| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany VW Corrado (1988-1995) – czy warto kupić?

Używany VW Corrado (1988-1995) – czy warto kupić?

VW Corrado z roku na rok staje się coraz bardziej popularny, a to po części dla tego, że wyprodukowano tylko nie całe 100 tys. egzemplarzy. Sprawdźmy czy Corrado słusznie znalazł się na prestiżowej liście "25 samochodów, którymi musisz pojeździć przed śmiercią" ogłoszonej przez brytyjski magazyn "Car".

Rynkowy debiut Corrado odbył się w 1988 roku. Mało kto już pamięta, że początkowo Corrado miało być trzecią wersją Sirocco jednak całkowita zmiana koncepcji auta wymusiła na koncernie również zmianę nazwy. Dość wygórowana cena auta, jak na tamte czasy, spowodowała małą popularność. Jednakże, na chwilę obecną to właśnie mała ilość wyprodukowanych modeli budzi pożądanie i staje się ich zaletą.  

Używany VW Corrado (1988-1995) – karoseria

Nisko osadzona sylwetka zaprojektowana przez włoskiego mistrza Giugiaro zdradza sportową duszę Corrado. Proporcjonalnie długa maska, wznosząca się linia okien bocznych oraz wybrzuszone nadkola nie pozostawiają cienia wątpliwości co do sportowych ambicji auta. Jednak to dopiero dyskretnie wysuwany przy prędkości 120 km/h spojler wieńczy dzieło.

Używany VW Corrado (1988-1995) – wnętrze

Wykończone w głównej mierze dobrej jakości tworzywami sztucznymi wnętrze nie budzi zastrzeżeń. Siedząc na przednich fotelach nie można narzekać na brak przestrzeni, jest jej bardzo dużo, natomiast z tyłu zmieszczą się co najwyżej dzieci. Samo składanie siedzeń, żeby dostać się na tylną kanapę nie należy do najwygodniejszych. Ze względu na niezbyt rozbudowane słupki dachu, prowadzący Corrado ma świetną widoczność, a fotel kierowcy ze sporym zakresem regulacji dopasuje się do każdego. Na plus należy też policzyć dość duży w swojej klasie bagażnik o pojemności 300 litrów.

Zobacz też: Używany Volkswagen Scirocco III (2008 - ) – budzi emocje

Używany VW Corrado (1988-1995) –  silniki

Podstawowy szesnastozaworowy silnik 1.8 o mocy 139 KM rozpędza się od zera do 100 km w zaledwie 9 s, osiągając prędkość maksymalną wynoszącą 213 km/h, co robi wrażenie. Stary dwulitrowy, ośmiozaworowy motor znany między innymi z Golfa czy Passata nie jest już tak dynamiczny, ale również zapewnia przyzwoite osiągi, a co ważniejsze jego naprawy nie będą zbyt kosztowne ze względu na szeroką dostępność części. Jednym z ciekawszych silników może być 1.8 G60, który potrafi rozpędzić Corrado aż do 225 km/h, jednak to co zachwyca najbardziej to moment obrotowy. 225 Nm osiągane przy 4 tys. obr./min. Sprawia, że kierowca czuje się dosłownie wgniatany w fotel. Wypada też wymienić flagowy motor VR6, który do „setki” rozpędzał się w 6,9 s osiągając przy tym maksymalną prędkość 235 km/h, a jego jedyną powtarzającą się bolączką są szybko przepalające się uszczelki pod głowicą. VR6 w owym czasie był jednym z najbardziej innowacyjnych silników na świecie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Podkarpackie Biuro Analiz Podatkowych

K. Pysz Kancelaria Doradcy Podatkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »