REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Renault Laguna III (2007 - 2015) - solidny "Francuz"

Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Renault Laguna nie szokuje stylistyką ani też poważnymi awariami. To bardzo dobre auto dla nie lubiących wyróżniać się z tłumu i spędzać czasu u mechanika.
Renault Laguna nie szokuje stylistyką ani też poważnymi awariami. To bardzo dobre auto dla nie lubiących wyróżniać się z tłumu i spędzać czasu u mechanika.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Renault Laguna III miała za zadanie zatrzeć niekorzystne wrażenie jakie pozostawiła po sobie poprzedniczka. Sprawdź czy Renault odrobiło lekcje i poprawiło bezusterkowość pojazdu.

Renault wprowadzając do sprzedaży nową Lagunę, musiało zatrzeć złe wrażenie jakie pozostawiła po sobie poprzednia jej generacja. Oprócz nowinek technicznych i ładnego wyglądu miała stać się bezawaryjna zgodnie z nową polityką jakości koncernu Renault. Czy to się udało?

REKLAMA

Używane Renault Laguna III: karoseria

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II (2004 - ) - pojemna "Czeszka"

Lagunę III spotkamy w trzech konfiguracjach nadwoziowych. Oprócz kombi (Grandtour) oraz hatchbacka, na rynku znajdziemy także wersję coupe. Każda odmiana nadwozia może się podobać. Linia ciągle prezentuje się świeżo i atrakcyjnie. Bardzo dobrze patrzy się na kombi. Blachę wzorowo zabezpieczono przed korozją. Niestety jakość położonego lakieru jest przeciętna i łatwo o pojawienie się na nim zarysowań i odprysków. Auto przeszło dyskretny lifting w 2010 i 2013 roku. Zmieniły się tylko detale, które odświeżyły wygląd pojazdu.

Używane Renault Laguna III: wnętrze

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Fiat Croma II (2005 – 2010) – rynkowy margines

We wnętrzu kierowca może poczuć się bardzo komfortowo. Nowocześnie zaprojektowana deska rozdzielcza nie utrudnia w żaden sposób obsługi urządzeń zainstalowanych w samochodzie. Ergonomia jest poprawna. Tworzywa użyte do wykończenia wnętrza są dobrej jakości i przyzwoicie spasowane. Po większych przebiegach do naszych uszu mogą docierać jednak trzaski i skrzypienia. Irytuje szybko przecierająca się „skóra” na kierownicy i lewarku zamiany biegów.  Miejsca w środku jest całkiem dużo. Tylko z tyłu może być ciasno w zależności od wzrostu zajmującego pozycję na tylnej kanapie. Bagażniki wszystkich wersji okazują się wystarczające, ale nie tak duże jak u konkurencji. Hatchback oferuje 450 litrów miejsca na bagaże a kombi 508 l. Wszystkie auta niezależnie od wyposażenia mają bardzo wygodne fotele sprzyjające długim podróżom. Większość egzemplarzy jest bardzo bogato wyposażona.

Zobacz też: Używany Peugeot 308 (2007 - )- francuski Golf

Używane Renault Laguna III :silniki

Cała gama jednostek napędowych w Renault to nowoczesne silniki będące wspólnym wytworem konstruktorów Renault oraz Nissana.

Benzynowe

Zobacz też: Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

Z silników benzynowych możemy wybrać pomiędzy wolnossącymi i doładowanymi motorami. Wolnossące są bardzo mało kłopotliwe. Najczęstszą usterką, ale rzadką jest uszkodzenie cewek zapłonowych (koszt jednej ok. 300 zł). Do napędu najrozsądniejszą propozycją jest 2.0. Zapewnia niezła dynamikę i nie pali przy tym przesadnie dużo. Laguna z silnikiem 1.6 jest powolna, a z 2.0T nie liczy się z naszym portfelem i drogim paliwem. W coupe znajdziemy potężne 3.5 V6 pochodzące z Nissana 350Z.

silnik Moc [KM] Moment obrotowy [Nm]

0-100 km/h [s]

v-max [km/h] śr. spalanie [l/100km]
1.6 110 151 11,7 192 7,6
2.0 140 195 9,1 210 7,6
2.0T 170 270 8,2 220 8,8
2.0T 204 300 7,8 232 8,2
3.5 V6 (coupe) 240 340 7,4 242 10,1

Diesle

Zobacz też: Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – usterki

W Lagunie III montowano głównie 1.5 dCi oraz 2.0 dCi. Bardziej ciekawostką niż realną ofertą (z racji bardzo wysokiej ceny) była możliwość zamówienia 3.0 V6 dCi. Silniki Diesla w Renault są trwałe. 1.5 dCi to ciągle jednostka podwyższonego ryzyka, ale obecnie bardzo rzadko słychać o obracających się panewkach i nagminnych awariach układu wtryskowego. Mimo tego ostrożność przy zakupie auta z tym silnikiem jest wskazana. Druga sprawa, że jednostka ta jest odrobinę za słaba do napędzania dość ciężkiego auta. Tego problemu nie ma Laguna napędzana przez 2.0 dCi niezależnie od wariantu mocy. Nawet najsłabsza 130 konna odmiana jest szybka. Optymalny wybór stanowi „dwulitrówka” o mocy 150 KM. Mocniejsze odmiany zapewniają autu jeszcze lepsze osiągi, ale są to motory dla najbardziej wymagających kierowców. Najważniejsze, że w żadnym  z nich nie spotkamy jakiejś poważnej usterki. Układ wtryskowy jest odporny na zużycie, podobnie jak koło dwumasowe czy turbosprężarka. Uwaga na 3.0 dCi występujące głównie w coupe! Jest potężne i szybkie, ale bardzo drogie w obsłudze.

silnik Moc [KM] Moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h v-max śr. spalanie [l/100km]
[s] [km/h]
1.5 dCi 110 240 12,1 192 4,9
2.0 dCi 130 320 10,6 204 6
2.0 dCi 150 340 9,5 210 6
2.0 dCi 178 380 8,7 220 6,5
3.0 V6 dCi (coupe) 240 450 7,3 240 8,1

Zawieszenie, prowadzenie

Zobacz też: Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji

Laguna wykorzystuje sprawdzone rozwiązania w kwestii zawieszenia. Z przodu kolumna McPerhsona, a z tyłu nieco archaiczna jak na tę klasę aut belka skrętna. Mimo tego samochód jest usztywniony i dość twardy, dlatego prowadzi się pewnie. W wersji GT samochód ma jeszcze sztywniejsze nastawy, dlatego lepiej przemyśleć ten wybór jeśli poszukujemy auta do miasta. Trwałość elementów zawieszenia to wielki plus obecnej generacji. Występują tylko typowe usterki aut poruszających się po dziurawych drogach, czyli wybijające się łączniki stabilizatora czy zużycie elementów gumowych. Ciekawym opcjonalnym rozwiązaniem jest system skrętnych 4 kół – 4 control. Bardzo pomaga on przy manewrowaniu przy mniejszych prędkościach, dba także o stabilność jazdy współpracując z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach.  

Używane Renault Laguna III: skrzynia biegów

Zobacz też: Używana Mazda 3 BK (2003 – 2009 ) – usterki

Nie ma zastrzeżeń do działania skrzyni biegów. Większość użytkowników chwali wystarczająco precyzyjną zmianę biegów i samą charakterystykę z jaką lewarek pracuje. Jedynym mankamentem jest jego długi skok. Dostępna 6-biegowa skrzynia automatyczna dobrze spisuje się z mocniejszymi silnikami (obecnie dostępna tylko z 2.0 dCi 175 KM).  

Używane Renault Laguna III: elektronika

Zobacz też: Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – typowe usterki

W poprzedniku była to pieta achillesowa. Skutecznie unieruchamiała cały pojazd. W trzeciej generacji Laguny szwankują już tylko drobiazgi, nie mające wpływu na możliwość jazdy. Najczęściej problemy dotyczą karty „Hands Free”, która czasem „głupieje” bądź szybko rozładowuje się jej bateria. Bywa, że uszkodzeniu ulegnie jakiś czujnik (temperatury, deszczu).

Przykładowe ceny części Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150 KM (Inter Cars)

części Cena [PLN]
końcówka wtryskiwacza 1250
wahacz 350-450
sprzęgło z kołem dwumasowym 3900
tarcza hamulcowa przód 296
Zawór EGR 822

Podsumowanie

Renault wyciągnęło wnioski z usterkowości poprzedniego modelu. Laguna III jest autem godnym polecenia. Na tle rywali wypada bardzo dobrze, a na dodatek jest tańsza w zakupie niż Niemiecka konkurencja. Przyciąga także atrakcyjną stylistyką i pewnym prowadzeniem

Renault Laguna - tył
Renault Laguna - wnętrze
Filip Lewandowski
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA