REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Hyundai i30 hatchback - przeciętny wygląd, przeciętne wykonanie. Jednak cena i warunki gwarancyjne znacznie atrakcyjniejsze niż u konkurencji.
Hyundai i30 hatchback - przeciętny wygląd, przeciętne wykonanie. Jednak cena i warunki gwarancyjne znacznie atrakcyjniejsze niż u konkurencji.

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i30 nie prowokuje wyglądem i nie zapewnia prestiżu swojemu właścicielowi. Jednak jeździ całkiem przyzwoicie i ma atrakcyjną cenę.

Hyundai przeszedł bardzo długa drogę. Obecne samochody tej marki cieszą się coraz większym zaufaniem kierowców. Nie udało się jednak ustrzec błędów, które odczuli głównie użytkownicy. Model i30 podążył właśnie tą ścieżką. Dziś bardzo ceniony i lubiany, miął bardzo trudny start rynkowy spowodowany licznie pojawiającymi się nie domaganiami.

REKLAMA

Hyundai i30: nadwozie

Linia nadwoziowa jest zaprojektowana zdecydowanie pod katem gustu Europejczyka. I30 to jeden z pierwszych modeli koreańskiej marki, który prezentuje się dobrze. Proste linie powodują, że auto podoba się szerokiemu wachlarzowi odbiorców, ceniących sobie przed wszystkim stonowaną stylistykę. Hyundai oferował dwie wersje nadwoziowe, kombi oraz hatchbacka. Pojazd na pewno nie jest mistrzem przestronności, ale miejsca wystarcza nawet wysokim osobom, zwłaszcza w kombi gdzie kanapa jest aż o 5 cm dłuższa w porównaniu do hatchbacka. Wstydliwym problemem i30 jest pojawiająca się korozja. Podatny na odpryskiwanie lakier odkrywa blachę, która niezwykle szybko zamienia się w ognisko korozji. Szczególną uwagę należy zwrócić na okolice tylnej klapy. Wspomnieć należy o parujących reflektorach oraz zacinającym się systemie centralnego zamka. W 2009 roku przeprowadzono ledwie widoczny lifting.

Zobacz też: Seat Leon II (2005 - 2012) - hiszpański golf

Hyundai i30: wnętrze

Wnętrze okazuje się wystarczająco przestronne, a deska rozdzielcza wygląda przyzwoicie. Ergonomia także jest bez zarzutu. Niestety plastiki użyte do wykończenia są bardzo przeciętnej jakości i w wielu egzemplarzach wyrażają to trzeszcząc najgłośniej jak potrafią. Równie głośno skrzypią fotele. Innymi hałasami przedostającymi się do kabiny są odgłosy pracy zawieszenia. W wersji kombi rozczarowuję trochę bagażnik o pojemności raptem 415 litrów (dla porównania Renault Megane Grandtour ma 524 l). Podobnie jak w bratniej KII Cee'd pojawiają się problemy z radiem, które potrafi się wyłączyć i nic nie jest w stanie przywrócić go do ponownej pracy.

Hyundai i30: silniki

Zobacz też: Seat Toledo III (2004 - 2009) - brzydkie kaczątko

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silniki są mocną stroną koreańskiego kompaktu. Zarówno diesle jak i jednostki benzynowe nie mają poważnych problemów eksploatacyjnych.

Hyundai i30: benzynowe

Zobacz też: Używana Skoda Fabia II (2007 - ) – opinie

W i30 montowano trzy jednostki benzynowe o pojemnościach 1.4, 1.6 oraz 2.0. Wszystkie są wyposażone w zmienne fazy rozrządu i są stosunkowo bezproblemowe.  Dobrze obsługiwane powinny służyć bezawaryjnie przez wiele tysięcy kilometrów. Pojemność należy więc dobrać w zależności od własnych potrzeb. Trzeba jednak pamiętać, że wszystkie są paliwożerne, zwłaszcza 1.4 109 KM. Najsłabsza jednostka spala w mieście min. 9 litrów na 100 km. Konkurencja, zwłaszcza japońska, potrafi być znacznie oszczędniejsza.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100km/h [s] v-max [km/h] śr.spalania [l]
1.4 109 137 11,7 187 6,5
1.6 122-126 154 10,9 192 6,7
2.0 143 186 9,1 201 7,1

Hyundai i30: diesle

Zobacz też: Renault Clio III (2005 - 2012) - "mieszczuch" z ambicjami

Wybór silnika wysokoprężnego także nie jest trudnym zadaniem. Oferowane jednostki 1.6 CRDI oraz 2.0 CRDI są bardzo dynamiczne, mało palą i rzadko zawodzą. Jeśli jednak zależy nam na oszczędnościach lepiej zdecydować się na mniejszego diesla, tańszego w obsłudze. W „dwulitrówce” szybko rozsypywało się koło dwumasowe, bywa że przedwcześnie uszkodzeniu ulegnie turbina. Mniejsze jednostki są bardzo oszczędne i dynamiczne w stosunku do swojej pojemności skokowej. Nie ma z nimi wielkich problemów eksploatacyjnych, po większych przebiegach jak zwykle potrzebna będzie ingerencja w osprzęt.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100km/h [s] v-max [km/h] śr.spalania [l]
1.6 CRDI 90 235 14 172 4,4
1.6 CRDI 115 260 11,5 195 4,6
2.0 CRDI 140 300 10,4 205 5,2

Hyundai i30: zawieszenie

Zawieszenie oparto na kolumnach resorujących z przodu oraz układzie wielowahaczowym z tyłu. Taki zestaw pozwala na swobodne pokonywanie zakrętów bez obaw o utratę przyczepności. Niestety nie grzeszy ono trwałością. Łączniki stabilizatora w naszych warunkach wytrzymują nie więcej niż 40 tysięcy kilometrów. W wielu egzemplarzach szybko zużywają się łożyska, narzekania dotyczą także stukających odbojów tylnych amortyzatorów. Same amortyzatory często mają wycieki. W autach do 2008 roku montowano wadliwy moduł wspomagania, co objawiało się głośnymi stukami całej kolumny kierowniczej. Swoje trzy grosze dokłada elektronika np. wariujący czujnik kąta skrętu kół. Jak widać usterek jest sporo, jednak większość dotyczy pojazdów z początkowych lat produkcji. Wszelkie niedomagania starano się eliminować na zasadzie gwarancji więc samochody na rynku wtórnym powinny być wolne od wyżej wymienionych wad. Inna sprawa, że zawieszenie głośno pracuje i trzeba się do tego przyzwyczaić.

Zobacz też: Używana Toyota Auris (2007 – 2012) – usterki

Hyundai i30: skrzynia biegów

Skrzynia biegów nie sprawia kłopotów swoim użytkownikom niezależnie czy mamy do czynienia z 4-biegowym „automatem” czy też 5-cio lub 6-cio stopniowym „manualem”. Co prawda skrzynia automatyczna jest powolna, a manualne są nieprecyzyjne, jednak nie rzutuje to na ich trwałości.

Hyundai i 30: ceny części wersja 1.6 CRDI

części cena [PLN]
filtr oleju od 21
filtr powietrza od 33
wahacz przód od 208
zestaw łożysk koła od 119
amortyzator tył od 133
klocki hamulcowe od 133
tarcze hamulcowe  od 200

Podsumowanie

Hyundai i30 to bardzo ciekawa propozycja na rynku używanych kompaktów. Za rozsądne pieniądze dostajemy przestronne auto o nowoczesnym designie. Duża ilość niedoróbek także nie powinna odstraszać bo koreański koncern objął swój produkt 5-cio letnią gwarancją mechaniczną. 

Hyundai i30 hatchback
Hyundai i30 hatchback
Hyundai i30 - kombi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA