| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane Volvo 850 / S70 / V70 (1991 – 1999) – wady i zalety

Używane Volvo 850 / S70 / V70 (1991 – 1999) – wady i zalety

Klasyczne nadwozie, wysoki poziom bezpieczeństwa, bogate wyposażenie… To wszystko odnajdziemy w używanym Volvo 850. Szwedzkie auto jest ciekawą propozycją dla osób ceniących indywidualny styl, a przy tym praktyczne rozwiązania.

Używane  Volvo 850 / S70 / V70 (1991 – 1999) – Technika

Model 850 wyposażony został w jednostki benzynowe i jeden silnik Diesla pochodzący z koncernu VAG. Silnik wysokoprężny została zaadaptowany z modelu Audi A6 C4 oraz VW T4. Ta 5-cylindrowa jednostka rzędowa o pojemności 2,5 litra legitymowała się mocą 140 KM oraz momentem obrotowym wynoszącym 290 Nm. Jednostki benzynowe miały pojemności 2.0 (126, 143, 210 KM), 2.3 (225 oraz 250 KM), 2.4 (168 KM) oraz 2,5 litra (140, 144, 170 KM). Wszystkie jednostki były montowane poprzecznie i miały pięć cylindrów, zapewniając przyjemny dla kierowcy dźwięk pracy.

Najbardziej polecane są jednostki o pojemności 2,4 oraz 2,5 litra. Wszystkie są wolno-ssące. Dobrze znoszą instalacje LPG i zapewniają przyzwoite osiągi. Na rynku wtórnym dużą popularnością cieszy się również wersja wysokoprężna. Choć jednostka ta uważana jest pancerną to przed zakupem lepiej zdać się na wiedzę mechanika, który ją obejrzy. Modele  z dieslem pod maską pokonały kilkaset tysięcy kilometrów co nie wróży dalszej bezawaryjnej eksploatacji. Dla wielbicieli mocnych wrażeń pozostają jednostki 2.3 (T5 oraz T5-R). Zapewniają świetne osiągi: T5-R przyspiesza do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy, rozpędzając się do 250 km/h. Niestety ze względu na oferowane osiągi jednostki te mogą być już zużyte. Przy wysokim spalaniu (średnio ok. 14,5 litra / 100km) mogą zużywać podwyższone ilości oleju silnikowego. Jeśli już ktoś zdecyduje się na wersję T5, bądź T5-R powinien udać się za zachodnią granicę. W Polsce podaż modelu 850 jest niewielka, a mocnych turbodoładowanych wersji – znikoma.

Za przyczepność i komfort jazdy odpowiada układ McPhersona z przodu auta. Z tyłu natomiast zastosowano układ wielowahaczowy. Zawieszenie jest bardzo trwałe. Amortyzatory i wahacze przednie wytrzymują ok. 120 – 150 tys. kilometrów. Z tyłu natomiast wybijają się tuleje wahaczy (po ok. 200 tys. km)

W modelu 850 we wszystkich wersjach silnikowych zastosowano przedni napęd oraz 5-biegowe skrzynie manualne oraz 4 lub 5-biegowe skrzynki automatyczne. W modelu po liftingu można spotkać wersje z napędem na cztery koła AWD realizowany za pomocą sprzęgła Haldex.

Zobacz też: Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

Używane  Volvo 850 / S70 / V70 (1991 – 1999) – słabe strony

Volvo 850 uchodzi za model bardzo trwały. Silniki są wytrzymałe i to bez względu na to czy są wolno-ssące czy doładowane. Do często występujących usterek można zaliczyć awarie wentylatora chłodnicy oraz usterki skrzyni biegów. Po przebiegu ok. 150 tysięcy kilometrów szwankować zaczynają synchronizatory. Skrzynie automatyczne mają podobną trwałość jak ręczne, jednak w ich przypadku duży wpływ na żywotność ma regularna wymiana oleju.  Największym problemem modelu jest przekładnia kierownicza. Dosyć szybko pojawiają się wycieki i luzy. Lepiej pod tym względem wyglądają wersje po liftingu.  Nienajlepiej spisuje się układ hamulcowy. Hamulce mają niską skuteczność i szybko ulegają zużyciu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Sakowska

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »