REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - 2009) – usterki

Kamil Borowski
Hyundai Sonata
Hyundai Sonata
Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

W Europie Hyundai Sonata został wyjątkowo chłodno przyjęty, zdecydowanie zabrakło mu prestiżu. Klientów odstraszała też uboga liczba wersji silnikowych i brak nadwozia typu kombi. Sprawdźmy jak auto zniosło upływ lat. Czy Sonata na dzień dzisiejszy stanowi propozycję godną uwagi?

W momencie premiery w Polsce cena podstawowego modelu Sonaty wynosiła 85 900 zł a w wersji Prestige – 129 900 zł. Dziś dobrze wyposażony model z 2009 roku można kupić już za 30 tys złotych.

REKLAMA

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – karoseria

Sonata ma 4,8 metra długości i prezentuje się całkiem nieźle. Standardowo montowane były 16-calowe felgi jednak auto najlepiej wygląda w komplecie z 17-calowymi felgami. Samochód może nie porywa tak bardzo pięknem i finezją, ale zdecydowanie nie można o nim powiedzieć, że jest brzydki. Po dłuższych oględzinach można dostrzec w niektórych miejscach pewne nawiązania do Audi lub Hondy.

Zobacz też: Hyundai Coupe – pozornie sportowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – wnętrze

Na duży plus zasługuje spasowanie elementów wnętrza, ergonomia, precyzja montażu, przestronność kabiny i łatwość obsługi. Miejsca dla pasażerów nie zabraknie zarówno z przodu jak i z tyłu. Fotele są duże i wygodne nawet na długą trasę. Dobrze został zaprojektowany również całkiem spory bagażnik o pojemności 523 litrów, w którym zastosowano ulokowane na zewnątrz zawiasy pokrywy, dzięki czemu przestrzeń można wykorzystać w 100%. Do pełni szczęści zabrakło tylko lepszej jakości tworzyw sztucznych do wykończenia wnętrza. Te zastosowane są wyjątkowo twarde i mają bardzo nieciekawą formę wytłoczek.

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – wyposażenie

Sonata kusi klientów bardzo bogatym wnętrzem. Już w podstawowej wersji mamy do dyspozycji system ESP, sześć poduszek powietrznych, klimatyzację manualną, światła przeciwmgielne, dobrej jakości system audio, elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz wielofunkcyjną kierownicę. Na runku wtórnym można znaleźć wiele egzemplarzy wyposażonych dodatkowo w automatyczną klimatyzację, skurzaną tapicerkę, podgrzewane fotele oraz nawigację.

Zobacz też: Citroën Xantia (1992-2001) vs Hyundai Accent (1994 – 2005)

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – silniki benzynowe

Sonata dysponuje małą liczbą wersji silnikowych. Do wyboru są benzynowe motory o pojemności 2 litrów generujące moc 145 i 164 KM. Mocniejsze 2.4 o mocy 161 KM, a nawet 3.3 w wersji V6 mający 250 KM. Niestety nawet mimo 250 KM pod maską Sonata rozpędza się do „setki” w blisko 8 sekund. Bazowa wersja potrzebuje na to aż 10,5 s. Najlepszym wyborem wydaje się tu być jednostka o pojemności 2,4 litra, która zapewni autu równowagę między spalaniem a osiągami. Co więcej silnik ten nawet dobrze znosi instalację LPG, która znacznie pomoże obniżyć koszty

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – silniki Diesla

W przypadku silników wysokoprężnych do dyspozycji jest tylko jednostka 2.0 CRDi o mocy 140 lub 150 KM. Największą zaletą tego silnika jest wyjątkowo cicha i elastyczna praca. Ten turbo diesel najlepiej sprawdzi się podczas spokojnej i oszczędnej jazdy.  Jest też o wiele bardziej oszczędniejszy i trwalszy w porównaniu do silników benzynowych, ale jego ewentualna naprawa będzie nieporównywalnie droższa.

Zobacz też: Używany Hyundai Atos: opis modelu

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – zawieszenie

Niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu jest miękkie i dobrze sprawdza się podczas spokojnej jazdy zapewniając wysoki komfort podróży. Na bardzo dziurawych droga słyszalne są już znaczne hałasy. Inaczej sytuacja wygląda podczas dynamicznej, agresywnej jazdy. Prowadzenie samochodu nie sprawi już wtedy przyjemności, auto przechyla się, kołysze i daje bardzo małą precyzję prowadzenia. W Sonacie zastosowano też słabe i bardzo podatne na przegrzewanie się hamulce, co studzi zapędy do szybkiej jazdy.

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – usterki

Użytkownicy Sonaty, z reguły oceniają auto jako solidne i trwałe. Jednakże, awarie też się zdarzają. Najczęściej spotykanymi przypadłościami są zawodne alternatory, immobilisery, nieszczelności w układach wtryskowych i chłodzenia oraz usterki czujników położenia wału korbowego. Ponadto pojawiają się problemy z cewkami zapłonowymi jak również awarie czujników temperatury zewnętrznej, zapięcia pasów czy ABS-u. Prosta konstrukcja elektroniki oraz brak zaawansowanych rozwiązań procentuje brakiem poważnych problemów z elektryką (poza wspomnianymi wyżej drobiazgami). Zawieszenie dobrze znosi jazdę po polskich drogach, ale przed zakupem warto się przyjrzeć w jakim stanie znajdują się łożyska, łączniki stabilizatorów, tuleje wahaczy oraz drążki kierownicze. Pamiętajmy też, że stuki z podwozia występowały już w fabrycznie nowych egzemplarzach, więc nie każdy hałas z podwozia musi oznaczać problemy. Sonata jest zasadniczo dobrze odporna na korozję, ale tylko w przypadku aut bezwypadkowych. Upływ czasu gorzej znosi lakier, jest w miarę wysoce podatny na odpryski czy zarysowania. To co może najbardziej uderzyć nowego nabywcę po kieszeni to zapchany filtr DPF, zużyte koło dwumasowe, niedziałająca turbosprężarka lub uszkodzona automatyczna skrzynia biegów. Na szczęście usterki te zdarzają się wyjątkowo rzadko i to tylko w mocno wyeksploatowanych autach. Dzięki temu, że limuzyna jest spokrewniona z innymi modelami koncernu Hyundai, nie powinno być problemu z nabyciem podstawowych części eksploatacyjnych.

Zobacz też: Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

   Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – podsumowanie

Hyundai Sonata na runku wtórnym ze względu na stereotypowe, ograniczone zaufanie do marki nie cieszy się zbyt dużym wzięciem. Owocuje to więc dość szybką utratą wartości auta. Dzięki temu za umiarkowaną sumę pieniędzy można nabyć samochód dobrze utrzymany, bezwypadkowy i z udokumentowaną historią serwisowania. Jeśli poszukujemy wygodnego auta w dobrej cenie bez prestiżowego znaczka na masce warto wziąć pod uwagę Sonatę. Pamiętajmy jednak, że w kolejnych latach utrata wartości też będzie znaczna i mogą być problemy z odsprzedażą. Jeżeli finansowo jesteśmy w stanie warto szukać używanego Hyundaia Sonaty z jak najmłodszego rocznika gdyż w 2008 roku samochód został lekko zmodernizowany, dokonano kilku znacznych korekt kabinie i mechanice oraz inaczej zaprojektowano pas przedni.

Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA