| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Ford Mondeo mk4 (2007 - ) - pełen niedoróbek

Używany Ford Mondeo mk4 (2007 - ) - pełen niedoróbek

Ford Mondeo to auto cenione od lat za oferowane walory użytkowe oraz znakomite prowadzenie. Niestety każda generacja miała swoje wady. Czy obecna również?

Ford Mondeo: silniki

Zobacz też: Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Wybór silników jest duży. Jest to mieszanka jednostek Forda i koncernu PSA (plus jeden rodem z Volvo). Znacznie pewniejsze są silniki benzynowe.

Ford Mondeo: benzynowe

Zobacz też: Używany Fiat Croma II (2005 – 2010) – rynkowy margines

To dość trwałe silniki, przez wiele lat stosowane przez koncern w różnych modelach. Mondeo mk4 nie załapało się jeszcze na downsizing w postaci choćby 1.0 Ecoboost (jest 1.6 i 2.0 Ecoboost o wiele mniej wysilone). Dzięki temu pod maską znajdziemy niewysilone motory o przeciętnych osiągach, ale nie zaskakujące nas żadnymi poważnymi awariami. Najsłabszy 1.6 kompletnie nie radzi sobie z masą auta. Zdecydowanie zły wybór. Żeby napędzane nim auto w ogóle się poruszało, trzeba utrzymywać silnik na wysokich obrotach. Efekt? Spalanie prawie takie jak w przypadku 2.0. Najrozsądniejszy wybór stanowi właśnie ten motor. Pracuje bardzo kulturalnie, zapewniając przy tym dobre osiągi. Rozpędzenie do setki trwa mnij niż 10 sekund, a spalanie na poziomie 10l/100km nie jest przerażające. Dla wymagających jednostki turbodoładowane. 7,5 do setki w rodzinnej limuzynie? Proszę bardzo! Wystarczy znaleźć Mondeo napędzane jednostką zapożyczoną od Volvo o pojemności 2.5 l. 5 cylindrów, 320 Nm momentu obrotowego, pozwala zapomnieć na chwilę, że jedziemy tak dużym autem. W ramach dbania o środowisko Ford zastąpił w 2010 roku tę jednostkę, mniejszą o podobnej mocy. 2.0 Ecoboost mają tylko 4 cylindry, ale podobną moc, więc ucierpiały głównie doznania słuchowe kierowców, a nie odczucia z jazdy. W 2011 roku do gamy dołączyło jeszcze zdroworozsądkowe 1.6 Ecoboost o mocy 160 KM. Zapewnia lepsze osiągi niż 2.0 i znacznie mniej pali. To jedyne co wiemy. Czy pokona bezawaryjnie tyle kilometrów co wolnossąca jednostka? Wątpliwe. Wspomnieć należy także o wolnossącym 2.3 bardzo rzadko pojawiającym się w ogłoszeniach. To trwały i mocny silnik, ograniczany głównie przez automatyczną skrzynię biegów, z którą go łączono. Wszystkie rodzaje napędu słabo współpracują z instalacjami LPG, dlatego dla oszczędnych nie ma innego wyboru jak przesiadka na diesla.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100km/h [s] v-max [km/h] śr.spalanie [l]
1.6 120 160 12,3 190 6,8
2.0 145 185 10,3 205 7,9
2.3 161 208 11,4 203 9,3
2.5T 220 320 7,5 245 9,5
1.6T 160 240 9,3 210 7
2.0T 203 300 7,9 232 7,7
2.0T 240 340 7,5 241 8
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Coris Lex Services sp. z o. o.

Ubezpieczenia ochrony prawnej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »