| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Mazda 3 BK (2003 – 2009 ) – usterki

Używana Mazda 3 BK (2003 – 2009 ) – usterki

Debiutująca w 2003 roku kompaktowa Mazda zerwała z nazewnictwem poprzednika - oznaczenie 323 zastąpiono „trójką”. Mazda zerwała z wizerunkiem auta nudnego. Na szczęście podobnie jak w przypadku poprzednich generacji cechą charakterystyczną japońskiego kompaktu pozostała wysoka niezawodność. Używana Mazda 3 to ciekawa propozycja na rynku wtórnym.

2-litrowy diesel 2.0 MZR-CD zawsze wyposażony był w filtr cząstek stałych. Mimo iż w silnikach wysokoprężnych zastosowano łańcuch rozrządu to konieczna jest jego częsta wymiana. Nawet co 120 tys. km. Koszt wymiany rolek, łańcucha i pompy cieczy chłodzącej to ok. 1500 zł + robocizna. Po zakupie dla świętego spokoju lepiej zlecić czyszczenie smoka olejowego, który lubi się zatykać. W przypadku nierównomiernego rozwijania mocy w zakresie 1600-2000 obrotów na minutę należy dokonać przeglądu zaworu EGR.

Korozja:

Korozja jest często przypadłością w Mazdzie 3. Atakuje głównie tylne nadkola i podłogę. Koszt zabezpieczenia podwozia to wydatek rzędu 300-600 zł. Lakier zastosowany do pokrycia karoserii ma niewielką grubość (80-160 mikrometrów) stąd podatność na zadrapania i odpryski po uderzeniu np. drobnymi kamykami.

Zawieszenie:

Zawieszenie jest trwałe. Jedynie łączniki stabilizatora, tuleje wahaczy i tylne „krótkie” wahacze wytrzymują  ok. 80-100 tysięcy kilometrów.

Ceny części:

Wiele części zamiennych pasuje od Forda Focusa II. Szukając części możemy kupować dedykowane do Focusa m.in.: klocki hamulcowe, łączniki stabilizatorów, wahacze, amortyzatory, przeguby i filtry.

  • Amortyzatory przednie (komplet) – 500 zł
  • Amortyzatory tylne (komplet) – 350 zł
  • Przednie tarcze hamulcowe (komplet) – 400 zł
  • Tylne tarcze hamulcowe (komplet) – 220 zł
  • Klocki hamulcowe przednie – 200 zł
  • Klocki hamulcowe tylne – 150 zł

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Używana Mazda 3 BK (2003 – 2009 ) – podsumowanie

Używana Mazda 3 typoszeregu BK jest ciekawą propozycją na rynku wtórnym.  Kusi wysoką trwałością, świetnym zawieszeniem i mocnymi silnikami. Nie ma jednak róży bez kolców. O ile wybór silnika benzynowego nie wiąże się z dużym ryzykiem, to jednostki wysokoprężne są kłopotliwe. W kilkuletnich egzemplarzach z przebiegiem przekraczającym 200 tysięcy kilometrów mogą generować ogromne koszty. Awarie turbosprężarek, delikatne wtryskiwacze, zapychające się filtry DPF to ich największe bolączki. Ceny części eksploatacyjnych nie odbiegają od klasowej średniej, a zaopatrzenie w części jest bardzo dobre. Podczas oględzin należy zwrócić baczną uwagę na stan karoserii, w szczególności tylnych nadkoli i podwozia, które lubi pokrywać się rudym nalotem. Używana Mazda 3 ze względu na opinię auta mało awaryjnego osiąga relatywnie wysokie ceny.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Roland Szymczykiewicz

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »