| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Volkswagen Golf IV GTI - opinie

Volkswagen Golf IV GTI - opinie

Używany Volkswagen Golf IV to obecnie najchętniej kupowany kompakt z końca lat ‘90. Swoją ogromną popularnością model cieszy się już od pierwszej generacji. W parze idą solidność oraz wizerunek marki Volkswagen. Nie inaczej jest z wersją GTI.

Używany Volkswagen Golf MK4 GTI (1997-2003) – silniki

Zdecydowanie najczęściej pod maskę Volkswagena Golfa IV GTI trafiały silniki benzynowe 1.8 Turbo w dwóch wariantach mocy – 150 oraz 180 koni z edycji 25-Jahre (odpowiednio 210 i 235 Nm). Silnik ten uważany jest za najlepszą jednostkę benzynową Volkswagena tamtych lat. Oparty jest na pancernym bloku jeszcze znanym z Golfa III, Passata B4 czy Audi 80. Został zgrany z nowoczesną (jak na tamte lata) 20-zaworową (3 zawory ssące, 2 wydechowe), dwuwałkową głowicą z wielopunktowym wtryskiem oraz turbosprężarką. Mimo zawansowania technicznego jest stosunkowo bezawaryjny, choć wymaga dbałości. Należy rozgrzewać oraz wychładzać turbosprężarkę (uszkodzone łopatki mogą zniszczyć wnętrze silnika), stosować olej syntetyczny wg zaleceń Volkswagena. Znane są przypadki, że zużycie oleju jest często ponad normę, choć nie ma reguły kiedy  to następuje. Wszystko zależy od eksploatacji konkretnego egzemplarza. Dość kosztowne mogą okazać się epizodyczne problemy z układem rozrządu. Charakterystyczne stukanie może być zapowiedzią potrzeby wymiany napinacza małego łańcucha (koszt nawet do 3000 zł), łączącego wałki rozrządu bądź też kompensatorów luzów zaworowych (tzw. szklanek), które najlepiej wymienić już wszystkie, niż pojedynczo w różnych odstępach czasu (sztuka ok. 15-20 zł). W młodszych egzemplarzach problem ten zdarza się jeszcze rzadziej. Przytrafiają się też drobne awarie osprzętu, np. przepływomierza. Objawami są falowanie wolnych obrotów i nieprzyjemne drgania. Często wystarczy tylko przeczyścić. Jednostka ta zadowala się akceptowalnym zużyciem paliwa na poziomie ok. 8-9l/100 km w mieście, przy normalnej jeździe. Intensywniejsza i bardziej wyczynowa jazda spowoduje spalanie rzędu 10l/100 km, co również jest zadowalającym wynikiem jak na moc i wagę auta. Silnik 1.8 Turbo stanowi idealny kompromis między kosztami eksploatacji (wspomniane usterki są naprawdę sporadyczne), zużyciem paliwa a przyjemnością z jazdy. Moc i moment w tym silniku rozprowadzone są bardzo równomiernie, dzięki czemu auto chętnie przyspiesza nawet z 5-tego biegu. Silnik jest bardzo podatny na modyfikacje. Wersja 150-konna, po samym programie, jest w stanie zaoferować stabilne i bezpieczne 185 KM. Dalsze modyfikacje i dążenie za większą mocą wymagają wymiany osprzętu na wydajniejszy, min. turbosprężarki, intercoolera czy wtryskiwaczy, aby to wszystko działało bezawaryjnie. Dlatego lepiej kupić seryjny, pewny egzemplarz i samemu organizować modyfikacje, niż kupić niepewny egzemplarz po młodym i gniewnym wojowniku szos.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna ASiW

Obsługa prawna i wsparcie przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »