| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Poszukujący prestiżowego auta klasy wyższej nie są skazani wyłącznie na niemieckie propozycje. Oprócz Audi A6, BMW 5 oraz Mercedesa E na rynku są jeszcze inne komfortowe i luksusowe limuzyny. Ciekawą propozycją jest Volvo S80. Jakie są jego typowe usterki?

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Choć silniki są mocną stroną modelu S80 to mogą zdarzyć się w nich usterki. W silnikach benzynowych dochodzi do uszkodzenia przepustnicy oraz do wycieków oleju w okolicach wałków rozrządu, natomiast w jednostce D5 na skutek tankowania oleju napędowego złej jakości uszkodzeniu ulegają wtryskiwacze. Psuje się także komputer sterujący pracą silnika ECM. Koszt jego wymiany to 600 zł. W jednostkach 2.4 zastosowano dwumasowe koła zamachowe, które przy większych przebiegach mogą wymagać wymiany na nowe.

Należy zwrócić uwagę na przebieg wersji wysokoprężnych. Często przejechały już grubo ponad 300 tysięcy kilometrów przez co warto rozejrzeć się za wersjami benzynowymi. Alternatywą jest montaż instalacji LPG. Prawidłowo dobrana będzie dobrze współpracowała ze wszystkimi motorami.

Awaryjne są automatyczne skrzynie biegów. Zawodzi głównie elektroniczny sterownik. W mocnych wersjach z ręcznymi skrzyniami biegów nietrwałe okazuje się sprzęgło.

Zawieszenie modelu S80 uchodzi za bardzo trwałe. Ze względu na sztywność jest nieco głośne podczas wybierania nierówności. Podczas intensywnej eksploatacji na drogach złej jakości uszkodzeniu ulegają poduszki amortyzatorów oraz sworznie i silentblocki wahaczy.

Problematyczny jest układ hamulcowy. Podczas dynamicznej jazdy dochodzi do szybkiego przegrzewania tarcz hamulcowych co skutkuje, że się wichrują i wymagają wymiany.

Problemy płata elektronika. Przyczyną są zaśniedziałe styki przewodów. Częstą usterką jest uszkodzenie prowadnic mechanizmu opuszczania przednich szyb. Ponadto często przepalają się żarówki przednich reflektorów, ich wycieraczki oraz pompki spryskiwaczy. Uszkodzeniu ulega koło pasowe wału korbowego, które powinno wymieniać się wraz z napinaczem i rolkami.

Ceny części do Volvo S80:

  • Amortyzatory przednie Sachs (komplet) – 1100 zł
  • Amortyzatory tylne Sachs (komplet) – 600 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie 2 szt. – 500 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne 2 szt. – 350 zł
  • Klocki hamulcowe przednie Bosch – 220 zł
  • Klocki hamulcowe tylne Bosch – 160 zł
  • Silentblock wahacz przedniego Ruville – 100 zł sztuka
  • Poduszka z łożyskiem przedniego amortyzatora Sachs – 200 zł sztuka

Zobacz też: BMW 5 E39 czy Mercedes-Benz E-klasse W210?

Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – Podsumowanie

Używane Volvo S80 pierwszej generacji jest ciekawą alternatywą dla niemieckich aut klasy premium. Zapewnia przestronne wnętrze, w którym pasażerowie podróżują w komfortowych warunkach, bogate wyposażenie oraz bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. Do tego dochodzą trwałe jednostki benzynowe i Diesla. Auto można nabyć w atrakcyjnej cenie, jednak należy mieć na uwadze wysokie koszty części oraz napraw. Auto warto serwisować u sprawdzonego mechanika – niedoświadczony może znacznie skrócić żywotność Volvo. Na szczęście na rynku jest dużo zadbanych egzemplarzy z akceptowalnym przebiegiem (głównie wersje benzynowe) i bogatym wyposażeniem, które powinny jeszcze długo służyć nowemu właścicielowi.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Biuro Rachunkowe "KOMP-BIUR" sp. z o.o.

Kompleksowa obsługa księgowości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »