| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – wady i zalety

Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – wady i zalety

W 2002 roku Land Rover Freelander został najlepiej sprzedającym się autem z napędem 4×4 w Europie. Czy zakup używanego Freelandera I ma sens? Jakie są typowe usterki modelu?

Zobacz też: Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – czy warto kupić?

Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – awaryjność

Przed zakupem koniecznie należy sprawdzić w jakim stanie znajduje się zawieszenie pojazdu. Najbardziej podatnymi na uszkodzenia elementami są łączniki stabilizatora, sworzenie wahaczy, tuleje oraz stabilizator. Niestety bardzo często awarii ulega też, ułatwiający pokonywanie zjazdów, system HDC.  W autach z początkowych lat produkcji nierzadko bywają problemy z nagrzewnicą. Elektronika i elektryka też nie są mocną stroną Freelandera. Niejednokrotnie odnotowano również kłopoty z osprzętem silnika, klimatyzacją czy czujnikiem systemu ABS. Niemiłe niespodzianki potrafi też sprawiać elektronika odpowiedzialna za sterowanie szyb.  Ogromną czujność trzeba zachować też podczas sprawdzania działania przekładni kątowej IRD. Jeżeli po jej uruchomieniu z napędu będą słyszalne wyraźne odgłosy, jest to znak, że ten element będzie potrzebował rychłej naprawy. Obfite wycieki w okolicach przekładni oznaczają, że trzeba w jak najkrótszym czasie uzupełnić poziom oleju oraz odpowiedni uszczelniacz. W dużej ilości egzemplarzy potrafi zepsuć się sprzęgło wiskotyczne. Szwankować potrafi także przekładnia kierownicza.

Zobacz też: Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – usterki

Używany Land Rover Freelander I (1998 – 2006) – podsumowanie

Zakup używanego Land Rovera Freelandera powiązany jest z dużym ryzykiem ze względu na ogromną ilość bardzo zaniedbanych egzemplarzy. Na naszym rynku jest również spora ilość aut, po niefachowych przeróbkach, sprowadzonych z Anglii. Ponadto, niezależnie od tego jaką wersję silnikową wybierzemy, musimy być przygotowani na konieczność wizyty w warsztacie i zostawienia tam niemałej ilości pieniędzy. Ten kto zdecyduje się wybrać silnik w układzie V6 powinien być świadomy tego ile przyjdzie mu zapłacić podczas każdej wizyty na stacji paliw. Znalezienie naprawdę zadbanego Freelandera może  kosztować trochę czasu i wysiłku. Jeśli już zdecydujemy się na zakup to najlepiej celować w jak najmłodsze roczniki, ponieważ z czasem wyeliminowano część nietrwałych podzespołów oraz znacznie poprawiono jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Fundamentalną zaletą Freelandera są w głównej mierze interesujące dodatki, które znacznie uatrakcyjniają jazdę w terenie takie jak system kontroli zjazdu HDC i przekładnia kątowa. Na plus policzyć trzeba też całkiem spory prześwit ułatwiający pokonywanie przeszkód. Dla potencjalnego nabywcy z pewnością atrakcyjny może być także ciekawy design, funkcjonalne i przestronne wnętrze oraz wysoki komfort jazdy nawet podczas długich podróży.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

3 Z Kancelaria Radcy Prawnego Izabela Odziemiec

ekspert z zakresu prawa pracy i prawa cywilnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »