| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

Renault Megane III miało za zadanie zatrzeć złe wrażenie po poprzedniku. Sprawdź czy mu się to udało.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 [s] v-max [km/h]
1.6 110 151 10.5 190
2.0 140 194 10.3 195
1.2Tce 115 190 10.9 185
1.4Tce 130 205 9.8 194
2.0Tce 190 300 8.4 230
2.0Tce 265 360 6 250

Zobacz też: Używana Mazda 3 BK (2003 – 2009 ) – usterki

Diesle

Podobnie jak w wypadku silników benzynowych, Renault zadbało o szeroką ofertę jednostek wysokoprężnych dostępnych w Megance. Niestety z czystym sumieniem polecić można raptem jeden ( w różnych wariantach mocy). Gamę otwiera 1.5 dCi, w dwóch odmianach mocy: 90 oraz 110 koni mechanicznych (po liftingu). Jednostka wywołuje mieszane uczucia. Pracuje cicho i aksamitnie jak na diesla, mało pali (realnie 5l/100km) i nawet zamontowana w wersji kombi zapewnia jej wystarczające osiągi. Niestety ryzyko poważnej usterki jest duże. Typową dla tej jednostki usterką jest obrócenie się panewek wału korbowego, co skutkuje zniszczeniem silnika i ogromnymi wydatkami. Co gorsza nie ma jednej skutecznej metody na ograniczenie ryzyka pojawienia się tej usterki. Jedyne co właściciel może zrobić aby temu zapobiec to skrócić interwał wymiany oleju z 30 tys. kilometrów do np. 15 tys. Silniki, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę, przejechały około 120-150 tys. kilometrów. Jeżeli takie auto jest wystawione na sprzedaż i szczególnie nam się podoba, nie oszczędzajmy pieniędzy na weryfikację stanu jednostki w serwisie. 1.5dci ma jeszcze inna przypadłość tym razem typową dla jednostek wysokoprężnych wyposażonych we wtrysk common rail, czyli jego przeciętną trwałość. Należy dodać, że wyżej wymienione usterki to głównie przypadłość jednostek z pierwszych lat produkcji modelu. Obecnie po wielu modyfikacjach 1.5dci prezentuje się dużo lepiej. Najlepszym dowodem na atrakcyjność tego silnika jest jego montaż, po nieznacznych modyfikacjach, w Mercedesie Citanie.

Zobacz też: Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – typowe usterki

Większa jednostka 1.9 dCi również nie jest bez wad. Odznacza się większą mocą więc jeździ się nią po prostu przyjemnie. Niestety podobnie jak w przypadku mniejszej konstrukcji może przytrafić się nam usterka związana z nietrwałymi panewkami. Kolejnym mankamentem jest bardzo niska trwałość turbosprężarki.

Najlepszym wyborem będzie 2.0 dCi. Jest to motor opracowany wspólnie z Nissanem, bardzo trwały, oszczędny i dynamiczny właściwie w każdej z wersji. Ma odporny na zużycie układ wtryskowy i nie trapią go usterki mniejszych silników. Obecnie większe jednostki zastępowane są przez nowy motor 1.6 dCi 130KM, o którym na razie nie można zbyt wiele powiedzieć. Przy zakupie Renault z dieslem koniecznie należy sprawdzić filtr cząstek stałych (FAP). Podobnie jak w autach innych marek, może on narazić nas na duże wydatki.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Renault Megane - zegary
Renault Megane - zegary

Renault Megane - hatchback
Renault Megane - hatchback

Renault Megane - wnętrze
Renault Megane - wnętrze

Renault Megane Coupe Monaco GP
Renault Megane Coupe Monaco GP

Renault Megane Grandtour - tył
Renault Megane Grandtour - tył

Renault Megane Coupe - projektanci koncernu wykonali kawał dobrej roboty i stworzyli naprawdę ładne auto. Na szczęście wraz z wyglądem poprawiła się ogólna jakość modelu. Użytkownicy mogą liczyć na dość spokojną eksploatację.
Renault Megane Coupe - projektanci koncernu wykonali kawał dobrej roboty i stworzyli naprawdę ładne auto. Na szczęście wraz z wyglądem poprawiła się ogólna jakość modelu. Użytkownicy mogą liczyć na dość spokojną eksploatację.

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Kaźmierczak

Radca prawny, ekspert w dziedzinie cywilnego postępowania sądowego i egzekucyjnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »