| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

Renault Megane III miało za zadanie zatrzeć złe wrażenie po poprzedniku. Sprawdź czy mu się to udało.

Renault Megane to jeden z najważniejszych graczy w segmencie kompaktów. Już od początku lat 90-tych, kiedy pojawiło się w sprzedaży, cieszyło się dużym zainteresowaniem. Niestety, II-generacja modelu oprócz kontrowersyjnej stylistyki, szokowała również mnogością występujący w niej usterek. Renault wypuszczając kolejną „Megankę” chciało zerwać ze złą opinią poprzedniczki. Czy im się to udało?

Renault Megane III: nadwozie

Zobacz też: Używany Golf VI: lepszy z dieslem!

Po 5 latach od debiutu samochód nadal prezentuje się atrakcyjnie, niezależnie od wersji nadwoziowej. A mamy w czym wybierać, bo oprócz standardowego hatchbacka i kombi (Grandtour), możemy zdecydować się na piękne coupe lub wersję cabrio (CC). Bryła samochodu w każdej z wersji prezentuje się niezwykle atrakcyjnie, nawet wersja kombi wygląda imponująco. Pomimo atrakcyjnego designu ta ostatnia pomieści 524l bagażu, co jest wartością wystarczającą. Hatchback oferuje 372 l przestrzeni, a coupe 344 l. Wielu konkurentów ma większe bagażniki. Bardzo dobrze zabezpieczono karoserię przed korozją.

Zobacz też: Używany Fiat Bravo II: trwalszy niż stereotypy

Renault Megane III: wnętrze

Środek samochodu wykonano z miękkich, nieźle wyglądających materiałów. Są dobrze spasowane, ale trzeszczą podczas jazdy po nierównościach. Projektanci deski rozdzielczej stworzyli ciekawą kompozycję stylu i ergonomii. Niefortunnie umieszczono właściwie tylko panel radia, który znajduje się zbyt nisko. Ponadto dostęp do niego utrudnia lewarek skrzyni biegów. Na szczęście większość egzemplarzy na rynku wtórnym posiada sterowanie radiem z kierownicy. Fotele są wygodne, jednak powinny zapewniać lepsze trzymanie boczne. Nie każdy zadowolony jest z wyświetlacza, który jest mieszaniną zegarów analogowych i cyfrowych. W innym miejscu powinna znaleźć się obsługa tempomatu, umieszczona niewygodnie przy podłokietniku. Szereg dodatków i mnóstwo elektroniki nie sprawiają problemów w obsłudze. Co innego w eksploatacji. Nie jest już tak źle jak w poprzedniku, ale usterki wciąż się zdarzają. Bywa, że zawodzi panel klimatyzacji, przednia szyba potrafi samoistnie pęknąć, ciągle pojawiają się problemy z kartą „hands free”, bardzo szybko przeciera się skóra na kierownicy czy lewarku zmiany biegów.

Zobacz też: Używany Nissan Almera N16 (2000-2006): trzeba zaryzykować

Renault Megane III: silniki

Renault oferuje bardzo szeroką gamę jednostek napędzających ten pojazd. Są to zarówno starsze, bardziej sprawdzone silniki od lat montowane w różnych modelach tej marki, jak i nowoczesne motory wyposażone w turbodoładowanie.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Renault Megane - zegary
Renault Megane - zegary

Renault Megane - hatchback
Renault Megane - hatchback

Renault Megane - wnętrze
Renault Megane - wnętrze

Renault Megane Coupe Monaco GP
Renault Megane Coupe Monaco GP

Renault Megane Grandtour - tył
Renault Megane Grandtour - tył

Renault Megane Coupe - projektanci koncernu wykonali kawał dobrej roboty i stworzyli naprawdę ładne auto. Na szczęście wraz z wyglądem poprawiła się ogólna jakość modelu. Użytkownicy mogą liczyć na dość spokojną eksploatację.
Renault Megane Coupe - projektanci koncernu wykonali kawał dobrej roboty i stworzyli naprawdę ładne auto. Na szczęście wraz z wyglądem poprawiła się ogólna jakość modelu. Użytkownicy mogą liczyć na dość spokojną eksploatację.

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

N Dorfina – niezależni doradcy finansowi

Doradcy finansowi N Dorfina

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »