| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Poszukujący prestiżowego auta klasy wyższej nie są skazani wyłącznie na niemieckie propozycje. Oprócz Audi A6, BMW 5 oraz Mercedesa E na rynku są jeszcze inne komfortowe i luksusowe limuzyny. Ciekawą propozycją jest Volvo S80. Jakie są jego typowe usterki?

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

Zaprezentowane w 1998 roku Volvo S80 kontynuowało nowy rozdział zapoczątkowany przez model S40. Porzucono wyraźne, kanciaste przetłoczenia karoserii tak charakterystyczne przez lata dla Volvo, na rzecz obłych, przyjemnych dla oka i przede wszystkim nowoczesnych linii. Przy długości 482 cm i rozstawie osi wynoszącym 279 centymetrów w środku wygospodarowano sporą ilość miejsca dla kierowcy i dla pasażera. O ile karoseria topowej limuzyny Volvo zmieniła się nie do poznania w porównaniu z modelami serii 900, to wnętrze nadal pozostało charakterystyczne dla marki. Obszerne, wygodne i przede wszystkim bezpieczne fotele, bogate wyposażenie z dziedziny komfortu oraz wysoka jakość zastosowanych materiałów to od wielu lat wyznaczniki szwedzkiej marki. We wnętrzu czuć dyskretny luksus. Wszystko jest tam eleganckie i dobrze spasowane.

Zobacz też: Używane Volvo XC90: potężny wiking

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – technika

W odróżnieniu od serii 900, której następca było Volvo S80 zastosowano tu napęd przednich kół bądź załączany poprzez sprzęgło Haldex napęd na cztery koła. Nowością było także montowanie silników poprzecznie, nawet tych rzędowych sześciocylindrowych. Kupujący ma do wyboru kilka jednostek benzynowych i Diesli.

Jednostki benzynowe:

  • 2.0 (163, 180, 226 KM)
  • 2.4 (140, 170, 200 KM)
  • 2.5 (210 KM)
  • 2.8 (272 KM)
  • 2.9 (200 KM)

Jednostki benzynowe cieszą się bardzo dobrą opinią. Wszystkie są trwałe, nawet te turbodoładowane. Wersje wolnossące są w miarę dynamiczne i oszczędne. Spalają średnio ok. 10 litrów na 100 kilometrów. Dobrze współpracują przy tym z sekwencyjnymi instalacjami LPG. Najmocniejszy motor 2.8 T6 spala średnio ok. 12,5 litra benzyny i zapewnia przyspieszenie do stu kilometrów na godzinę w czasie 7 sekund. Rozpędza się przy tym do 250 km/h.

Jednostki wysokoprężne:

  • 2.4 (130, 164 KM)
  • 2.5 (140 KM)

Silniki Diesla obejmują jednostki Volvo i motor produkcji VW (2.5 TDI). Obie jednostki są warte polecenia. Jednostka Volkswagena słynie z niezwykłej trwałości. Montowana była także w modelu Volvo 850. Silnik 2.4 jest produkcją własną Volvo. Szczególnie polecana jest mocniejsza wersja oznaczona jako D5. Spala niewielkie ilości oleju napędowego (ok. 6,5 litra). Jest do tego bardzo trwała i zapewnia, jak na jednostkę wysokoprężną, wysoką kulturę pracy.

Moc z silnika na przednią, bądź obie osie przekazywana jest za pośrednictwem kilku skrzyń biegów. Do wyboru jest pięcio i sześciostopniowa skrzynia ręczna i skrzynia automatyczna o czterech lub pięciu biegach.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Waldemar Żuchowski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »