| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Peugeot 308 (2007 - )- francuski Golf

Używany Peugeot 308 (2007 - )- francuski Golf

Peugeot 308 powoli ustępuje miejsca swojemu następcy. Zobacz czy warto się nim zainteresować, czy może lepiej poczekać na nowy model.

Silnik Moc [KM] Moment obrotowy [Nm] 0-100 [s] v-max [km/h] Średnie spalanie [l]
(wersje po liftingu)
1.4 VTi 98 136 12,7 182 6
1.6 VTi 120 160 10,8 195 6,5
1.6 THP 156 240 9 215 7,2
1.6 THP 200 275 7,7 237 7

Diesle

Zobacz też: Używana Kia cee’d: kompakt za rozsądne pieniądze

Silniki wysokoprężne były najczęściej wybierane przy zakupie, dlatego na rynku aut używanych mamy ich największy wybór. Najpopularniejsze są 1.6 HDI. Występowały one w odmianach od 90 do 112 koni mechanicznych. Początkowo montowano w nich 16 zaworowe głowice, po 2010 - 8 zaworowe. Przyzwoite osiągi łączą z niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Nęka je kilka usterek, które z czasem starano się eliminować. Najtańsza w obsłudze jest wersja 90 konna(92 po liftingu). Nie ma ona koła dwumasowego, które często jest źródłem dużych wydatków, zastosowano także trwalszą turbinę ze stałą geometrią łopatek. Ta wersja rzadko występuje z filtrem cząstek stałych (FAP), co także jest atutem. W mocniejszej odmianie te wszystkie elementy, po większym przebiegu wygenerują ogromne wydatki. Innymi usterkami trapiącymi 1.6 HDI jest rozszczelnienie wtryskiwaczy, wyciąganie się łańcuszka łączącego wałki rozrządu (nie występuje w odmianie 8 zaworowej), zapychanie się przewodu smarującego turbinę, co prowadzi do jej zatarcia. Jak widać ewentualnych awarii jakie mogą nas zaskoczyć jest sporo. Wielu użytkowników, którzy wymieniają olej częściej niż zaleca producent uniknęło kłopotów. Podobnie rzecz ma się z wtryskiwaczami paliwa. Kontrolując je częściej niż tylko podczas przeglądu, zwiększamy szanse na wykrycie nieszczelności i naprawę mniejszym kosztem. Pamiętajmy, że rozrząd napędzany jest paskiem, z interwałem wymiany co 120 tys. kilometrów (wspomniany łańcuch zastosowano wyłącznie do obsługi zaworów wydechowych).

Zobacz też: Audi A3 I (1996-2003) kontra BMW serii 3 (1998-2005)

Dla osób dużo podróżujących zdecydowanie lepszym wyborem będzie diesel 2.0. Z dwulitrówką pod maską 308 to prawdziwy połykacz kilometrów. Wysoki moment obrotowy dostępny już od 2000 tys. obrotów pozwala na bardzo płynna jazdę i bezproblemowe przyspieszanie. Przyjemny ciąg, który czujemy wciskając gaz, nie powoduje wiru w zbiorniku paliwa i naszym portfelu. 7l/100km to górna granica jaką pokazuje komputer pokładowy. Co ważne, większy diesel w rodzinie HDI jest naprawdę trwały. Usterki podobne jak w 1.6 występują, ale po znacznie większych przebiegach. Niestety koszty ewentualnych napraw również będą odpowiednio wyższe. 

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 308 GTI -tył
Peugeot 308 GTI -tył

Peugeot 308 GTI -przód/bok
Peugeot 308 GTI -przód/bok

Peugeot 308 SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot 308 SW Fot. Moto.wieszjak.pl

Peugeot 308 CC wersja kabriolet
Peugeot 308 CC wersja kabriolet

Peugeot 308-wnętrze
Peugeot 308-wnętrze

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW

Peugeot 308 GTi - tył
Peugeot 308 GTi - tył

Peugeot 308. Jedni go kochają, inni nienawidzą. Kontrowersyjna stylistyka przysporzyła 308-ce tyle samo fanów co wrogów. Trwałość? Przeciętna.
Peugeot 308. Jedni go kochają, inni nienawidzą. Kontrowersyjna stylistyka przysporzyła 308-ce tyle samo fanów co wrogów. Trwałość? Przeciętna.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Piekarska

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »