| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Volkswagen Phaeton (2002 - ) – wady i zalety

Używany Volkswagen Phaeton (2002 - ) – wady i zalety

Volkswagen Phaeton, mimo iż nie osiągnął rynkowego sukcesu stanowi ciekawą alternatywę w gronie luksusowych limuzyn. W porównaniu do klasowych rywali używanego Phaetona cechuje trwałość i relatywnie niska cena.

Debiutujący w 2002 roku Volkswagen Phaeton był najbardziej luksusowym modelem w całej historii firmy. Powstał pod rządami Ferdinanda Piecha, któremu przyświecała idea stworzenia najbardziej zaawansowanej technicznie limuzyny segmentu F. Wyzwanie było ogromne – Phaeton musiał konkurować z Mercedesem klasy S W220, BMW serii 7 E65 i Audi A8 D3. Auto z Wolfsburga miało przekonać klientów stonowaną linią nadwozia, bogatym wyposażeniem, a przede wszystkim ceną niższą od konkurentów. W praktyce okazało się, że przywiązanie klientów do marek „Premium” było zbyt silne. Choć sprzedaż modelu była poniżej oczekiwań Volkswagen konsekwentnie modernizował auto. Łącznie przeprowadzono aż 3 faceliftingi.

Zobacz też: Używane limuzyny premium za 50 000 zł

89,90 złSamochody z klasą

Używany Volkswagen Phaeton (2002 - ) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

Auto w podstawowej odmianie (standardowy rozstaw osi) mierzyło 5055 mm, od 2010 roku 5059 mm. Dostępna była także wersja przedłużana LONG z rozstawem osi i długością całkowitą powiększoną o 12 cm. Wygląd zewnętrzny auta przypomina nieco Passata B5 w wersji XXL. Linie są eleganckie, a zarazem dyskretne. Niewprawne oko może pomylić Phaetona z mniejszym „bratem”. Przedział pasażerski podobnie jak w innych autach segmentu nie pozostawia wiele do życzenia. Zastosowano materiały najwyższej jakości. Spasowanie jest idealne, a dzięki bardzo dużej wytrzymałości skrętnej nadwozia do uszu pasażerów nie dostają się żadne trzaski. Deska rozdzielcza jest prosta i elegancka. Wyposażenie auta obejmowało telefon, nawigację satelitarną z 7-calowym wyświetlaczem, telewizor, podgrzewane i wentylowane fotele, czterostrefową klimatyzację ochładzającą wnętrze pojazdu bez odczuwalnego podmuchu powietrza, system kontroli wilgotności powietrza, fotele z 12 lub 18-punktową regulacją, skórzaną tapicerkę i pneumatyczne zawieszenia Airmotion. W 2007 roku zaprezentowano auto po face liftingu. Zastosowano lampy z technologią diod LED, nowe zderzaki, system multimedialny z nawigacją i  czytnikiem DVD oraz tempomat adaptacyjny. Rok później ponownie wprowadzono zmiany, które objęły wprowadzony wcześniej system multimedialny - zwiększono rozmiar pamięci do 30GB, wprowadzono szybki mobilny Internet w technologii UMTS, kamerę cofania oraz ceramiczne hamulce w topowej wersji. W 2010 roku przeprowadzono trzeci facelifting w ramach, którego zmieniono atrapę chłodnicy, zamontowano nowe reflektory biksenonowe doświetlające zakręty, światła przeciwmgielne w technologii LED oraz zestaw głośnomówiący. Auto od początku produkcji, bez względu na rozstaw osi, można było skonfigurować w wersji 4 lub 5-cio osobowej.

Zobacz też: Audi A8 vs. Mercedes-Benz S-klasse W220

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

PAŹ02
TydzieńPWŚCPSN
40293012345
416789101112
4213141516171819
4320212223242526
4427282930310102

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Comperia.pl

Porównywarka finansowa nr 1

Zostań ekspertem Infor.pl »