| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Renault Clio III (2005 - 2012) - "mieszczuch" z ambicjami

Używany Renault Clio III (2005 - 2012) - "mieszczuch" z ambicjami

Renault Clio III to pierwszy model francuskiego koncernu po zapowiedzi wprowadzenia nowej jakości do produktów tej firmy. Sprawdź czy to się udało i jakie usterki ciągle trapią francuskiego "mieszczucha".

Renault Clio III: silniki

Zobacz też: Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Renault tradycyjnie oferuje szeroką gamę silników do swoich samochodów. Większość z jednostek to niewysilone motory wolnossące. Do oferty trafił już jednak downsizingowy motor 1.2 TCE o bardzo dobrym stosunku osiągów do spalania.

benzynowe

Zobacz też: Używany Opel Agila: miejskie wozidełko

Przegląd silników benzynowych stosowanych w Renault Clio III zaczynamy od jednostek 1.2. Występują one w 3 wariantach mocy: 65, 75 oraz 78 koni mechanicznych. Ostatnia z nich współpracuje ze skrzynią zautomatyzowaną Quizkshift. Są to proste konstrukcje, od lat montowane w samochodach francuskiego producenta, nie mające wielkich problemów z trwałością. Najczęściej zawodzi osprzęt silnika. Awaria cewek zapłonowych, alternatora, zabrudzenia przepustnicy czy regulatora napięcia nie jest niczym nowym. Wszystkie te usterki naprawimy małym kosztem nie nadwyrężając zbyt mocno domowego budżetu. Niestety wzrost wagi spowodował, że z tą jednostką Clio nie jest już tak zrywny jak poprzednik. Brakuje mocy zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów. 13,4 sekundy w sprincie do „setki” wystarczy do miasta, w trasie jazda będzie trudniejsza. Miejskie Renault z silnikiem 1.2 to większość oferty aut używanych. Jeśli komuś nie zależy na osiągach, będzie zadowolony z niezawodności i niskiego spalania tego silnika. Oczekujący lepszej dynamiki powinni rozejrzeć się za doładowanym 1.2 Tce bądź wolnossącymi 1.4, 1.6 bądź 2.0. Wszystkie te silniki nie powodują wielkich problemów swoim użytkownikom, przede wszystkim jednak więcej palą. W 1.2 TCE po większych przebiegach konieczna może być wymiana turbosprężarki na nową. Poza tym to dobry wybór. Zapewnia osiągi na poziomie większych „braci”, a pali znacznie mniej paliwa. Najmocniejsze 2 – litrówki to jednostki wyczynowe. Około 200 koni wyciśniętych z tej pojemności bez doładowania obiecuje znakomitą zabawę w okolicach czerwonego pola obrotomierza.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr. spalanie [l/100km]
1.2 65 105 14,9 157 5,9
1.2 75 105 13,4 167 5,9
1.2 Quickshift 78 108 14,9 171 5,6
1.2 Tce 101 145 11,1 184 5,9
1.4 98 127 11,3 183 6,6
1.6 88 140 12 177 6,6
1.6 111 151 10,2 190 6,6
1.6 automat 111 151 12,2 186 7,5
1.6 GT 128 155 9,3 197 6,9
2.0 139 194 8,5 205 7,3
2.0 Sport 197 215 6,9 215 8,4
2.0 Sport 203 215 6,9 225 8,2
reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Renault Clio III - stonowana stylistyka powoduje, że auto podoba się szerokiemu gronu odbiorców. Nawet po latach wygląda ładnie. Awaryjny bo francuski? To już nieaktualne.
Renault Clio III - stonowana stylistyka powoduje, że auto podoba się szerokiemu gronu odbiorców. Nawet po latach wygląda ładnie. Awaryjny bo francuski? To już nieaktualne.

Wnętrze  Clio Sport zdominowane jest przez sportowe fotele Recaro. Fot. Renault
Wnętrze Clio Sport zdominowane jest przez sportowe fotele Recaro. Fot. Renault

Renault Clio III Sport
Renault Clio III Sport

Renault Clio - lifting
Renault Clio - lifting

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Zierke

Ekspert z zakresu prawa, biznesu i ekonomii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »