| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Volkswagen Phaeton (2002 - ) – wady i zalety

Używany Volkswagen Phaeton (2002 - ) – wady i zalety

Volkswagen Phaeton, mimo iż nie osiągnął rynkowego sukcesu stanowi ciekawą alternatywę w gronie luksusowych limuzyn. W porównaniu do klasowych rywali używanego Phaetona cechuje trwałość i relatywnie niska cena.

Debiutujący w 2002 roku Volkswagen Phaeton był najbardziej luksusowym modelem w całej historii firmy. Powstał pod rządami Ferdinanda Piecha, któremu przyświecała idea stworzenia najbardziej zaawansowanej technicznie limuzyny segmentu F. Wyzwanie było ogromne – Phaeton musiał konkurować z Mercedesem klasy S W220, BMW serii 7 E65 i Audi A8 D3. Auto z Wolfsburga miało przekonać klientów stonowaną linią nadwozia, bogatym wyposażeniem, a przede wszystkim ceną niższą od konkurentów. W praktyce okazało się, że przywiązanie klientów do marek „Premium” było zbyt silne. Choć sprzedaż modelu była poniżej oczekiwań Volkswagen konsekwentnie modernizował auto. Łącznie przeprowadzono aż 3 faceliftingi.

Zobacz też: Używane limuzyny premium za 50 000 zł

Używany Volkswagen Phaeton (2002 - ) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

Auto w podstawowej odmianie (standardowy rozstaw osi) mierzyło 5055 mm, od 2010 roku 5059 mm. Dostępna była także wersja przedłużana LONG z rozstawem osi i długością całkowitą powiększoną o 12 cm. Wygląd zewnętrzny auta przypomina nieco Passata B5 w wersji XXL. Linie są eleganckie, a zarazem dyskretne. Niewprawne oko może pomylić Phaetona z mniejszym „bratem”. Przedział pasażerski podobnie jak w innych autach segmentu nie pozostawia wiele do życzenia. Zastosowano materiały najwyższej jakości. Spasowanie jest idealne, a dzięki bardzo dużej wytrzymałości skrętnej nadwozia do uszu pasażerów nie dostają się żadne trzaski. Deska rozdzielcza jest prosta i elegancka. Wyposażenie auta obejmowało telefon, nawigację satelitarną z 7-calowym wyświetlaczem, telewizor, podgrzewane i wentylowane fotele, czterostrefową klimatyzację ochładzającą wnętrze pojazdu bez odczuwalnego podmuchu powietrza, system kontroli wilgotności powietrza, fotele z 12 lub 18-punktową regulacją, skórzaną tapicerkę i pneumatyczne zawieszenia Airmotion. W 2007 roku zaprezentowano auto po face liftingu. Zastosowano lampy z technologią diod LED, nowe zderzaki, system multimedialny z nawigacją i  czytnikiem DVD oraz tempomat adaptacyjny. Rok później ponownie wprowadzono zmiany, które objęły wprowadzony wcześniej system multimedialny - zwiększono rozmiar pamięci do 30GB, wprowadzono szybki mobilny Internet w technologii UMTS, kamerę cofania oraz ceramiczne hamulce w topowej wersji. W 2010 roku przeprowadzono trzeci facelifting w ramach, którego zmieniono atrapę chłodnicy, zamontowano nowe reflektory biksenonowe doświetlające zakręty, światła przeciwmgielne w technologii LED oraz zestaw głośnomówiący. Auto od początku produkcji, bez względu na rozstaw osi, można było skonfigurować w wersji 4 lub 5-cio osobowej.

Zobacz też: Audi A8 vs. Mercedes-Benz S-klasse W220

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Adamska

Coach, trener biznesu, certyfikowany facylitator LEGO® SERIOUS PLAY®, manager z ponad 20letnim doświadczeniem w biznesie. Nieprzerwanie od 1994 roku związana z branżą FMCG, w różnych rolach. 13 lat pracy w Mars Inc., początkowo w obszarze planowania finansowego, następnie w badaniach marketingowych. W latach 2007 - 2016 związana z firmą Nielsen, gdzie zajmowała stanowiska Retiler Services Director, Consumer Research Director czy Platinum Client Business Partner. Była też członkiem zespołu zarządzającego Nielsen Polska. Mocno skoncentrowana na praktycznych aspektach rozwoju. Zawsze poszukuje niestandardowych rozwiązań dla codziennych wyzwań – poprzez narzędzia i sposób myślenia. Jest coachem i trenerem z zamiłowania, wierzy w moc ludzi – każdy proces z ich udziałem potrafi zainspirować, ale jeszcze lepiej, jeśli daje gotowe narzędzia do dalszej pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK