| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Volkswagen Golf IV GTI - opinie

Volkswagen Golf IV GTI - opinie

Używany Volkswagen Golf IV to obecnie najchętniej kupowany kompakt z końca lat ‘90. Swoją ogromną popularnością model cieszy się już od pierwszej generacji. W parze idą solidność oraz wizerunek marki Volkswagen. Nie inaczej jest z wersją GTI.

Co ciekawe, wersja GTI oferowana również była… z dieslem. Znaleźć jakikolwiek egzemplarz w tej specyfikacji nie jest łatwo, choć czasem się trafia. Wersja ta ma popularny i legendarny silnik 1.9 TDI na pompowtryskiwaczach i charakteryzuje się najwyższą, seryjną mocą wśród dieslowskich 1.9, mianowicie 150 KM oraz 320 Nm (we wcześniejszych latach, 1999-2000,  montowano diesle 110 KM oraz 115 KM, ale o sportowych wrażeniach raczej nie można mówić). Silnik wydobywa z siebie charakterystyczny klekot, ale strzał momentu obrotowego, już od 1900 obr/min robi wrażenie. Auto jest naprawdę dynamiczne i oszczędne. Osiągi porównywalne ze 150-konnym 1.8 Turbo a spalanie znacznie niższe. Diesel wymaga jednak więcej opieki ze względu na swoją naturę. Poza tym jednostki 1.9 TDI, niezależnie od modelu w którym się znajdują i z którego są roku, posiadają już realne przebiegi grubo ponad 200 tys km i wymagają pewnych inwestycji serwisowych. Mimo wszystko, bezpieczniejszym i pewniejszym zakupem będzie benzynowy silnik.

Oznaczenie Moc [KM] i moment obrotowy [Nm] Przyspieszenie do 100 km/h [s] Prędkość maksymalna [km/h] Średnie spalanie [l/100km]
1.8 Turbo (AGU, AUM, ARZ, ARX) 150 / 210 8,5 216 8,1
1.8 Turbo (AUQ) 180 / 235 7,9 228 8,1
1.9 TDI (ARL) 150 / 320 8,6 216 6,5

Używany Volkswagen Golf MK4 GTI (1997-2003) – zawieszenie

Wersja GTI pod względem zawieszenia jest praktycznie seryjnym Golfem. Z przodu tradycyjny, niezawodny układ McPhersona a z tyłu niezniszczalna belka skrętna. Ogólnie jest wytrzymałe i tanie w naprawach. GTI dodatkowo ma minimalnie obniżające i usztywniające sprężyny. Zestrojone dość komfortowo, jednak przy szybszej jeździe lubi wychylać się na boki.  Przykładowo amortyzator przedni, dobrej jakości zamiennik, kosztuje w granicach 200 zł. Auto niestety ma tendencję do podsterowności, zwłaszcza przy dynamicznym i ostrym wchodzeniu zakręty. Elektroniczna szpera (30%) wspiera sprawny start z pod świateł.

Zobacz też: Używany VW Corrado (1988-1995) – czy warto kupić?

Używany Volkswagen Golf MK4 GTI (1997-2003) – awaryjność

Ogólnie VW Golf IV GTI cieszy się dobrą opinią wśród użytkowników i uchodzi za mało awaryjne auto. Przeważnie psują się detale, których awarie jednak są irytujące w codziennym użytkowaniu. Mogą to być uszkodzenia włącznika świateł, mechanizm podnoszenia/opuszczania szyb (czasami wariuje), zacinające się klamki zewnętrzne (wkładki zamków), zacierający się mechanizm wycieraczek przednich oraz tylnej (tutaj dodatkowo może zawieźć spryskiwacz). Zdarzają się uszkodzenia sprężarki klimatyzacji. Z poważniejszych awarii, to wspomniany wcześniej napinacz małego łańcucha rozrządu oraz popychacze zaworowe. Również zaniedbanie w postaci braku wymiany pompy wody przy rozrządzie generuje potem dodatkowe koszty (ponowny koszt robocizny). Dbanie od początku o turbosprężarkę gwarantuje nawet 250.000 km bezawaryjnej jazdy. Należy kontrolować stan oleju i zalewać środki smarne tylko rekomendowane przez Volkswagena o wymaganej normie. Psującemu się termostatowi w benzynówce często wystarczy tylko czyszczenie. W dieslu raczej konieczna będzie wymiana. Golfy z reguły nie rdzewieją. Zasługą tego faktu jest ocynkowane nadwozie oraz dobre zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. Ew. ślady korozji świadczą o niefachowej naprawie powypadkowej, choć np. klamka tylnej klapy (aluminiowa) czasami się utlenia ot tak. W wersjach 1.8 Turbo na intensywną eksploatację narażone są przeguby oraz półosie – intensywne ruszanie na skręconych kołach nie jest wskazane. Trochę za szybko koroduje układ wydechowy. Wg rankingów GTU, TUV czy Dekra, Golf IV generacji jest mniej awaryjny od nowszych modeli. Dotyczy to również wersji GTI. Wśród samochodów kilkunastoletnich znajduje się w zdecydowanej czołówce.

Zobacz też: Używany Alfa Romeo 145/146 (1994 - 2001) - ciągle piękna

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria BSJP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »