| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Jeep Grand Cherokee (1993 – 1998) – terenówka z charakterem

Używany Jeep Grand Cherokee (1993 – 1998) – terenówka z charakterem

Stereotyp głosi, że Jeep Grand Cherokee ZJ/ZG to bardzo awaryjny i dość drogi w utrzymaniu samochód. Tymczasem ciężko jest znaleźć na ryku inne auto w tak dobrej cenie, które równie dobrze radziłoby sobie w terenie. Jaki naprawdę jest używany Jeep Grand Cherokee?

Używany Jeep Grand Cherokee (1993 – 1998) – reduktory

NP-242 występuje tylko z silnikami 4.0, przy dźwigni znajduje się napis Selec-Trac. Posiada do wyboru pozycje 2WD, 4 part time,  4 full time, AI oraz 4LO. Wybierając tryb jazdy możemy jechać z napędem tylko na tył lub z napędem 4x4 z między osiowym mechanizmem różnicowym. Pozycja neutral służy do rozpięcia obu mostów np. w przypadku holowania. 4LO to reduktor, jego użycie spina obie osie na stałe.
NV-249 stosowany z silnikami 4.0, 5.2 oraz 5.9, na dźwigni znajduje się napis Quadra-Trac. Do wyboru są trzy pozycje – 4all, N oraz 4lo. Działanie reduktora zostało oparte na sprzęgle wiskotycznym oraz międzyosiowym mechanizmie różnicowym.
NV-231 montowany w silnikach Diesla oraz niektórych benzynowych 4.0 z lat 1993-1995. Opatrzony napisem Command-Trac reduktor posiada pozycje 2H, 4H, N oraz 4Lo i najlepiej sprawuje się podczas jazdy w terenie, ponieważ głównie z myślą o tym został stworzony. Pozycja N służy do holowania, zaś 4Lo to stałe spięcie mostów.

Używany Jeep Grand Cherokee (1993 – 1998) – awaryjność

Usterką najczęściej trapiącą Jeepa Grand Cherokee w układzie z napędem na cztery koła jest uszkodzenie sprzęgła wiskotycznego, którego naprawa może kosztować nawet 5000 zł. Brak płynności w przekazywaniu momentu obrotowego lub jakiekolwiek nieuzasadnione dźwięki z pewnością są zwiastunem nadchodzącej awarii. Duża liczba egzemplarz miewa też problemy z przegubami półosi napędowych z przodu. Przed zakupem warto wsłuchać się w pracę mostów, nawet nieznaczne wycie może oznaczać konieczność naprawy w najbliższym czasie. Automatyczne skrzynie biegów, głównie przez niewłaściwe użytkowanie, mogą po dłuższym czasie odmówić współpracy, dlatego lepiej wystrzegać się aut które były aktywnie eksploatowane w terenie. Przed zakupem używanego Grand Cherokee warto sprawdzić również działanie wszelkich urządzeń pokładowych, ponieważ relatywnie często spotykaną usterką są uszkodzenia połączeń elektrycznych. Większą wagę przy oględzinach trzeba też przyłożyć do sprawdzenia elementów zawieszenia. Za nietrwałe uchodzą amortyzatory, gumy stabilizatora, sworznie czy tuleje wahaczy. W najstarszych autach klimatyzacja również może być w nienajlepszym stanie. Sporadycznie mogą wystąpić usterki układu przeniesienia napędowego czy układu chłodzenia.

Zobacz też: Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – usterki

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP
Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP

Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP
Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP

Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP
Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP

Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP
Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP

Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP
Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP

Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP
Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP

Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP
Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP

Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP
Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP

Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP
Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP

Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP
Jeep Grand Cherokee, fot. JEEP

CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Chybicki

Partner Zarządzający Grow One, Dyrektor Merytoryczny Sopockiego Instytutu Rozwoju Biznesu. Z wykształcenia psycholog. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, paryskiej Sorbony oraz wielu kursów prowadzonych w USA, Niemczech oraz Rosji. Certyfikowany instruktor Mindfulness. Autoryzowany użytkownik Leadership Developmental Framework we współpracy z Harthill z Anglii. Certyfikowany coach Focus Energy Balance Indicator (FEBI). Współpracuje z Meta Integral, Dana Carman Integral, Focus Leadership z USA. Członek - założyciel International Partnership for Assessment and Development. Prowadził zajęcia m. in. na: Akademii Leona Koźmińskiego, Politechnice Gdańskiej, SWPS, Uniwersytecie Gdańskim. Autor wielu publikacji z zakresu zarządzania i przywództwa, w tym dotyczących zarządzania integralnego, zarządzania przez wartości, psychologii pozytywnej w biznesie, uważności w pracy. Aktywista społeczny, członek dwóch stowarzyszeń koncentrujących się na rozwoju osobistym i zawodowym. Prywatnie pasjonat fotografii. Autor książek: "Skup się! Trening mindfulness dla zestresowanych pracą" i "Jak przeganiać chmury, które zasłaniają niebo. Uważna fotografia."

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK