REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników

Paulina Samoraj
Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników
Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Scenic, dzięki swojej stylizacji i stosunkowo niskiej cenie przyciąga uwagę potencjalnych kupców, a w szczególności młodych rodzin szukających bezpiecznego oraz komfortowego środka transportu. Jednak co z usterkowością?

Od premiery Renaulta Scenica II minęła dekada. Po mimo upływu lat auto cieszy się nadal sporą popularnością. Scenic kusi atrakcyjną ceną. Za niewielkie pieniądze potencjalni nabywcy otrzymują funkcjonalne, komfortowe i oszczędne auto, co w dobie panującego kryzysu ma znaczenie. Jednak jak wiadomo w praktyce tanie nie zawsze znaczy dobre, ale o tym za chwilę.

REKLAMA

Renault Scenic II (2003-2009) - nadwozie

Scenic II jest dostępny w dwóch wersjach. Pierwsza to podstawowa Conquest o długości 430 cm, szerokości 181 cm i wysokości 162 cm, druga zaś  Grand Scenic jest wydłużona o 19 cm i wynosi 449 cm. Wersja standardowa posiada pięć miejsc siedzących, natomiast wersja Grand – siedem. Dużym atutem auta jest jego bagażnik. Pojemność podstawowej wersji wynosi 430 – 1840l, a Granda 535-1960l. To idealne rozwiązanie dla rodziny, która nie miałaby problemu z zapakowaniem większych zakupów lub bagaży na wyjazd.

Zobacz też: Używany Seat Leon II (2005 - 2012) - hiszpański golf

Renault Scenic II (2003-2009) - wnętrze

Francuzki producent daje paletę możliwości na aranżacje przestronnego wnętrza. Auto posiada z tyłu trzy niezależne fotele, które można wyjmować lub składać. Pojazd jest też zaopatrzony w różnego typu schowki. Przykładem może być klimatyzowany schowek po stronie pasażera, który może być niezwykle przydatny w upalne dni lub stoliki w oparciach przednich siedzeń.  W pojeździe bez problemu można zamontować foteliki dla dzieci zarówno z przodu, jak i z tyłu. Reasumując wyposażenie wnętrza Scenica spełnia wszelkie wymogi nawet tych wybrednych kierowców.

Zobacz też: Używany Seat Toledo III (2004 - 2009) - brzydkie kaczątko

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Scenic II (2003-2009) - usterki napędu

Silniki w Renault Scenic II to, razem z elektroniką, jedna z najsłabszych stron tych aut. Najpowszechniejsze są wersje wysokoprężne – turbodiesle 1.5 dCi (82 KM, 105 KM) oraz 1.9 dCi (120 KM).  Zaletą tych silników jest stosunkowo małe zużycie paliwa. Gwarantuje to niezwykle ekonomiczną jazdę zarówno po mieście jak i w dłuższych trasach. Niestety jest to jedyny ich atut. Ograniczona trwałość silników  może narazić posiadaczy tych samochodów na znaczne koszta. Najwięcej kłopotów przysparza silnik o mniejszej jednostce. Powszechnym problem jest aparatura układu wtryskowego. Łatwo bowiem może być ona uszkodzona na przykład zanieczyszczonym paliwem. Częste są wycieki oleju spowodowane zniszczonymi uszczelkami. Kłopot stanowią także obracające się panewki. Silnik 1.9 dCi zapewnia korzystniejsze osiągi przy równie niewielkim zużyciu paliwa, jednak ma również problemy z trwałością, szczególnie jeżeli chodzi o turbosprężarkę, na którą trzeba zwracać szczególną uwagę. Posiadacze aut z silnikami wysokoprężnymi muszą się nastawić na problemy, a co za tym idzie, na spore wydatki związane także z wymianą koła dwumasowego oraz zaworu EGR. Korzystna zmiana dla turbodiesli nastąpiła w 2006 roku, kiedy przeprowadzono lifting modelu. Wtedy na rynek wyszedł model z silnikiem 2.0 dCi (150 KM). Jest on najlepszym a zarazem najdroższym dieslem w swojej gamie, jednak bardzo rzadko występującym na rynku. Silnik o tej jednostce jest bardziej dynamiczny, trwalszy, a przy tym równie oszczędny. Nie sprawia tylu kłopotów co pozostałe silniki w tej gamie, na czym nie cierpi portfel kierowcy posiadającego taki model pojazdu.

Zobacz też: Używana KIA Sportage III

Jeżeli chodzi o wersje benzynowe to można wyróżnić silniki 1.4 16V(98 KM), 1.6 16V(113 KM), 2.0 16V(136 KM) oraz 2.0 T(165 KM). Można uznać je za stosunkowo lepsze i trwalsze od wersji wysokoprężnych. Silnik 1.4 16V jest idealny dla mało wybrednych, ceniących ekonomiczną jazdę kierowców jeżdżących głównie po mieście. Dla tych, którzy wolą bardziej dynamiczną jazdę, powinni zdecydować się na silnik minimum 1.6 16V. Mimo, że ta wersja jest lepsza i spala podobną ilość paliwa narażona jest na zwiększoną awaryjność. W tego typu silnikach pojawia się problem uszkodzonego koła zmiennych faz rozrządu oraz awarii akumulatora. Dużym atutem są silniki 2.0 16V i 2.0 T. Co prawda zużywają one najwięcej paliwa, ale biorąc pod uwagę bardzo dobre osiągi, mały stopień awaryjności i przyjemność jazdy na długie dystanse, można to przełknąć.
Skrzynie biegów w Renault Scenic II mogą być pięcio- i sześciobiegowe skrzynie manualne lub cztero- oraz sześciobiegowe automaty. Ich współpraca z silnikiem wypada stosunkowo dobrze.

Zobacz też: Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

Renault Scenic II (2003-2009) - usterki zawieszenia i elektroniki

Zawieszenie w Scenicu II można określić za dość delikatne jak na samochód tego typu. Posiadacze tych aut często skarżą się na problemy z uszkodzeniem górnego łożyska kolumn McPersona. Również psują się tanie elementy jak na przykład łączniki stabilizatora, czy końcówki drążków kierowniczych, a także dość szybko zużywają się  tarcze i klocki hamulcowe.
Właściciele tych aut narzekają na układ wspomagania kierownicy i przekładni kierowniczych. Uważają je za elementy mało trwałe.

Zobacz też: Test Suzuki Grand Vitara - terenowy SUV!

Dużą wadą tych aut jest elektronika. Standardowym tego przykładem jest awaria karty ,,hands free”, która zastępuje kluczyki. Uszkodzenie jej powoduje brak dostępu do samochodu i całkowite jego unieruchomienie . Do typowych usterek można zaliczyć także problemy z działaniem wycieraczek, siłowników szyb oraz elektrycznym regulowaniem lusterek. Wskaźnik ilości paliwa, jak i również wyświetlacz w desce rozdzielczej mimo czytelności i prostoty w obsłudze z czasem może przestać poprawnie działać. W wersjach, które posiadają czujniki ciśnienia w oponach, często ulegają one uszkodzeniu, jednak jest to typowa, wspólna wada samochodów Renault.
Renault Scenic II może nie jest autem dla wymagających kierowców. Pomimo licznych drobnych usterek dużo nadrabia swoim ładnym designem i wysokim komfortem jazdy. Przeznaczony jest dla osób, które cenią sobie wygodę i oszczędność wynikającą z niskiego zużycia paliwa.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA