| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Volkswagen Scirocco III (2008 - ) – budzi emocje

Używany Volkswagen Scirocco III (2008 - ) – budzi emocje

Volkswagen Scirocco w wielu aspektach różni się od swojego poprzednika sprzed lat. W jednym pozostał niezmienny. Zachował swój sportowy charakter. A jak używany Volkswagen Scirocco wypada pod względem usterkowości?

Volkswagen Scirocco: na który silnik się zdecydować?

Z największą rezerwą należy podejść do 1.4 TSI (160 KM). Problemy najczęściej sprawia między innymi system doładowania (cena turbiny zintegrowanej z kolektorem wydechowym to około 6000 zł).  Dystans należy zachować też w stosunku do wersji 122-konnej, w którym pojawiają się problemy z łańcuchem rozrządu i napinaczem. Pełny zestaw naprawczy do rozrządu we wspomnianym przypadku kosztuje w ASO 3000 zł, bez kosztów wymiany. Silniki 2.0 TDI charakteryzują się znacznie mniejszą usterkowością, chociaż kosztowna może okazać się np. wymiana koła dwumasowego.

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II (2004 - ) - pojemna "Czeszka"

Volkswagen Scirocco: Zawieszenie, układ kierowniczy

Zawieszenie sportowego Volkswagena zostało świetnie zestrojone. W bogatych wersjach można znaleźć system aktywnej regulacji układu jezdnego co pozwala na wybór pomiędzy trybem comfort lub sport. Dzięki temu auto można bez trudu dopasować do różnego typu nawierzchni. Układ kierowniczy, mimo elektromechanicznego wspomagania, jest wystarczająco komunikatywny i daje poczucie władzy nad samochodem.

Zobacz też: Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – usterki

Volkswagen Scirocco: Skrzynia biegów

Wszystkie wersje były standardowo łączne z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. Za dopłatą dostępne były modele zautomatyzowanymi przekładniami DSG. Przy czym w przypadku tej generacji przekładni należy pamiętać o skrupulatnej wymianie oleju według zaleceń producenta (Pierwsza wymiana po 120 tys. km, kolejne co 60 tys. km, koszt ok. 800 zł).

Zobacz też: Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – typowe usterki

Volkswagen Scirocco: Przykładowe ceny części (zamienniki)

Wahacz (przód): 90-500 zł
Tarcze i klocki (przód): 300-700 zł
Sprzęgło (komplet): 400-700 zł

Zobacz też: Używane Audi Q7 (2005 - ) – wady i zalety

Volkswagen Scirocco: Podsumowanie

Do zakupu może skłaniać zjawiskowy wygląd, niezłe osiągi i coraz bardziej przystępne ceny. Jednak przed zakupem używanego auta należy zachować czujność, na runku znajduje duża ilość aut całkowicie wyeksploatowanych i powypadkowych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Rodzewicz

firma MECHATRONIK

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »