REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – czy warto kupić?

Kamil Borowski
 BMW X3 E83
BMW X3 E83
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW X3 E83 pojawiło się na runku cztery lata po premierze modelu X5 i od razu podbiło serca kierowców. Sprawdźmy jak auto znosi upływ czasu i czy w 2013 roku ciągle stanowi atrakcyjną propozycję. Czy warto kupić używane BMW X3?

BMW X3 powstało z myślą o tańszej alternatywie dla modelu X5. W 2006 r. nadwozie auta zostało nieco odświeżone, ale były to zmiany kosmetyczne.  W 2010 r. zatrzymano produkcję E83 a na jego miejscu pojawił się nowy model F25.

REKLAMA

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – karoseria

W kształcie i liniach nadwozia X3 wyraźnie widać nawiązania do innych modeli BMW. Pomimo upływu lat auto wciąż wygląda świeżo i nowocześnie. Narzekać można jedynie na zderzaki z nielakierowanego tworzywa, jednakże po faceliftingu w 2006 roku zastosowano nowe połowicznie lakierowane.  X3 ma wiele wspólnego z „trójką” E46, jednak jest o tyle obszerniejszy, że bez problemu może nim podróżować nawet czteroosobowa rodzina. Powłoka lakiernicza jest wykonana bardzo solidnie i dobrze znosi upływ czasu, nie sprawiając problemów ani z korozją ani z lakierem.

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – wnętrze

X3 otrzymało niezwykle przejrzysty panel ze wskaźnikami, miękką kierownicę oraz transparentną konsolę środkową. Wszelkie przyciski i przełączniki znajdują się w zasięgu ręki i nie ma najmniejszych problemów z ich obsługą. Wystrój kabiny w dużym stopniu zależy od tego jak bogato została skonfigurowane przez pierwszego nabywcę, a oni zazwyczaj nie oszczędzali. Dlatego na runku wtórnym można spotkać wiele modeli  z tapicerką z beżowej lub pomarańczowej skóry oraz  z dekoracjami  z drewna lub aluminium. Ponadto, często wiele egzemplarzy ma dodatkowo panoramiczny dach oraz pakiet sportowych dodatków. Warto też dodać, że X3 jest pozbawione wnęki na koło zapasowe. Auto ma jedynie nieduży schowek pod podłogą bagażnika, który mieści akumulator, podstawowe narzędzia i apteczkę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) - wyposażenie

Bardzo dużym plusem X3 jest bogate wyposażenie. Już w standardowej wersji auto zostało wyposażone w ręczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz felgi ze stopów lekkich. Co więcej spora ilość aut na rynku wtórnym jest dodatkowo wyposażona w klimatyzację automatyczną, skórzaną tapicerkę, nawigację i wysokiej klasy zestaw audio.

Zobacz też: Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – usterki

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – silniki benzynowe

Osoby decydujące się na zakup auta z silnikiem benzynowym nie mają się czego obawiać. Co prawda występują awarie cewek zapłonowych i przepustnicy, ale zdarzają się one bardzo rzadko. Podstawowa jednostka 2.0 może jedynie nie zachwycać osiągami, dlatego optymalnym wyborem może być silnik 3.0 który zapewni dynamikę i niezawodność. Jednostki te cechują się dość sporym zużyciem paliwa, co pociąga za sobą duże rachunki na stacji, ale można to wyeliminować poprzez założenie instalacji LPG, która będzie się dobrze sprawowała i nie zaszkodzi silnikowi pod względem technicznym.

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – silniki Diesla

Niestety w przypadku diesli nie jest tak kolorowo. Zdarzają się awarie i to całkiem kosztowne. W autach z dużym przebiegiem psują się wtryskiwacze, uszkodzeniu ulega dwumasowe koło zamachowe. Problem sprawia też niedopalanie się sadzy w filtrze cząstek stałych. Ponadto zdarzają się przypadki pękania blaszanego kolektora wydechowego, który dobrze jest wymienić na żeliwny. Dość często dochodzi też do uszkodzenia klap w kolektorze dolotowym. Jeśli decydujemy się na zakup X3 z silnikiem wysokoprężnym, najlepszym wyborem powinien być 3.0d o mocy 204 KM, który zapewnia dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu oleju napędowego. Jego mocniejsza odmiana też jest godna polecenia, ale jej ewentualne naprawy będą droższe. Odradza się natomiast zakup auta z pierwszych lat produkcji z podstawowym silnikiem, w którym odnotowano pęknięcia bloku silnika.

Zobacz też: Używane kompakty: Audi A3 czy BMW 1?

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) - skrzynie biegów

BMW X3 E83 było w ofercie zarówno z manualnymi jak i z automatycznymi skrzyniami biegów. Jedynie skrzynie ręczne w połączeniu z podstawowymi silnikami 2.0i oraz 2.0 można uznać za bezawaryjne i niezawodne. W silnikach o większej mocy i dużym momencie obrotowym niedbałe użytkowanie może prowadzić do rychłego zużycia sprzęgła oraz dwumasowego koła zamachowego. Skrzynie automatyczne są w większym stopniu wytrzymałe, ale koniecznie trzeba uważać na skrzynie produkcji General Motors, które były montowane w X3 w latach 2004 - 2006. Do ich typowych defektów należy opóźniona reakcja na przyspieszenie w momencie startu z postoju. Jednakowoż warto dodać, że powyżej opisane usterki mogą się pojawiać w modelach, które przekroczyły już przebieg 200 tys kilometrów.

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) - układ napędowy

Układ napędowy jest relatywnie trwały. Co prawda zdarzają się uszkodzenia skrzyni rozdzielczej, ale koszt jej naprawy jest względnie niski, wymiana modułu sterującego zamknie się w cenie 500 złotych. Przed zakupem warto zwrócić uwagę na wycieki z zespołu napędowego, szczególnie należy przyjrzeć się skrzyni biegów, uszczelnieniom półosi w misce olejowej  oraz dyferencjałom.  Olbrzymią zaletą X3 jest oferowany serynie we wszystkich wersjach zaawansowany układ napędu na cztery koła, który umożliwia jazdę tam gdzie auto bez napędu już sobie nie poradzi. Ze względu na funkcję automatycznego przyhamowywania buksujących kół trzeba się liczyć z przyspieszonym zużyciem klocków hamulcowych.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – awaryjność

Przed zakupem używanego BMW X3 E83 trzeba koniecznie sprawdzić szczelność przewodów intercoolera. Zawieszenie jest bardzo dobrze dopracowane i wytrzymuje nawet 200 tys km, jednak na dłuższą metę nie obędzie się bez wymiany łączników stabilizatorów, amortyzatorów i górnych wahaczy. W wersjach z napędem na cztery koła zawodzi najczęściej mechanizm odpowiedzialny za pracę sprzęgła wielopłytkowego. Warto też zwrócić uwagę na sposób działania automatycznej skrzyni biegów. Wszelkie szarpnięcia, długie zmiany biegów lub pomijanie przełożeń mogą świadczyć o uszkodzeniu skrzyni. Decydując się na X3 z manualną skrzynią biegów trzeba liczyć się z faktem, że konieczna może okazać się wymiana sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego.  Ponadto znane są problemy z trzeszczącymi, wycierającymi się plastikami we wnętrzu. Za słaby punkt X3 należy też policzyć krótką trwałość akumulatora oraz dość częste zrywanie się paska napędu klimatyzacji. Czasami z powodu zaśniedziałych styków występują też problemy z elektryką. Auto zostało bardzo dobrze zabezpieczone przed korozją, drobne ślady rdzy mogą pojawić się jedynie na elementach zawieszenia. Rdzewiejąca blacha nadwozia oznacza tylko tyle, że trafiliśmy na samochód po wypadku. Oryginalne części do BMW są drogie, ale wytrzymuję o wiele więcej czasu niż zamienniki.

Zobacz też: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – podsumowanie

Używane BMW X3 E83 to propozycja, którą warto wziąć pod uwagę jeśli szukamy auta do dynamicznej jazdy a przy tym chcemy siedzieć nieco wyżej niż w standardowych kompaktach i mieć pewność, że auto nie zawiedzie nas w lekkim terenie. Auto doskonale poradzi sobie na śniegu czy polnej drodze, ale lepiej nie zapuszczać się w ciężki teren. X3 oferuje przydatny napęd na cztery koła, bardzo dobre osiągi i komfortowe warunki podróżowania w wygodnych fotelach a to wszystko przy umiarkowanej cenie zakupu używanego auta. Niestety, jest również druga strona medalu, a są nią stosunkowo duże koszty związane z eksploatacją samochodu. Wybierając silnik diesla zaoszczędzimy sporo na stacji, ale za to wydamy znacznie więcej na naprawy niż w przypadku wersji benzynowych. Jeśli jesteśmy zdecydowani na zakup warto poświęcić trochę więcej czasu na poszukiwania zadbanego egzemplarza z w miarę niskim przebiegiem, a to może być utrudnione ze względu na dużą ilość aut powypadkowych na naszym rynku. Koszty związane z utrzymaniem samochodu, nie będą należały do najniższych, ale dzięki szerokiej gamie ogólnodostępnych zamienników, naprawy eksploatacyjne nie będą aż takim obciążeniem finansowym.

BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
BMW X3 E83
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA