| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników

Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników

Scenic, dzięki swojej stylizacji i stosunkowo niskiej cenie przyciąga uwagę potencjalnych kupców, a w szczególności młodych rodzin szukających bezpiecznego oraz komfortowego środka transportu. Jednak co z usterkowością?

Od premiery Renaulta Scenica II minęła dekada. Po mimo upływu lat auto cieszy się nadal sporą popularnością. Scenic kusi atrakcyjną ceną. Za niewielkie pieniądze potencjalni nabywcy otrzymują funkcjonalne, komfortowe i oszczędne auto, co w dobie panującego kryzysu ma znaczenie. Jednak jak wiadomo w praktyce tanie nie zawsze znaczy dobre, ale o tym za chwilę.

Renault Scenic II (2003-2009) - nadwozie

Scenic II jest dostępny w dwóch wersjach. Pierwsza to podstawowa Conquest o długości 430 cm, szerokości 181 cm i wysokości 162 cm, druga zaś  Grand Scenic jest wydłużona o 19 cm i wynosi 449 cm. Wersja standardowa posiada pięć miejsc siedzących, natomiast wersja Grand – siedem. Dużym atutem auta jest jego bagażnik. Pojemność podstawowej wersji wynosi 430 – 1840l, a Granda 535-1960l. To idealne rozwiązanie dla rodziny, która nie miałaby problemu z zapakowaniem większych zakupów lub bagaży na wyjazd.

Zobacz też: Używany Seat Leon II (2005 - 2012) - hiszpański golf

Renault Scenic II (2003-2009) - wnętrze

Francuzki producent daje paletę możliwości na aranżacje przestronnego wnętrza. Auto posiada z tyłu trzy niezależne fotele, które można wyjmować lub składać. Pojazd jest też zaopatrzony w różnego typu schowki. Przykładem może być klimatyzowany schowek po stronie pasażera, który może być niezwykle przydatny w upalne dni lub stoliki w oparciach przednich siedzeń.  W pojeździe bez problemu można zamontować foteliki dla dzieci zarówno z przodu, jak i z tyłu. Reasumując wyposażenie wnętrza Scenica spełnia wszelkie wymogi nawet tych wybrednych kierowców.

Zobacz też: Używany Seat Toledo III (2004 - 2009) - brzydkie kaczątko

Renault Scenic II (2003-2009) - usterki napędu

Silniki w Renault Scenic II to, razem z elektroniką, jedna z najsłabszych stron tych aut. Najpowszechniejsze są wersje wysokoprężne – turbodiesle 1.5 dCi (82 KM, 105 KM) oraz 1.9 dCi (120 KM).  Zaletą tych silników jest stosunkowo małe zużycie paliwa. Gwarantuje to niezwykle ekonomiczną jazdę zarówno po mieście jak i w dłuższych trasach. Niestety jest to jedyny ich atut. Ograniczona trwałość silników  może narazić posiadaczy tych samochodów na znaczne koszta. Najwięcej kłopotów przysparza silnik o mniejszej jednostce. Powszechnym problem jest aparatura układu wtryskowego. Łatwo bowiem może być ona uszkodzona na przykład zanieczyszczonym paliwem. Częste są wycieki oleju spowodowane zniszczonymi uszczelkami. Kłopot stanowią także obracające się panewki. Silnik 1.9 dCi zapewnia korzystniejsze osiągi przy równie niewielkim zużyciu paliwa, jednak ma również problemy z trwałością, szczególnie jeżeli chodzi o turbosprężarkę, na którą trzeba zwracać szczególną uwagę. Posiadacze aut z silnikami wysokoprężnymi muszą się nastawić na problemy, a co za tym idzie, na spore wydatki związane także z wymianą koła dwumasowego oraz zaworu EGR. Korzystna zmiana dla turbodiesli nastąpiła w 2006 roku, kiedy przeprowadzono lifting modelu. Wtedy na rynek wyszedł model z silnikiem 2.0 dCi (150 KM). Jest on najlepszym a zarazem najdroższym dieslem w swojej gamie, jednak bardzo rzadko występującym na rynku. Silnik o tej jednostce jest bardziej dynamiczny, trwalszy, a przy tym równie oszczędny. Nie sprawia tylu kłopotów co pozostałe silniki w tej gamie, na czym nie cierpi portfel kierowcy posiadającego taki model pojazdu.

Zobacz też: Używana KIA Sportage III

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Jopek

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »