Silnik (po liftingu) | Moc [KM] | Moment obrotowy [Nm] | 0-100 [s] | v-max [km/h] | Średnie spalanie [l] |
1.6 HDI | 92 | 230 | 12,4 | 181 | 4 |
1.6 HDI | 112 | 270 | 11,4 | 193 | 4,1 |
2.0 HDI | 163 | 340 | 8,6 | 206 | 5,6 |
Zawieszenie
Zobacz też: Volkswagen Golf IV – legenda trwa
Peugeota zestrojono dość twardo jak na francuskie auto. Nie oznacza to, że źle się nim jeździ. Wręcz przeciwnie, wydaje się, że to idealny kompromis między pewnością prowadzenia, a komfortem podróżowania. Co do trwałości to jest naprawdę dobrze. Najczęściej do wymiany nadają się łącznik stabilizatora i elementy gumowe, czyli standardowy zestaw na naszych drogach. Bardziej zadbać trzeba o tylną belkę, ale i ona wytrzyma co najmniej 120 tys. kilometrów. Użytkownicy narzekają jednak na nadmierny hałas przedostający się do kabiny podczas pokonywania nierówności. Peugeot ma w zakresie prowadzenia jeden poważny problem. Trapią go awarie hydraulicznej pompy wspomagania kierownicy oraz luzy pojawiające się na samej przekładni. Bardzo niską trwałość mają hamulce. Zdarza się, że tarcze nie wytrzymują nawet 30 tys. przebiegu.
reklama
reklama
Elektronika
Zobacz też: Używany Ford Focus I: tania niespodzianka
Peugeot posiada dużo elektroniki niezależnie od wersji wyposażeniowej. Nie sprawia ona tak wiele problemów jak w modelu 307. Irytujące usterki wciąż się zdarzają, ale można je usunąć tanim kosztem, ponadto nie unieruchamiają wozu. Często przepalają się żarówki, zdarzają się problemy z radiem lub błędnymi komunikatami wyświetlanymi na desce rozdzielczej.
Skrzynia biegów
Zobacz też: Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny
Biegi pracują bardzo lekko, czasami stawiając opór przed wskoczeniem na odpowiednie miejsce. Powód do narzekań daje długi skok lewarka. Silniki sprzężono z różnymi przekładniami. W zależności od silnika do wyboru mamy 5- i 6-biegową skrzynię manualną oraz 6-biegowe „automaty”.
Przykładowe ceny części do silnika 1.6 HDI
części | cena w ASO [pln] |
turbosprężarka | 4935 |
przewód turbosprężarki | 176 |
filtr FAP | 2730 |
Podsumowanie
Peugeot 308 to dojrzałe i dopracowane auto. Długi czas produkcji sprawił, że większość usterek udało się wyeliminować. Ceny na rynku wtórnym są niższe w stosunku do klasowych rywali, a awaryjność kształtuje się na podobnym poziomie. Dlatego warto się nim zainteresować, zwłaszcza jeśli zależy nam na komforcie jazdy, lecz należy pamiętać, że egzemplarze z początku produkcji borykają się z wieloma niedomaganiami.