| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Mazda Premacy (1999-2004) - czy warto kupić?

Mazda Premacy (1999-2004) - czy warto kupić?

Mazda Premacy to kompaktowy i wielofunkcyjny minivan. Produkowany w latach 1999-2004 zdobył rzeszę zadowolonych nabywców. Jego następcą jest Mazda 5.

Mazda Premacy (1999-2004) - Wnętrze

Premacy  opiera się w dużym stopniu na Mazdzie 323Fsedan, z której wykorzystano na przykład płytę podłogową. Mimo upływu lat nie traci swoich zwolenników, a wręcz przeciwnie stale ich grono się powiększa. Dzięki mało ekstrawaganckiej i prostej linii nadwozia auto prezentuje się elegancko i z klasą . Jedyna wada to możliwa korozja dolnych części klapy lub drzwi oraz tylnych błotników.
Wnętrze Premacy jest niezwykle przestronne. Japońscy projektanci postawili w dużej mierze na solidność i praktyczność. Sporo elementów, jak na przykład deska rozdzielcza, jest oparta o tę z Mazdy 323. Tylne siedzenia  są oddzielne. Fotele można  dowolnie regulować a nawet, jeżeli zajdzie taka konieczność, wyjmować. Jest idealnym środkiem transportu dla podróżowania z dziećmi. Od pojemność bagażnika w głównej mierze zależy to jak właściciel zaaranżuje wnętrze swojego samochodu i waha się ona od 400l do 2745l. Tej Mazdzie nie obce są dalekie podróże, w których bardzo dobrze sobie radzi. W 2001 roku miała miejsce drobna modernizacja modelu. Zmieniono tylne światła, poprawiono hamulce tylne oraz wzbogacono wnętrze.

Zobacz też: Chrysler Voyager

Mazda Premacy (1999-2004)- Silnik

Japoński koncern swoim klientom oferuje zarówno wersje benzynowe silników jak i turbodiesle. W gamie silników benzynowych wyróżnić można jednostkę 1.8  o mocy 100 KM oraz 2.0 131 KM, która jest rzadziej spotykana i stosunkowo lepsza. Dużym atutem tych silników jest mały stopień awaryjności. Prawidłowe użytkowanie i regularna kontrola powinny wystarczyć, by cieszyć się jazdą przez długie lata. Jeśli chodzi o turbodiesle  można wyróżnić  2.0 DITD o mocy 90 KM oraz 2.0 DITD 101 KM. Na rynku więcej ofert dotyczy właśnie aut z tym rodzajem silników, jednak zaznaczyć trzeba, że częściej ulegają one naprawom. Stałym problemem jest zły założony pasek rozrządu. Również kłopot stanowią pompy wtryskowe. Mają one bezpośredni wtrysk, bez common rail. Mimo swojej prostej konstrukcji kierowcy narzekają na wycieki z pompy. Naprawa ta może nieco uszczuplić portfel właściciela. Jak na swoje gabaryty stosunkowo mało zużywa paliwa. Przeciętnie spalanie wynosi w przypadku wersji benzynowych 8,4-8,7l/ 100 km, natomiast jeśli chodzi o turbodiesle to 5,7l/100km Dla fanów szybkiej i cichej jazdy to nie jest odpowiedni samochód. Przy znacznych prędkościach silnik zaczyna głośniej pracować, co nie każdemu to odpowiada. Pomimo tych drobnych mankamentów nie można więcej zarzucić tej japońskiej solidności.

Zobacz też: Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników

Mazda Premacy (1999-2004) - Zawieszenie

Zawieszenie samochodu jest dość sztywne i proste, co jest nietypową cechą vana. Daje mu to bardziej sportowy charakter. Jednak nie obyło się bez wad. Dość często pojawiającym się problemem są łączniki stabilizatora. Na szczęście to mały wydatek.

Podsumowanie

Zobacz też: Używana Toyota Corolla E12: praktyczna i wygodna

Mazda Premacy to auto rodzinne z akcentem sportowym. Najlepiej nadaje się w dalekie trasy, szczególnie wersje benzynowe. Pomimo standardowych usterek wynikających z wyeksploatowania, auto może służyć przez wiele lat i jest wciąż polecane przez właścicieli tych pojazdów.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Wierzbowski Eversheds

Usługi prawne dla biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »