| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – czy warto kupić?

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – czy warto kupić?

BMW X3 E83 pojawiło się na runku cztery lata po premierze modelu X5 i od razu podbiło serca kierowców. Sprawdźmy jak auto znosi upływ czasu i czy w 2013 roku ciągle stanowi atrakcyjną propozycję. Czy warto kupić używane BMW X3?

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – silniki Diesla

Niestety w przypadku diesli nie jest tak kolorowo. Zdarzają się awarie i to całkiem kosztowne. W autach z dużym przebiegiem psują się wtryskiwacze, uszkodzeniu ulega dwumasowe koło zamachowe. Problem sprawia też niedopalanie się sadzy w filtrze cząstek stałych. Ponadto zdarzają się przypadki pękania blaszanego kolektora wydechowego, który dobrze jest wymienić na żeliwny. Dość często dochodzi też do uszkodzenia klap w kolektorze dolotowym. Jeśli decydujemy się na zakup X3 z silnikiem wysokoprężnym, najlepszym wyborem powinien być 3.0d o mocy 204 KM, który zapewnia dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu oleju napędowego. Jego mocniejsza odmiana też jest godna polecenia, ale jej ewentualne naprawy będą droższe. Odradza się natomiast zakup auta z pierwszych lat produkcji z podstawowym silnikiem, w którym odnotowano pęknięcia bloku silnika.

Zobacz też: Używane kompakty: Audi A3 czy BMW 1?

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) - skrzynie biegów

BMW X3 E83 było w ofercie zarówno z manualnymi jak i z automatycznymi skrzyniami biegów. Jedynie skrzynie ręczne w połączeniu z podstawowymi silnikami 2.0i oraz 2.0 można uznać za bezawaryjne i niezawodne. W silnikach o większej mocy i dużym momencie obrotowym niedbałe użytkowanie może prowadzić do rychłego zużycia sprzęgła oraz dwumasowego koła zamachowego. Skrzynie automatyczne są w większym stopniu wytrzymałe, ale koniecznie trzeba uważać na skrzynie produkcji General Motors, które były montowane w X3 w latach 2004 - 2006. Do ich typowych defektów należy opóźniona reakcja na przyspieszenie w momencie startu z postoju. Jednakowoż warto dodać, że powyżej opisane usterki mogą się pojawiać w modelach, które przekroczyły już przebieg 200 tys kilometrów.

Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) - układ napędowy

Układ napędowy jest relatywnie trwały. Co prawda zdarzają się uszkodzenia skrzyni rozdzielczej, ale koszt jej naprawy jest względnie niski, wymiana modułu sterującego zamknie się w cenie 500 złotych. Przed zakupem warto zwrócić uwagę na wycieki z zespołu napędowego, szczególnie należy przyjrzeć się skrzyni biegów, uszczelnieniom półosi w misce olejowej  oraz dyferencjałom.  Olbrzymią zaletą X3 jest oferowany serynie we wszystkich wersjach zaawansowany układ napędu na cztery koła, który umożliwia jazdę tam gdzie auto bez napędu już sobie nie poradzi. Ze względu na funkcję automatycznego przyhamowywania buksujących kół trzeba się liczyć z przyspieszonym zużyciem klocków hamulcowych.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Beata Mosór

Zastępca Dyrektora ds. Marketingu i PR w NetArt

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »