| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Mazda 3 BK (2003 – 2009 ) – usterki

Używana Mazda 3 BK (2003 – 2009 ) – usterki

Debiutująca w 2003 roku kompaktowa Mazda zerwała z nazewnictwem poprzednika - oznaczenie 323 zastąpiono „trójką”. Mazda zerwała z wizerunkiem auta nudnego. Na szczęście podobnie jak w przypadku poprzednich generacji cechą charakterystyczną japońskiego kompaktu pozostała wysoka niezawodność. Używana Mazda 3 to ciekawa propozycja na rynku wtórnym.

Dla wielbicieli silników Diesla przewidziane zostały 2 jednostki. Początkowo montowany silnik 1.6 (90 i 109 KM) jest wynikiem kooperacji koncernów Forda i PSA. Mocniejsza wersja odznacza się przyzwoitymi osiągami i niskim zużyciem paliwa. Odpowiednio 11,3 sekundy do „setki” oraz 5,3 litra na sto kilometrów w cyklu mieszanym. Jednostka 2-litrowa to konstrukcja własna Mazdy. Legitymuje się mocą 143 KM i przyspiesza do 100 km/h w czasie poniżej 10 sekund. Mocniejszy motor wyposażony jest w kłopotliwy filtr cząstek stałych.

Moc we wszystkich wersjach silnikowych przekazywana była na przednie koła za pomocą skrzyń manualnych i automatycznych. Silniki benzynowe wyposażone były w ręczne skrzynie 5-biegowe, za wyjątkiem silnika 2.0, w którym po liftingu w 2006 montowano skrzynię 6-biegową. Dostępne były także skrzynie automatyczne 4- i 5-biegowe. Jedynie topowy motor benzynowy pracował wyłącznie z 6-biegowym manualem. Mniejszy diesel łączony był z 5-cio a mocniejszy z 6-biegową skrzynią ręczną.

Zobacz też: Mazda 3 – którą wybrać? Poradnik kupującego

Używana Mazda 3 BK (2003 – 2009 ) – słabe strony

Silniki benzynowe:

Wersje benzynowe są zdecydowanie bardziej trwałe i tańsze w ewentualnych naprawach niż auta wyposażone w jednostki wysokoprężne. W 2-litrowym motorze niekiedy uszkodzeniu ulegają klapki w kolektorze dolotowym co objawia się nieprzyjemnym dźwiękiem. Koszt używanego kolektora to 1000 zł. Łańcuch rozrządu wymaga wymiany dopiero po 300 000 km. Zalecana jest wymiana świec zapłonowych co 120 tysięcy kilometrów. Wszystkie wersje benzynowe (prócz 2.3) dobrze współpracują z sekwencyjnymi instalacjami gazowymi.

Silniki wysokoprężne:

Podstawowa wersja wysokoprężna o mocy 90 KM nie była wyposażona w filtr cząstek stałych. Pewności nie możemy mieć w przypadku wersji o mocy 109 koni mechanicznych. W tym przypadku należy sprawdzić to po numerze VIN. Obie wersje uchodzą za udane, jednak mają problem z turbosprężarkami, zaworami EGR i przepływomierzami.  Koszt nowej turbosprężarki to 2700 zł, przepływomierz to wydatek 300 zł. Kłopotliwy jest filtr DPF. Podczas jazdy typowo miejskiej szybko się zapycha i ulega zniszczeniu. Użytkownicy zazwyczaj nie kupują nowego ze względu na jego cenę, lecz zlecają wyspecjalizowanym serwisom wycięcie filtra (koszt ok. 1500 zł). Zapach spalin w kabinie i twarda praca jednostki napędowej oznaczają uszkodzenie podkładek pod wtryskami. Koszt wymiany to ok. 100 – 150 zł. Nietrwałe jest, do czego użytkownicy współczesnych diesli zdążyli się już zapewne przyzwyczaić, dwumasowe koło zamachowe. Uszkodzeniu ulegają wtryskiwacze. Koszt regeneracji pojedynczego wtryskiwacza to 400-500 zł.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Biuro Rachunkowe "KOMP-BIUR" sp. z o.o.

Kompleksowa obsługa księgowości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »