| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Lancia Kappa (1994-2001) - rządowa limuzyna

Używany Lancia Kappa (1994-2001) - rządowa limuzyna

Lancia Kappa miała swoje pięć minut w latach 90-tych kiedy to była używana jako limuzyna rządowa. Dziś jej blask nieco przygasł, ale ciągle warto zainteresować się tą limuzyną. Czy na pewno?

Lancia Kappa zastąpiła w 1994 oku Themę. W Polsce kojarzona jest głównie jako limuzyna rządowa z lat 90-tych. Dzisiaj pomimo zaawansowanego wieku, nadal oferuje ponadprzeciętny komfort i elegancką stylistykę. Jeśli ktoś nie ma zasobnego portfela, a na widok niemieckich oklepanych limuzyn odwraca głowę, niech zainteresuje się tym włoskim autem.

Lancia Kappa: nadwozie

Zobacz też: Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Bryła samochodu jest elegancka i prosta. W latach 90-tych prezentowała się bardzo atrakcyjnie. Nie można powiedzieć żeby dziś było inaczej. Proste linie nadwoziowe długo się starzeją. Kappa niedługo stanie się ciekawym youngtimerem (zwłaszcza Coupe). Miejsca jest tutaj pod dostatkiem. Korozja może się już pojawiać, zwłaszcza w najstarszych egzemplarzach, ale najczęściej jest to wynik źle przeprowadzonej naprawy blacharskiej. Na rynku spotkamy 3 wersje nadwoziowe: sedan, kombi oraz poszukiwane Coupe.

Lancia Kappa: wnętrze

Zobacz też: Używane BMW serii 7 E38 (1994 – 2001) – usterki

Wnętrze wykończono w barokowym stylu. Drewniane wstawki w połączeniu ze "skórą" bądź jasnym welurem dają wrażenie luksusu i przepychu. Same tworzywa wykorzystane do zbudowania deski rozdzielczej są przeciętnej jakości. Należy jednak pamiętać, że większość aut które obecnie możemy obejrzeć przejechały wiele setek tysięcy kilometrów. Przetarcia i „wyślizgana” kierownica nie powinny zatem dziwić.  Możliwości załadunkowe także są zadowalające. 525 litrów w sedanie, 505 w kombi wydaje się być dobrą wartością nawet jak na dzisiejsze standardy.

Lancia Kappa: silniki

Zobacz też: Używany Saab 9-5 (1997 – 2010) – usterki

Paleta silników występujących w Lancii jest bardzo szeroka. Każdy napęd jest zaawansowany technicznie i zapewnia autu dobre osiągi.

Lancia Kappa: benzynowe

Zobacz też: Używane Volvo 850 / S70 / V70 (1991 – 1999) – wady i zalety

Gamę jednostek benzynowych otwiera 2.0 20v. Już ten podstawowy silnik zapewnia dobre doznania w trakcie jazdy. Dla bardziej wymagających przygotowano wolnossące, pięciocylindrowe 2.4 20v oraz doładowane 2.0 16v (4 cylindry) i 2.0 20v (5 cylindrów). Wisienką na torcie jest trzylitrowy benzyniak V6 o mocy 204 koni. Niestety każdy z tych silników oprócz 3 litrowego ma poważną wadę konstrukcyjną. Z powodu niewystarczającego smarowania może dojść w nich do zatarcia panewek wału korbowego. Oczywiście grozi to uszkodzeniem jednostki, a remont kapitalny wyniesie ok. 5 tys. zł. Po zakupie prewencyjnie lepiej je po prostu wymienić na nowe. Koszt takiej operacji to ok. 1000 zł, ale pozwoli nam na spokojną i bezstresową eksploatację. Warto wlewać trochę więcej oleju ponad stan maksymalny na bagnecie aby więcej oleju smarowało nieszczęsne panewki. Bo motory Lancii potrafią wprawić w dobry nastrój. Są bardzo mocne, pięknie brzmią (5 i 6 cylindrów) i oprócz wspomnianego ryzyka awarii są stosunkowo trwałe. Niestety przy „ciężkiej nodze” potrafią spalić nawet 15l benzyny na 100 kilometrów.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Lancia Kappa - wnętrze
Lancia Kappa - wnętrze

Lancia Kappa - cała gama nadwoziowa
Lancia Kappa - cała gama nadwoziowa

Lancia Kappa - tył
Lancia Kappa - tył

Lancia Kappa Coupe
Lancia Kappa Coupe

Lancia Kappa Coupe - powstało tylko 3,6 tys. sztuk tego pięknego samochodu. Pewne jest, że zadbane egzemplarze będą zyskiwały na wartości. Przy zakupie największą uwagę należy jednak zwrócić na słabe "serce" włoskiego auta.
Lancia Kappa Coupe - powstało tylko 3,6 tys. sztuk tego pięknego samochodu. Pewne jest, że zadbane egzemplarze będą zyskiwały na wartości. Przy zakupie największą uwagę należy jednak zwrócić na słabe "serce" włoskiego auta.

Lancia Kappa - przód
Lancia Kappa - przód

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

More7 Polska Sp. z o.o.

More7 Polska Sp. z o.o. to poznański producent i integrator dedykowanego systemu do zarządzania relacjami z Klientem CRM7.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »