| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) - czy warto kupić?

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) - czy warto kupić?

Niedługo minie 20 lat od premiery pierwszej „A czwórki”, mimo tego ciągle jest to jeden z najczęściej kupowanych samochodów na rynku wtórnym. Czy używane Audi A4 [B5] (1995-2001) - warto kupić?

Audi A4 jest następcą bardzo znanego i popularnego modelu Audi 80. Swoją sylwetką przypomina poprzednika. Wnętrze to zupełnie nowa, inna koncepcja, jednak pod względem miejsca, tak jak w „osiemdziesiątce” nie znajdziemy zbyt wiele przestrzeni. Pasażerom podróżującym z tyłu może być ciasno.

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – zawieszenie

Zawieszenie zostało zestrojone dość twardo, według niemieckich standardów. Czterowahaczowa oś przednia zapożyczona z audi A8 zapewnia poczucie komfortu i radość z prowadzenia. Jednak jazda po polskich drogach ze sportowymi ambicjami, może do najprzyjemniejszych już nie należeć. Wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni są tłumione dość twardo.

Zobacz też: Audi 80 B4

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – silniki

To właśnie m.in. dzięki bogatej ofercie silnikowej Audi A4 jest wciąż chętnie wybieranym samochodem. Każdy znajdzie tu coś dla siebie od oszczędnego 1.9 TDI do mocnego brzmienia benzynowego V6.

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – silniki benzynowe

Najbardziej popularny jest jednak 1,8 litrowy motor o mocy 125 KM, wyposażony w dwudziesto-zaworową głowicę. Największy dystans należy zachować do wersji 1.8T  ponieważ zdarzają się problemy z turbiną, rozrządem oraz z „braniem” oleju. Dużą popularnością cieszą się też silniki w układzie V6. Zapewniają one o wiele większą przyjemność z jazdy i ponadprzeciętne osiągi. Jednak dość duże spalanie oraz bardzo wysokie ceny części potrafią zepsuć tę bajkową aurę.

Zobacz też: Używane Audi A3: golf plus znaczek

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) –  silniki Diesla

Wysoce popularną wersję 1.9TDI wiele osób uważa za synonim trwałości i niezawodności. Niestety, biorąc pod uwagę wiek auta i ogromne przebiegi trzeba zachować przynajmniej minimum ostrożności. Ogromną wadą tych jednostek jest słaba wytrzymałość wałków rozrządu, naprawa może kosztować nawet kilka tysięcy złotych.

Zobacz też: Używane Audi A4 B6/B7: poszukiwany/poszukiwana

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – możliwe usterki

Stosunkowo często zdarzają się problemy z elektryką. Posłuszeństwa odmawiają siłowniki centralnego zamka i elektrycznych szyb. Poza tym stosunkowo szybko zużywają się końcówki drążków kierowniczych. Często pojawiają się także luzy na wahaczach, a ich wymiana bądź regeneracja może kosztować od 1000 d0 1500 złotych

Używane Audi A4 [B5] (1995-2001) – podsumowanie

Audi znacznie wolniej traci na wartości w porównaniu do innych marek. Na plus wypada też policzyć komfort jazdy, ogromny wybór silników oraz bogate wyposażenie takie jak między innymi: reflektory ksenonowe, dwustrefowa klimatyzacja czy systemy poprawiające bezpieczeństwo. Co więcej A4 do tej pory słynie z bardzo wysokiej jakości zabezpieczeń antykorozyjnych. Dlatego też trzeba zwrócić szczególną uwagę na wszelkie ogniska korozji, może się bowiem okazać, że egzemplarz jest powypadkowy po poważnych naprawach blacharskich, a takich na polskim rynku nie brakuje.

Zobacz też: BMW 3 czy Audi A4?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Michałek

Ekspert w zakresie finansów osobistych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »