| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – wady i zalety

Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – wady i zalety

W 2002 roku Land Rover Freelander został najlepiej sprzedającym się autem z napędem 4×4 w Europie. Czy zakup używanego Freelandera I ma sens? Jakie są typowe usterki modelu?

Land Rover przeprowadził kilka akcji serwisowych,w których wzięło udział ponad 40 000 sztuk Freelandera. Naprawiano wtedy awarie: zawieszenia, instalacji elektrycznej, hamulca ręcznego, mocowań i regulacji przednich foteli jak również blokad zamków w tylnych drzwiach. W 2000 roku Freelander przeszedł delikatny lifting. Ulepszenia widać głownie z przodu, gdzie zmieniono: reflektory, zderzaki oraz atrapę chłodnicy. Elementy z czarnego plastiku zastąpiono polakierowanymi na kolor nadwozia.

Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – wygląd zewnętrzny

Land Rover Freelander występuje aż w trzech wersjach nadwoziowych.  Do wyboru jest wersja 5-drzwiowa i dwie 3-drzwiowe, które z tyłu są całkiem przestronne, ponieważ mają wymiary większej wersji. Poza tym obie odmiany mają otwierany miękki bądź twardy dach w tylnej części.

Zobacz też: Toyota RAV 4 (2005 - 2012) - miejska bulwarówka

Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – wnętrze

Wnętrze Freelandera utrzymane jest raczej w surowym klimacie. Kształty są bardzo proste, a zastosowane do wykończenia tworzywa są bardzo przeciętnej jakości. W przestronnej kabinie kierowca zajmuje wysoką pozycję za kierownicą dzięki czemu zyskuje doskonały widok na wszystko co się dzieje na drodze. Z przykrością trzeba stwierdzić, że bagażnik nie jest za duży, ma raptem 370 l pojemności, ale można go powiększyć poprzez rozłożenie siedzeń i uzyskać w ten sposób łączną przestrzeń wynoszącą 1315 litrów.

Zobacz też: Używana Toyota Carina E (1992-1998) – powrót do przeszłości

Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – silniki benzynowe

Podstawowa jednostka 1.8 ma raczej mierne osiągi i nie spełnia oczekiwań kierowców. Auto wyposażone w ten silnik osiąga prędkość 100 km/h dopiero po blisko 13 s. Spalanie też nie należy do najniższych i kształtuje się w granicach 11-12 l/100km przy próbie w miarę dynamicznej jazdy. Co więcej silnik 1.8 prześladują awarie układu chłodzenia co w konsekwencji może prowadzić nawet do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. O wiele lepszym wyborem wydaje się być sześciocylindrowy motor 2.5 który co prawda do „setki” przyspiesza w około 10 s, ale jest w miarę elastyczny. Ten silnik jest też najmniej problemowy pod kątem awaryjności, jednakże trzeba mieć na uwadze wysokie zużycie paliwa. Auto podczas dynamicznej miejskiej jazdy potrafi spalić nawet 15 l/100km.

Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006)- silniki Diesla

W gamie diesli do wyboru są dwa silniki wysokoprężne. Słabszy 2.0 Di konstrukcji Rovera miewa stosunkowo częste problemy z osprzętem. Notorycznie potrafią psuć się różnego rodzaju czujniki. Jednakowoż tym na co kierowcy narzekają najczęściej jest dynamika, której nie rekompensuje nawet relatywnie niskie spalanie. Drugim silnikiem w ofercie jest jednostka 2.0 TD4 produkcji BMW oznaczona symbolem M47. W porównaniu do swojej słabszej alternatywy charakteryzuje się wyższą kulturą pracy i znacznie lepszą dynamiką a to wszystko przy takim samym zapotrzebowaniu na olej napędowy. Niestety przed zakupem auta z tą wersją silnikową trzeba liczyć się koniecznością naprawy turbosprężarki bądź układu wtryskowego.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Ekman

Dyrektor 24iValue

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »