| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

Hyundai i30 nie prowokuje wyglądem i nie zapewnia prestiżu swojemu właścicielowi. Jednak jeździ całkiem przyzwoicie i ma atrakcyjną cenę.

Hyundai przeszedł bardzo długa drogę. Obecne samochody tej marki cieszą się coraz większym zaufaniem kierowców. Nie udało się jednak ustrzec błędów, które odczuli głównie użytkownicy. Model i30 podążył właśnie tą ścieżką. Dziś bardzo ceniony i lubiany, miął bardzo trudny start rynkowy spowodowany licznie pojawiającymi się nie domaganiami.

Hyundai i30: nadwozie

Linia nadwoziowa jest zaprojektowana zdecydowanie pod katem gustu Europejczyka. I30 to jeden z pierwszych modeli koreańskiej marki, który prezentuje się dobrze. Proste linie powodują, że auto podoba się szerokiemu wachlarzowi odbiorców, ceniących sobie przed wszystkim stonowaną stylistykę. Hyundai oferował dwie wersje nadwoziowe, kombi oraz hatchbacka. Pojazd na pewno nie jest mistrzem przestronności, ale miejsca wystarcza nawet wysokim osobom, zwłaszcza w kombi gdzie kanapa jest aż o 5 cm dłuższa w porównaniu do hatchbacka. Wstydliwym problemem i30 jest pojawiająca się korozja. Podatny na odpryskiwanie lakier odkrywa blachę, która niezwykle szybko zamienia się w ognisko korozji. Szczególną uwagę należy zwrócić na okolice tylnej klapy. Wspomnieć należy o parujących reflektorach oraz zacinającym się systemie centralnego zamka. W 2009 roku przeprowadzono ledwie widoczny lifting.

29.90 złPodróże służbowe - Raporty INFOR - PDF

Zobacz też: Seat Leon II (2005 - 2012) - hiszpański golf

Hyundai i30: wnętrze

Wnętrze okazuje się wystarczająco przestronne, a deska rozdzielcza wygląda przyzwoicie. Ergonomia także jest bez zarzutu. Niestety plastiki użyte do wykończenia są bardzo przeciętnej jakości i w wielu egzemplarzach wyrażają to trzeszcząc najgłośniej jak potrafią. Równie głośno skrzypią fotele. Innymi hałasami przedostającymi się do kabiny są odgłosy pracy zawieszenia. W wersji kombi rozczarowuję trochę bagażnik o pojemności raptem 415 litrów (dla porównania Renault Megane Grandtour ma 524 l). Podobnie jak w bratniej KII Cee'd pojawiają się problemy z radiem, które potrafi się wyłączyć i nic nie jest w stanie przywrócić go do ponownej pracy.

Hyundai i30: silniki

Zobacz też: Seat Toledo III (2004 - 2009) - brzydkie kaczątko

Silniki są mocną stroną koreańskiego kompaktu. Zarówno diesle jak i jednostki benzynowe nie mają poważnych problemów eksploatacyjnych.

Hyundai i30: benzynowe

Zobacz też: Używana Skoda Fabia II (2007 - ) – opinie

W i30 montowano trzy jednostki benzynowe o pojemnościach 1.4, 1.6 oraz 2.0. Wszystkie są wyposażone w zmienne fazy rozrządu i są stosunkowo bezproblemowe.  Dobrze obsługiwane powinny służyć bezawaryjnie przez wiele tysięcy kilometrów. Pojemność należy więc dobrać w zależności od własnych potrzeb. Trzeba jednak pamiętać, że wszystkie są paliwożerne, zwłaszcza 1.4 109 KM. Najsłabsza jednostka spala w mieście min. 9 litrów na 100 km. Konkurencja, zwłaszcza japońska, potrafi być znacznie oszczędniejsza.

Aktualizacja: 21.08.2013

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Hyundai i30 hatchback
Hyundai i30 hatchback

Hyundai i30 hatchback
Hyundai i30 hatchback

Hyundai i30 hatchback - przeciętny wygląd, przeciętne wykonanie. Jednak cena i warunki gwarancyjne znacznie atrakcyjniejsze niż u konkurencji.
Hyundai i30 hatchback - przeciętny wygląd, przeciętne wykonanie. Jednak cena i warunki gwarancyjne znacznie atrakcyjniejsze niż u konkurencji.

Hyundai i30 - kombi
Hyundai i30 - kombi

Controlling i Rachunkowość Zarządcza189.00 zł

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

LIS01
TydzieńPWŚCPSN
44272829303112
453456789
4610111213141516
4717181920212223
4824252627282930

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Anna Kopciowska

Coach, Trener Biznesu, Rozwoju Osobistego i Motywacji

Zostań ekspertem Infor.pl »