| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – usterki

Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – usterki

Trzecia generacja szlagieru z Ingolstadt zadebiutowała w 2004 roku. Po sukcesie rynkowym modelu A6 C5, Audi nie mogło zawieść swoich wiernych klientów. Czy aby na pewno spełniło pokładane w nim oczekiwania? Jak wygląda usterkowość używanego Audi A6 generacji C6?

Silniki benzynowe generują znacznie mniejsze koszty serwisowe. W silnikach 2.4 oraz 4.2 wykorzystano wtrysk wielopunktowy przez co jest dosyć prosty w obsłudze. Jedyną przypadłością wersji 2.4 jest luzowanie się klap kolektora ssącego. Niestety pozostałe silniki posiadają wtrysk paliwa bezpośrednio do komory spalania przez co borykają się z osadzaniem nagaru na zaworach. W silnikach 3.2 oraz 4.2 FSI występują podobne problemy z napędem rozrządu co w jednostce 3.0 TDI.

Zawieszenie auta jest trwałe, choć układ wielowahaczowy jest bardzo kosztowny w obsłudze. Po przebiegu 150 000 kilometrów ingerencji mechanika wymagają elementy zarówno przedniego jak i tylnego zawieszenia. Słabym punktem są łożyska kół przednich.

Złą opinię mają bezstopniowe skrzynie Multitronic. Awarii ulega sterownik skrzyni. Koszt naprawy często przekracza 10 tysięcy złotych. Zdecydowanie bardziej trwałe są tradycyjne skrzynie automatyczne oraz manualne. W Tiptronicu warto, wbrew zaleceniom producenta, wymieniać olej.

Kapryśna jest elektronika m.in. sterownik systemu MMI odpowiadający za nawigację satelitarną oraz system audio. Figle płatają przełączniki elektrycznie sterowanych szyb oraz sterowanie szyberdachem. Użytkownicy często skarżą się na niedziałający zamek klapy bagażnika.

Zobacz też: Używane Audi Q7 (2005 - ) – wady i zalety

Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – podsumowanie

Używane Audi A6 generacji C6 jest autem na wskroś nowoczesnym. Dla jednych jest to zaletą, dla innych wadą. Auto jest bardzo komfortowe, a większość egzemplarzy fantastycznie wyposażonych. Mnogość silników może być lekko dezorientująca. Szczególnie w przypadku silnika 2.0 TDI. Te z początku produkcji zasilane są pompowtryskiwaczami, te nowsze systemem common-rail. Jeśli zależy nam na oszczędnej wersji i jesteśmy zdecydowani na mniejszego Diesla – wybierzmy tę drugą wersję. Silniki 3.0 TDI choć potrafią oczarować kulturą pracy oraz osiągami są kosztowne w eksploatacji. Warto zwrócić uwagę na realne przebiegi. Na portalach ogłoszeniowych zdecydowana większość oferowanych aut ma przebiegi rzędu 200-250 tysięcy kilometrów. Niestety większość z tych deklaracji nijak ma się do prawdy. Auta często pokonały 350-500 tys. km co znacznie zwiększa ryzyko kosztownych napraw. Dla poszukujących alternatywy dla silników Diesla ciekawą propozycją jest silnik benzynowy 2.4. Jest dosyć trwały, a po założeniu instalacji LPG staje się równie ekonomiczny co wersje wysokoprężne, a w przypadku dłuższej eksploatacji koszty obsługi będą znacznie mniejsze. Kupując używane Audi A6 warto kierować się zdrowym rozsądkiem. Przed zakupem obowiązkowo należy zabrać auto do wyspecjalizowanego serwisu, bądź ASO w celu przeprowadzenia dokładnej diagnostyki. Tylko w ten sposób uda się uniknąć bardzo kosztownych napraw, które w przypadku najtańszych egzemplarzy z początku produkcji mogą wynieść jego równowartość.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krajowa Informacja Podatkowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »