| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Seat Leon II (2005 - 2012) - hiszpański golf

Używany Seat Leon II (2005 - 2012) - hiszpański golf

Seat Leon uważany jest za bardziej sportową wersję VW Golfa. Sprawdź jakie jeszcze posiada walory.

Na rynku spotkamy także jednostki wyposażone w bezpośredni wtrysk benzyny oznaczone jako FSI. Byłaby to świetna alternatywa dla starszych „benzyniaków” gdyby nie problem z osadzającym się nagarem na zaworach ssących. Jeśli znajdziemy egzemplarz, w którym problem ten nie występuje warto się nim zainteresować. Lepsze osiągi i niższe spalanie to nagroda za ponoszone ryzyko wystąpienia tej usterki. Nawet 150 konne 2-litrowe FSI realnie spala w mieście ok. 10 l benzyny na 100 kilometrów co jest dobrym wynikiem. Z punktu widzenia suchych danych technicznych, bardzo obiecująco prezentują się silniki z rodziny TSI. Ich duża moc generowana z małej pojemności połączona z niskim spalaniem i dobrymi osiągami to najmocniejsze atuty jednostek TSI. Leon napędzany motorem 1.4 TSI o mocy 125 koni osiąga „setkę” w mniej niż 10 sekund spalając przy tym ok. 8l/100km. Niestety uważać trzeba na modele z pierwszych lat produkcji. Przede wszystkim nietrwałe są łańcuchy rozrządu, które mogą przeskoczyć o "ząbek" i spowodować uszkodzenie silnika (wadliwy napinacz). Koszt wymiany to ok. 3 tys. złotych. Znaną usterką jest także psucie się magnetycznego sprzęgła pompy wody objawiające się piszczeniem dobiegającym z pod maski po przekroczeniu 2000 obr/min. Za naprawę trzeba zapłacić ok. 800 złotych. Rzadko kiedy zawodzi układ wtryskowy, ale jeśli do tego dojdzie liczy się z wydatkiem na poziomie 1000 złotych za jeden wtryskiwacz. Większość usterek wyeliminowano do 2008 roku. Ciężko jednak przewidzieć jak bardzo poprawiła się ogólna trwałość silników TSI. Budzącą największe emocje wersją jest oczywiście Cupra. Do jej napędu posłużył 2-litrowy silnik TSI rozwijający najpierw 240KM, a później 265KM (Cupra R) czyli znacznie więcej od bratniego Golfa V GTI. Ich osiągi nie różnią się jednak znacząco, ponieważ ciężko jest przenieść tak dużą moc tylko za pośrednictwem napędu na jedną oś.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100km/h [s] v-max [km/h] śr.spalanie [l]
1.4 85 132 14,1 172 6,3
1.6 102 148 11,5 184 7,5
1.6 FSI 115 160 10,3 190 7
2.0 FSI 150 200 8,8 210 8,2
1.2 TSI 105 175 10,9 187 5,7
1.4 TSI 125 200 9,8 200 6,2
1.8 TSI 160 250 8 213 6,8
2.0 TSI 200 280 7,4 230 7,9
2.0 TSI 240 300 6,4 247 8,1
2.0 TSI 265 350 6,2 250 8,2
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marta Chechelska-Dziepak

Rzecznik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, mediator sądowy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »