| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Alfa Romeo MiTo ( 2008 - ) – usterki

Używana Alfa Romeo MiTo ( 2008 - ) – usterki

Używana Alfa Romeo MiTo jest ciekawą propozycją rynkową dla osób szukających stylowego auta miejskiego. Dzieląc wiele podzespołów z Fiatem Grande Punto mała Alfa zapewnia przystępne koszty eksploatacji, dając przy tym nieporównywalnie więcej przyjemności z użytkowania…

Zawieszenie auta konstrukcyjnie jest identyczne jak w produkcie Fiata. Z przodu pracuje układ McPhersona, natomiast z tyłu belka skrętna. Zawieszenie zostało zestrojone sztywno, co wpływa na pewne prowadzenie. Twardość zawieszenia negatywnie odbija się na kierowcy podczas ruchu typowo miejskiego.

Ciekawym rozwiązaniem jest zastosowanie w każdej wersji silnikowej systemu DNA zmieniającego nastawy silnika, układu kierowniczego oraz kontroli trakcji. DNA to skrót od Dynamic-Normal-All Wheather. Rozczarowani będą kierowcy, którzy będą doszukiwać się wyraźnego wpływu na dynamikę i komfort jazdy w słabszych wersjach silnikowych – tam różnice są znikome. W przypadku mocnych jednostek turbodoładowanych wpływ systemu na precyzję prowadzenia i bezpieczeństwo jazdy zwiększa się.

Oprócz manualnej 5-cio i 6-cio stopniowej skrzyni biegów dostępna była także skrzynia dwusprzęgłowa (wyposażona w 2 suche sprzęgła). Jest to konstrukcja porównywalna do DSG z koncernu VAG. Na rynku jest niewiele aut wyposażonych w ten rodzaj przekładni, dlatego ciężko określić jej trwałość i ewentualne koszty usunięcia usterki.

Zobacz też: Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

 Używana Alfa Romeo MiTo ( 2008 - ) – usterki

Alfa Romeo MiTo jest zapewne pierwszym autem marki o tak wysokiej niezawodności i przystępnych kosztach serwisowania. Usterki są niemal identyczne jak w przypadku Fiata Grande Punto. Podstawowe jednostki benzynowe nie sprawiają problemów eksploatacyjnych. Bardziej problematyczne mogą być jednostki turbodoładowane oraz z systemem MutliAir. Zawieszenie jest trwałe, a elementy wspólne z Grande Punto co obniża koszty. Użytkownicy skarżą się na lakier nie najlepszej jakości, niesolidne wykonanie wnętrza, piszczące hamulce. Trzeba jednak zaznaczyć, że te przypadłości nie dotyczą każdego modelu.

Ceny wybranych części:

  • Silentblock wahacza – od 30 do 50 zł
  • Wahacz – od 200 do – 550 zł
  • Amortyzator przedni – od 300 zł
  • Amortyzator tylny – od 250 zł
  • Tarcza hamulcowa przednia – od 220 zł
  • Tarcza hamulcowa tylna – od 160 zł
  • Klocki hamulcowe przednie – od 100 zł
  • Klocki hamulcowe tylne – od 70 zł

Zobacz też: Używana Alfa Romeo Giulietta: nadal piękna, lecz mniej kapryśna

Używana Alfa Romeo MiTo ( 2008 - ) – podsumowanie

Alfa Romeo MiTo, podobnie jak modele 159 i Giulietta, stanowi nowy rozdział w historii włoskiego producenta. Poza oczywistą zaletą wszystkich „Alf” – wyglądem, jest także autem całkiem solidnie zbudowanym. Dzieląc dużo podzespołów z Fiatem Grande Punto nie należy obawiać się wysokich kosztów utrzymania. Pod warunkiem wybrania odpowiedniej wersji silnikowej. Polecane są oba silniki Diesla oraz turbodoładowane motory o pojemności 1,4 litra (120 i 155 KM). Zapewniają świetne osiągi i są dosyć oszczędne. Przy tym nie sprawiają takich problemów serwisowych jak silniki wyposażone w technologię MutliAir. Zupełną nowością rynkową jest silnik 0.9 TwinAir, stąd ciężko cokolwiek powiedzieć o jego awaryjności. Używaną Alfę Romeo MiTo z początku produkcji możemy kupić już za 25 – 28 tys. zł (wersja 1.4 78 KM). Najtańsze egzemplarze wysokoprężne kosztują ok. 30 tys. zł.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Arkadiusz Dudkiewicz

Doradca podatkowy, agent celny, prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »