| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Ford Explorer II (1995 – 2001) – stara szkoła

Używany Ford Explorer II (1995 – 2001) – stara szkoła

Używany Ford Explorer za oceanem do dziś bije rekordy popularności. W Europie jest rzadkością, czy słusznie? Jakie usterki trapią używanego Forda Explorera?

Solidna konstrukcja, masa i spore gabaryty dają gwarancję bezproblemowego przemieszczania się w lekkim terenie. Explorer sprawdzi się znakomicie również podczas codziennej, spokojnej eksploatacji. Jednak o dynamicznym pokonywaniu zakrętów nie można nawet pomarzyć.

Używany Ford Explorer: wnętrze

Przytulne i zazwyczaj dobrze wyposażone wnętrze w amerykańskim stylu z pewnością można uznać za udane. Jest przestronne, a dodatkowym plusem jest bagażnik o maksymalnej pojemności 1206 litrów.

Zobacz też: Używany Jeep Grand Cherokee: amerykański klasyk

Używany Ford Explorer: silniki

4-litrowy motor z górnymi wałkami rozrządu zapewnia bardzo dobrą dynamikę jak na auto o takiej masie, do „setki” przyspiesza w zaledwie 9,2 sekundy. Należy pochwalić również właściwą kulturę pracy i elastyczność.

Zobacz też: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Używany Ford Explorer: lista silników

Silniki benzynowe

4.0

160KM

4.0

210KM

4.0

205KM

5.0

215KM

5.0

210KM

5.0

240KM

Silnik Diesla

3.4 TD

120KM

Używany Ford Explorer: usterki

Najwięcej problemów stwarza silnik. Napęd rozrządu, w którym zastosowano łańcuch jest wyjątkowo nietrwały. Nawet najmniejsze hałasy dochodzące spod maski mogą zwiastować awarię. Jeśli odwiedzimy warsztat na czas może wystarczyć tylko wymiana napinacza. W sytuacji gdy konieczna okazałaby się wymiana łańcuchów, w zależności od wersji dwóch lub czterech, koszt samych części może sięgnąć 2000 zł. Robocizna może okazać się jeszcze droższa, ponieważ przy wymianie rozrządu technologia przewiduje wyjęcie całego silnika. Stosunkowo często zepsuciu ulega również pompa wspomagania, koszt jej regeneracji zamknie się w granicach 500 zł.

Zobacz też: Używane Audi Q7 (2005 - ) – wady i zalety

Używany Ford Explorer: podsumowanie

Explorerem jest samochodem komfortowym. To wygodne auto do jazdy po wszystkich rodzajach dróg. Jednak przed zakupem warto dokonać większego przeglądu ze względu na wysokie prawdopodobieństwo występowania drogich w naprawie awarii.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Redlicki

Aplikant radcowski w OIRP w Łodzi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »