskonale zabezpieczone antykorozyjnie. Jeżeli w trakcie oględzin auta przed zakupem, zobaczymy chociażby śladowe ogniska korozji, to jest to niezbity dowód na to, że pojazd został amatorsko naprawiony po wypadku. Warto też sprawdzić w jakiej kondycji znajduje się klimatyzacja, pozwoli to uniknąć niepotrzebnych wydatków, ponieważ w skrajnych przypadkach mogą zdarzyć się uszkodzenia chłodnicy oraz sprężarki klimatyzacji.

Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – podsumowanie

Używany Volkswagen Toran może być świetnym wyborem, ale tylko pod warunkiem, że zdecydujemy się na egzemplarz wyposażony w bezawaryjny silnik benzynowy 1.6 bądź wysokoprężny 1.9 TDI. Jeżeli jednak, z jakichś względów wybór padnie na któryś z obarczonych wadami silników, to trzeba być przygotowanym na znaczne koszty związane z potencjalną naprawą. Zasadniczo oprócz układu napędowego, zepsuciu ulec mogą poniektóre mniejsze podzespoły, ale zdecydowana większość z nich jest już bezproblemowa w naprawie. Na uwagę zasługuje też fakt, że nawet automatyczna skrzynia DSG w tym modelu sprawuje się bez zarzutu. To co jeszcze zasługuje na plus to bardzo bogata oferta jednostek napędowych, bezproblemowy dostęp do stosunkowo tanich części zamiennych, znakomite właściwości jezdne oraz ergonomiczne wnętrze. Jeżeli mamy w planach dalekie podróże większym gronie osób to warto rozejrzeć się za wersją wyposażoną w trzeci rząd siedzeń. Warto mień jednak na uwadze, że po ich rozłożeniu ogromny bagażnik o pojemności 695 litrów zmniejszy się do raptem 120 litrów. To co może odstraszać od zakupu to wspomniane już wady konstrukcyjne silników, twarde zawieszenie a także zbyt stonowany design. Przy zakupie lepiej unikać pojazdów z pierwszych lat produkcji, nowsze modele będą sprawiały o wiele mniej kłopotu.

Volkswagen Touran I
Volkswagen
Volkswagen Touran I
Volkswagen
Volkswagen Touran I
Volkswagen
Volkswagen Touran I
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA