| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Dacia Duster (2010 - )- tani sposób na hit

Używana Dacia Duster (2010 - )- tani sposób na hit

Dacia Duster to rumuńska propozycja na tanie auto typu SUV. Jak się sprawdza kilkuletni egzemplarz? Jakie są typowe usterki Dacii Duster?

Rumuńska marka znana jest od lat, jednak ponownie wkroczyła na rynek w 2004 roku. Dacia korzystając ze sprawdzonej techniki Renault od razu odniosła ogromny sukces, oferując samochody tanie, proste konstrukcyjnie, a przez to stosunkowo bezawaryjne. Chcąc iść za ciosem, marka postanowiła wprowadzić do sprzedaży w 2010 roku auto klasy SUV. Duster został ciepło przyjęty i stał się hitem sprzedażowym w Europie. Czy po 3 latach nadal prezentuje się tak atrakcyjnie?

Dacia Duster: Nadwozie

Zobacz też: Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

Celem projektantów nadwozia było stworzenie karoserii, która będzie przyjemna dla oka oraz tania w produkcji. Wygląd samochodu nie powala, jednak nie można stwierdzić, że Dacia jest brzydka. Mocno „napompowane” nadkola sprawiają wrażenie, że Duster to poważny samochód o niezłych właściwościach terenowych. Dzięki dużemu prześwitowi i kątom natarcia rzeczywiście nieźle radzi sobie w terenie. Po nadwoziu nie widać szczególnie, iż mamy do czynienia z autem, które projektowano pod baczną uwagą księgowych. Mogą zdarzyć się elementy, które nie są idealnie spasowane, lakier wykazuje dużą podatność na zarysowania, ale ogólnie auto nie zdradza swoich plebejskich korzeni. Przeciętnie wypada zabezpieczenie antykorozyjne. Nawet w rocznych egzemplarzach pojawiają się pierwsze wykwity rdzy na klapie bagażnika, korozja atakuje także wydech. Zdarzają się auta z ogniskami korozji na nadkolach, jednak jest to wywołane błędem w procesie produkcyjnym. Problemy mogą pojawić się także z uszczelkami drzwi, niechlujnie zamontowanymi, przez które potrafi przeciekać woda.  

Dacia Duster: wnętrze

Zobacz też: Używane Volvo XC90: potężny wiking

We wnętrzu jest już znacznie gorzej. Oszczędności w produkcji samochodu widać na każdym kroku. Pierwsze co rzuca się w oczy to tandetne plastiki, które są kiepsko spasowane i trzeszczą podczas jazdy . Lepiej się zbytnio nie rozglądać, zapiąć pas i po prostu ruszyć. W podstawowej wersji we wnętrzu nie znajdziemy praktycznie nic. Na rynku co prawda nie ma wiele takich samochodów, większość klientów decydowała się albo na wyższe opcje bądź dokupowała przygotowane pakiety, aby uzupełnić wyposażenie. Mimo tego poziom oszczędności we wnętrzu auta jest zatrważający. Użytkowników najbardziej razi roleta bagażnika, bez możliwości jej zwijania. Koszmar. Bez odpowiedniego przeszkolenia nie powinno się dopuszczać właścicieli tych aut do nierównej walki z tym „wynalazkiem”. Sam bagażnik o pojemności 408 l nie rozpieszcza rozmiarami, ale jest bardzo ustawny. Oszczędności objęły także materiały wyciszające kabinę. Podczas jazdy we wnętrzu jest dość głośno. Oprócz tego słyszeć możemy świst wiatru obijającego karoserię. Komputer pokładowy posiada tylko podstawowe funkcje, czasem wyświetla błędne komunikaty. Podobnie rzecz się ma ze wskaźnikiem paliwa, który jest niedokładny.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dacia Duster w terenie
Dacia Duster w terenie

SUV nie musi być drogi w zakupie i eksploatacji. Przekonuje o tym Dacia Duster, która stała się jednym z chętniej kupowanych "miejskich terenówek" w Polsce.
SUV nie musi być drogi w zakupie i eksploatacji. Przekonuje o tym Dacia Duster, która stała się jednym z chętniej kupowanych "miejskich terenówek" w Polsce.

Dacia Duster - wnętrze
Dacia Duster - wnętrze

Dacia Duster - tył
Dacia Duster - tył

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Czopik

Rajdowy Mistrz Polski, właściciel Szkoły Bezpiecznej Jazdy SBJ

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »