silnik | Moc [KM] | Moment obrotowy [Nm] | 0-100 km/h [s] | v-max [km/h] | śr. spalanie [l/100km] |
1.6 | 110 | 151 | 11,7 | 192 | 7,6 |
2.0 | 140 | 195 | 9,1 | 210 | 7,6 |
2.0T | 170 | 270 | 8,2 | 220 | 8,8 |
2.0T | 204 | 300 | 7,8 | 232 | 8,2 |
3.5 V6 (coupe) | 240 | 340 | 7,4 | 242 | 10,1 |
Diesle
Zobacz też: Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – usterki
W Lagunie III montowano głównie 1.5 dCi oraz 2.0 dCi. Bardziej ciekawostką niż realną ofertą (z racji bardzo wysokiej ceny) była możliwość zamówienia 3.0 V6 dCi. Silniki Diesla w Renault są trwałe. 1.5 dCi to ciągle jednostka podwyższonego ryzyka, ale obecnie bardzo rzadko słychać o obracających się panewkach i nagminnych awariach układu wtryskowego. Mimo tego ostrożność przy zakupie auta z tym silnikiem jest wskazana. Druga sprawa, że jednostka ta jest odrobinę za słaba do napędzania dość ciężkiego auta. Tego problemu nie ma Laguna napędzana przez 2.0 dCi niezależnie od wariantu mocy. Nawet najsłabsza 130 konna odmiana jest szybka. Optymalny wybór stanowi „dwulitrówka” o mocy 150 KM. Mocniejsze odmiany zapewniają autu jeszcze lepsze osiągi, ale są to motory dla najbardziej wymagających kierowców. Najważniejsze, że w żadnym z nich nie spotkamy jakiejś poważnej usterki. Układ wtryskowy jest odporny na zużycie, podobnie jak koło dwumasowe czy turbosprężarka. Uwaga na 3.0 dCi występujące głównie w coupe! Jest potężne i szybkie, ale bardzo drogie w obsłudze.
reklama
reklama
silnik | Moc [KM] | Moment obrotowy [Nm] | 0-100 km/h | v-max | śr. spalanie [l/100km] |
[s] | [km/h] | ||||
1.5 dCi | 110 | 240 | 12,1 | 192 | 4,9 |
2.0 dCi | 130 | 320 | 10,6 | 204 | 6 |
2.0 dCi | 150 | 340 | 9,5 | 210 | 6 |
2.0 dCi | 178 | 380 | 8,7 | 220 | 6,5 |
3.0 V6 dCi (coupe) | 240 | 450 | 7,3 | 240 | 8,1 |
Zawieszenie, prowadzenie
Zobacz też: Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji
Laguna wykorzystuje sprawdzone rozwiązania w kwestii zawieszenia. Z przodu kolumna McPerhsona, a z tyłu nieco archaiczna jak na tę klasę aut belka skrętna. Mimo tego samochód jest usztywniony i dość twardy, dlatego prowadzi się pewnie. W wersji GT samochód ma jeszcze sztywniejsze nastawy, dlatego lepiej przemyśleć ten wybór jeśli poszukujemy auta do miasta. Trwałość elementów zawieszenia to wielki plus obecnej generacji. Występują tylko typowe usterki aut poruszających się po dziurawych drogach, czyli wybijające się łączniki stabilizatora czy zużycie elementów gumowych. Ciekawym opcjonalnym rozwiązaniem jest system skrętnych 4 kół – 4 control. Bardzo pomaga on przy manewrowaniu przy mniejszych prędkościach, dba także o stabilność jazdy współpracując z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach.