| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Volvo C30 (2006 - 2013) - koniec mody na kanty?

Używany Volvo C30 (2006 - 2013) - koniec mody na kanty?

Volvo wprowadzając do produkcji model C30 chciało nawiązać walkę z niemieckimi kompaktami marek premium. Dziś wiemy, że nie do końca się to udało, co czyni ze szwedzkiego auta prawdziwą gratkę dla osób chcących jeździć mniej popularnym pojazdem. Sprawdź jak na co dzień sprawuje się C30.

Volvo C30: silniki

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf hitem polskiego Internetu

W tym przypadku mamy do czynienia z wyjątkowo bogatą paletą silników. Pięknie brzmiące i mocne silniki szwedzkiej produkcji uzupełniono jednostkami pochodzącymi od Forda.

Volvo C30: silniki benzynowe

silnik Moc [KM] Moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr. Spalanie [l/100km]
1.6 100 150 11,8 185 7
1.8 125 174 10,5 194 7,2
2.0 145 185 9,4 210 7,6
2.4 170 230 8 220 8,5
2.5T 230 320 6,9 240 8,9

Zobacz też: Używany Lancer VII CS0 (2000-2008): w cieniu rajdowej legendy

Każdy znajdzie coś dla siebie. Podstawowy benzyniak 1.6 to wybór dla wyjątkowo spokojnych. Lepiej sprawdzi się 1.8 lub 2.0. Są szybsze i niewiele bardziej paliwożerne. Tyle jeśli chodzi o jednostki pochodzące od Forda. Są to dobre motory, trwałe i bezproblemowe. Ciekawiej prezentują się silniki Volvo. Pięknie brzmią i naprawdę sprawnie napędzają małe autko. Ich podstawową zaletą jest to, że „ciągną” już od samego dołu. Duża pojemność sprawia, że nie musimy wkręcać jednostki pod czerwone pole obrotomierza, żeby uzyskać dobre przyspieszenie. Najszybsza odmiana oznaczona jako T5 to prawdziwa gratka dla fanów sportowej jazdy i dla tych którzy szukają czegoś mniej popularnego od Focusa ST. Auta te dzielą wspólna płyta podłogowa i silnik, ale różnią charaktery. Volvo wygląda o wiele dostojniej, ale doładowany "pięciocylindrowiec" sprawia, że auto staje się małym narwanym sportowcem.

Volvo C30: silniki Diesla

Zobacz też: Używana Alfa Romeo Giulietta: nadal piękna, lecz mniej kapryśna

Paleta diesli wygląda podobnie jak benzyniaków. Dwa diesle konstrukcji Forda i PSA oraz wisienka na torcie w postaci szwedzkiego pięciocylindrowego diesla D5 o mocy blisko 180 koni. Topowe diesle mają świetne osiągi i dźwięk, ale palą sporo paliwa. Są też drogie w obsłudze. Co się w nich psuje? Mogą zdarzyć się awarie przepustnic w kolektorze ssącym, szwankować lubi któryś z wielu zaworów i czujników np. recyrkulacji spalin. Na szczęście największy z ropniaków ma całkiem odporny układ wtryskowy. Najrozsądniejszym wyborem będzie diesel 2.0 konstrukcji PSA. Zapewnia więcej niż dobre osiągi, a poważne usterki zaczynają się po 150-180 tys. kilometrów. Wtedy możemy przygotować się na wydatki. Wymiana turbosprężarki, układu wtryskowego czy zaworu EGR będą drogie. Najmniejszy diesel to doskonale znany 1.6 montowany także w Focusie, Mazdzie 3 czy Peugeocie 308. Boryka się z pewnymi usterkami, ale dotyczy to głównie początkowych lat produkcji. 

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volvo C30 D4 R-Design - wnętrze
Volvo C30 D4 R-Design - wnętrze

Volvo C30 D4 R-Design - tył
Volvo C30 D4 R-Design - tył

Volvo C30 D4 R-Design - atrakcyjny design, szwedzka solidność i bezpieczeństwo i...brak sukcesu rynkowego. Może na rynku aut używanych pójdzie lepiej?
Volvo C30 D4 R-Design - atrakcyjny design, szwedzka solidność i bezpieczeństwo i...brak sukcesu rynkowego. Może na rynku aut używanych pójdzie lepiej?

Volvo C30 D4 R - bagażnik
Volvo C30 D4 R - bagażnik

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawa Sportowego i Gospodarczego „Dauerman”

Kancelaria specjalizuje się w prawie sportowym i gospodarczym.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »