| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – czy warto kupić?

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – czy warto kupić?

BMW X3 E83 pojawiło się na runku cztery lata po premierze modelu X5 i od razu podbiło serca kierowców. Sprawdźmy jak auto znosi upływ czasu i czy w 2013 roku ciągle stanowi atrakcyjną propozycję. Czy warto kupić używane BMW X3?

BMW X3 powstało z myślą o tańszej alternatywie dla modelu X5. W 2006 r. nadwozie auta zostało nieco odświeżone, ale były to zmiany kosmetyczne.  W 2010 r. zatrzymano produkcję E83 a na jego miejscu pojawił się nowy model F25.

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – karoseria

W kształcie i liniach nadwozia X3 wyraźnie widać nawiązania do innych modeli BMW. Pomimo upływu lat auto wciąż wygląda świeżo i nowocześnie. Narzekać można jedynie na zderzaki z nielakierowanego tworzywa, jednakże po faceliftingu w 2006 roku zastosowano nowe połowicznie lakierowane.  X3 ma wiele wspólnego z „trójką” E46, jednak jest o tyle obszerniejszy, że bez problemu może nim podróżować nawet czteroosobowa rodzina. Powłoka lakiernicza jest wykonana bardzo solidnie i dobrze znosi upływ czasu, nie sprawiając problemów ani z korozją ani z lakierem.

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – wnętrze

X3 otrzymało niezwykle przejrzysty panel ze wskaźnikami, miękką kierownicę oraz transparentną konsolę środkową. Wszelkie przyciski i przełączniki znajdują się w zasięgu ręki i nie ma najmniejszych problemów z ich obsługą. Wystrój kabiny w dużym stopniu zależy od tego jak bogato została skonfigurowane przez pierwszego nabywcę, a oni zazwyczaj nie oszczędzali. Dlatego na runku wtórnym można spotkać wiele modeli  z tapicerką z beżowej lub pomarańczowej skóry oraz  z dekoracjami  z drewna lub aluminium. Ponadto, często wiele egzemplarzy ma dodatkowo panoramiczny dach oraz pakiet sportowych dodatków. Warto też dodać, że X3 jest pozbawione wnęki na koło zapasowe. Auto ma jedynie nieduży schowek pod podłogą bagażnika, który mieści akumulator, podstawowe narzędzia i apteczkę.

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) - wyposażenie

Bardzo dużym plusem X3 jest bogate wyposażenie. Już w standardowej wersji auto zostało wyposażone w ręczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz felgi ze stopów lekkich. Co więcej spora ilość aut na rynku wtórnym jest dodatkowo wyposażona w klimatyzację automatyczną, skórzaną tapicerkę, nawigację i wysokiej klasy zestaw audio.

Zobacz też: Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – usterki

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – silniki benzynowe

Osoby decydujące się na zakup auta z silnikiem benzynowym nie mają się czego obawiać. Co prawda występują awarie cewek zapłonowych i przepustnicy, ale zdarzają się one bardzo rzadko. Podstawowa jednostka 2.0 może jedynie nie zachwycać osiągami, dlatego optymalnym wyborem może być silnik 3.0 który zapewni dynamikę i niezawodność. Jednostki te cechują się dość sporym zużyciem paliwa, co pociąga za sobą duże rachunki na stacji, ale można to wyeliminować poprzez założenie instalacji LPG, która będzie się dobrze sprawowała i nie zaszkodzi silnikowi pod względem technicznym.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

UNIT4 POLSKA sp. z o.o.

ekspert z zakresu HRM

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »