REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany VW Corrado (1988-1995) – czy warto kupić?

Kamil Borowski
VW Corrado
VW Corrado

REKLAMA

REKLAMA

VW Corrado z roku na rok staje się coraz bardziej popularny, a to po części dla tego, że wyprodukowano tylko nie całe 100 tys. egzemplarzy. Sprawdźmy czy Corrado słusznie znalazł się na prestiżowej liście "25 samochodów, którymi musisz pojeździć przed śmiercią" ogłoszonej przez brytyjski magazyn "Car".

Rynkowy debiut Corrado odbył się w 1988 roku. Mało kto już pamięta, że początkowo Corrado miało być trzecią wersją Sirocco jednak całkowita zmiana koncepcji auta wymusiła na koncernie również zmianę nazwy. Dość wygórowana cena auta, jak na tamte czasy, spowodowała małą popularność. Jednakże, na chwilę obecną to właśnie mała ilość wyprodukowanych modeli budzi pożądanie i staje się ich zaletą.  

REKLAMA

Używany VW Corrado (1988-1995) – karoseria

Nisko osadzona sylwetka zaprojektowana przez włoskiego mistrza Giugiaro zdradza sportową duszę Corrado. Proporcjonalnie długa maska, wznosząca się linia okien bocznych oraz wybrzuszone nadkola nie pozostawiają cienia wątpliwości co do sportowych ambicji auta. Jednak to dopiero dyskretnie wysuwany przy prędkości 120 km/h spojler wieńczy dzieło.

Używany VW Corrado (1988-1995) – wnętrze

Wykończone w głównej mierze dobrej jakości tworzywami sztucznymi wnętrze nie budzi zastrzeżeń. Siedząc na przednich fotelach nie można narzekać na brak przestrzeni, jest jej bardzo dużo, natomiast z tyłu zmieszczą się co najwyżej dzieci. Samo składanie siedzeń, żeby dostać się na tylną kanapę nie należy do najwygodniejszych. Ze względu na niezbyt rozbudowane słupki dachu, prowadzący Corrado ma świetną widoczność, a fotel kierowcy ze sporym zakresem regulacji dopasuje się do każdego. Na plus należy też policzyć dość duży w swojej klasie bagażnik o pojemności 300 litrów.

Zobacz też: Używany Volkswagen Scirocco III (2008 - ) – budzi emocje

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używany VW Corrado (1988-1995) –  silniki

Podstawowy szesnastozaworowy silnik 1.8 o mocy 139 KM rozpędza się od zera do 100 km w zaledwie 9 s, osiągając prędkość maksymalną wynoszącą 213 km/h, co robi wrażenie. Stary dwulitrowy, ośmiozaworowy motor znany między innymi z Golfa czy Passata nie jest już tak dynamiczny, ale również zapewnia przyzwoite osiągi, a co ważniejsze jego naprawy nie będą zbyt kosztowne ze względu na szeroką dostępność części. Jednym z ciekawszych silników może być 1.8 G60, który potrafi rozpędzić Corrado aż do 225 km/h, jednak to co zachwyca najbardziej to moment obrotowy. 225 Nm osiągane przy 4 tys. obr./min. Sprawia, że kierowca czuje się dosłownie wgniatany w fotel. Wypada też wymienić flagowy motor VR6, który do „setki” rozpędzał się w 6,9 s osiągając przy tym maksymalną prędkość 235 km/h, a jego jedyną powtarzającą się bolączką są szybko przepalające się uszczelki pod głowicą. VR6 w owym czasie był jednym z najbardziej innowacyjnych silników na świecie.

Zobacz też: Test VW Scirocco R - anwantuRnik!

Używany VW Corrado (1988-1995) – zawieszenie

Na przedniej osi zastosowano trójkątne wahacze, drążek stabilizatora oraz kolumny McPhersona. Z tyłu znajdziemy kolumny resorująco-tłumiące oraz pełniącą jednocześnie rolę stabilizatora belkę podatną na skręcanie. Dzięki tym znanym już wcześniej po części z Golfa i Passata rozwiązaniom Corrado prowadzi się wyjątkowo pewnie. Pokonywanie wszelkiego rodzaju zakrętów to czysta przyjemność i radość z jazdy. 

Używany VW Corrado (1988-1995) – edycje specjalne

Storm – produkcja na rynek Wielkiej Brytanii wyposażona w 15-calowe felgi BBS, uprzednio dostępne tylko za dopłatą. Dodatkowo skurzane wnętrze w kolorze kremowym lub czarnym.
Campaign – wyposażona w silnik VR6 edycja na rynek brytyjski.
Jet – wersja produkowana w Niemczech wyposażona w silnik G60, wyróżniała się wnętrzem w innych kolorach.
Estoril – edycja na rynek włoski wyposażona w specjalne koła „Estoril”.
Exclusiv – produkowana w latach 1992/1993 edycja na rynek niemiecki wyróżniała się grillem w kolorze nadwozia.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Używany VW Corrado (1988-1995) - usterki

REKLAMA

Do typowych problemów Corrado można zaliczyć awarie przewodów układu chłodzenia i dobre wycieki oleju. Ponadto zdarzają się usterki przewodów wysokiego napięcia, układu wspomagania oraz skrzyni biegów. Najgorsze jest jednak to, że w coraz większej ilości egzemplarzy, szczególnie tych z początkowych lat produkcji mogą występować duże ogniska korozji.

Wyjątkowej uwagi wymaga wersja G60. Wyposażono jest ona w kompresor, którego trwałość szacuje się na maksymalnie 100 000 km. W większości egzemplarzy nie wytrzymuje on jednak nawet 60 tys. km. Regeneracja tego elementu to koszt ok. 1000-1500 zł, ale jej efekty są krótkotrwałe. Lepszym rozwiązaniem jest wstawienie kompresora od silnika Mercedesa 1.8 dostępnego w modelach 180K, 200K i 230K. Nowy kompresor do G60 w ASO VW kosztuje ok. 10 000 zł.

Używany VW Corrado (1988-1995) –  orientacyjne ceny wybranych części (zamienników)

Amortyzator tył – od 185 zł
Czujnik ciśnienia oleju – 21 zł
Filtr oleju – 50 zł
Filtr powietrza – 54 zł
Komplet klocków hamulcowych – 138 zł
Tuleja wahacza przód – 13 zł
Sprzęgło – 1265 zł

Zobacz też: Używane auto od 10 do 20 tys. zł – jakie wybrać?

Używany VW Corrado (1988-1995) – podsumowanie

Biorąc pod uwagę obecną sytuację rynkową i małą ilość wyprodukowanych egzemplarzy znalezienie godnego uwagi modelu będzie bardzo ciężkim zadaniem. Przy zakupie warto zainteresować się wersjami z najmocniejszymi silnikami, ponieważ to właśnie takie w perspektywie nadchodzących lat będą najcenniejsze. Weźmy pod uwagę też fakt, że zyskiwać na wartości będę tylko bezwypadkowe modele na oryginalnych częściach. Jeżeli komuś uda się znaleźć zadbane Corrado to warto dokonać zakupu tego niemal już kultowego auta.

VW Corrado
Volkswagen
VW Corrado
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA