REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany VW Vento (1992-1998) – solidny i praktyczny

Kamil Borowski
Volkswagen Vento, fot. Volkswagen
Volkswagen Vento, fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Słowo „vento” w tłumaczeniu z włoskiego oznacza „wiatr” co wielu osobom może kojarzyć się z ogromnymi prędkościami i niezwykłą dynamiką. W kontraście z rzeczywistością Vento nie ma jednak za wiele wspólnego z tymi cechami. Sprawdźmy jak Volkswagen Vento wypada pod kątem trwałości i funkcjonalności.

Volkswagen Vento zadebiutował w 1992 roku jako trzecia generacja VW Jetty i występował wyłącznie jako czterodrzwiowy sedan. W Europie auto było sprzedawane pod nazwą Vento a w Ameryce Północnej i innych krajach jako Jetta III.

REKLAMA

Używany VW Vento (1992-1998) – wygląd zewnętrzny

Wizualnie nadwozie nieco przypomina poprzednią generację Jetty, jednak ma o wiele bardziej aerodynamiczne, opływowe kształty. Poza tym model jest prawie identyczny jak Golf III, jednak z przodu odróżnia go kształt reflektorów i kratki chłodnicy.  Warto wspomnieć, że Vento jest także o 36 cm dłuższe od Golfa.

Używany VW Vento (1992-1998) – wnętrze

Pasażerowie podróżujący na przednich fotelach nie mogą narzekać na brak miejsca, jest bardzo przestronnie. Natomiast na tylnej kanapie komfortowo będą mogły się poczuć co najwyżej dzieci, ilość miejsca jest już tam wyraźnie ograniczona. Vento ma także spory i funkcjonalny bagażnik o pojemności  550 litrów z niskim progiem załadunku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Golf IV – legenda trwa

Używany VW Vento (1992-1998) – silniki benzynowe

Praktycznie każdy kierowca będzie mógł znaleźć coś dla siebie. Podstawowe silniki o pojemności 1,6 litra osiągają moc od 75 do 100 KM. Jednostki 1.8 l generują 75 lub 90 KM, a wersje 2.0 l aż 115 KM. Dla amatorów szybkiej jazdy Volkswagen oferował również odmianę VR6 z 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 2,8 litra. Decydując się na ten silnik, użytkownik będzie miał do dyspozycji174 KM oraz 235 Nm momentu obrotowego co pozwala na przyspieszanie od 0 do 100km w 8s i osiągniecie maksymalnej prędkości wynoszącej 224 km/h.

Używany VW Vento (1992-1998) – silniki Diesla

W przypadku diesli powstały dwie wersje praktycznie niezniszczalnego, wolnossącego silnika 1.9 o mocy 64 KM oznaczone jako D lub SDI, które niestety nie grzeszą dynamiką. Trochę lepsze osiągi mają jednostki wyposażone w turbosprężarkę, najmocniejszy z nich, 110-konny rozpędza się do „setki” w nieco ponad 11 sekund i osiąga prędkość maksymalną bliską 200 km/h. Wszystkie silniki Venta zasilane olejem napędowym bardzo dobrze znoszą wyjątkowo duże przebiegi i zachowują przy tym stosunkowo niskie spalanie.

Zobacz też: Używany VW Corrado (1988-1995) – czy warto kupić?

Używany VW Vento (1992-1998) – zawieszenie

Układ jezdny o klasycznej dla tej klasy konstrukcji, z przodu zastosowano kolumny McPhersona a z tyłu belkę skrętną. Całość zestrojona raczej z myślą o niemieckich autostradach. W Polsce jego twarde nastawy mogą się nie spodobać niektórym kierowcom. Jednakże na plus wypada policzyć niezwykłą trwałość elementów zawieszenia oraz bardzo łatwy i duży wybór tanich części zamiennych.

Używany VW Vento (1992-1998) – usterki

Vento często miewa problemy z instalacją elektryczną. Nierzadkim problemem jest również korozja która, która atakuje nawet bezwypadkowe egzemplarze, a takich na naszym rynku nie ma już zbyt wielu. Rdza pojawia się na tylnej klapie, progach, rantach drzwi oraz na nadkolach. Ponadto, głównie ze względu na zaawansowany już wiek zdarzają się awarie układu hamulcowego i układu chłodzenia. Objawia się to głównie poprzez pękające ze starości węże. Zawieść potrafi także rozrusznik i alternator. Starsze silniki diesla miewają problemy z rozrządem. Usterka polega na ścinaniu klina na wale korbowym, a w konsekwencji luzowaniem się koła pasowego rozrządu co skutkuje koniecznością kapitalnego remontu.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Używany VW Vento (1992-1998) – przykładowe ceny części zamiennych dla wersji 1.9 TDI 90KM

Filtr oleju – od 12 zł
Filtr powietrza – od 19 zł
Sprzęgło kompletne – od 325 zł
Amortyzator – od 74 zł
Klocki hamulcowe (komplet) – od 54 zł

Używany VW Vento (1992-1998) – podsumowanie

Przed zakupem Venta warto wziąć sobie do serca fakt, że znalezienie egzemplarza z przebiegiem poniżej 300 tys. jest praktycznie nierealne. Co gorsza na polskim rynku znajduje się ogromny procent aut po poważnych wypadkach, więc w takim przypadku można zapomnieć o legendarnej niezawodności. Vento ciągle może stanowić kuszącą propozycję, ale tylko wtedy gdy pochodzi ze znanego, sprawdzonego źródła i mamy całkowitą pewność co do jego historii.  

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf hitem polskiego Internetu

Volkswagen Vento, fot. Volkswagen
Volkswagen Vento, fot. Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA