| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Saab 9-3 (1998-2002) - wady i zalety

Używany Saab 9-3 (1998-2002) - wady i zalety

W powszechnej opinii używane samochody marki Saab uchodzą za auta kosztowne w eksploatacji. Model 9-3 pierwszej generacji obala te stereotypy.

Używany Saab 9-3 (1998-2002) - wygląd zewnętrzny i wnętrze

Saab 9-3 pierwszej generacji nie był nowym modelem w palecie marki. Bazował na modelu 900 NG ( II generacji) i w gruncie rzeczy jest jego liftingiem. Nazwa została zmieniona w celu dopasowania do debiutującego większego modelu 9-5. Auto podobnie jak poprzednik wytwarzane było w 2 wersjach nadwoziowych: jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz kabriolet. Co ciekawe trzydrzwiowy hatchback podobnie jak w poprzedniku nazwany został coupe. Wygląd auta nawiązuje zarówno do modelu sprzed liftingu jak i kultowego już krokodyla. Masywne nadwozie, niemal pionowo postawiona przednia szyba oraz ogromna, pochylona szyba tylna. To czym odróżnia nowszy model od poprzednika jest umiejscowienie tablicy rejestracyjnej na klapie bagażnika. W Saabie 9-3 umiejscowiona jest między światłami, natomiast w modelu 900 NG znajduje się poniżej. Wnętrze jest bardzo podobne do wersji sprzed liftingu i na pierwszy rzut oka nie widać różnicy. Zmieniło się niewiele: radio CD, dodano przydatny i niedostępny wcześniej uchwyt na kubek oraz podłokietnik w fotelu kierowcy. Całość wygląda elegancko i jest zrobiona (z małymi wyjątkami) z przyjemnych materiałów. Fotele są obszerne i wygodne, często pokryte skórą. Do dyspozycji kierowcy są elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja (seryjnie manualna), podgrzewane fotele, wspomniane wcześniej radio z CD. Podobnie jak w poprzedniku dostępna jest funkcja Black panel, która wyłącza podświetlenie zegarów pozostawiając jedynie prędkościomierz. Przy rozstawie osi wynoszącym 2605 mm wygodnie podróżować mogą 4 osoby, choć wyższe osoby mogą mieć problem z kolanami gdy siądą na tylnych miejscach. Auto, szczególnie w wersji 5-cio drzwiowej, może służyć za pojazd rodzinny. Bagażnik ma pojemność 494 litrów.

Zobacz też: Używany Saab 9-3 YS3F: szybkość bezpieczna

89,90 złSamochody z klasą

Używany Saab 9-3 (1998-2002) - technika

Model 9-3, produkowany pod pełnym nadzorem General Motors, wykorzystuje płytę podłogową Opla Vectra A. Jednak wspólnych części jest niewiele. Wspólny jest układ hamulcowy, zawieszenie i jeden silnik. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu pracuje belka skrętna. Zawieszenie zostało zestrojone dość sztywno, co niektórym może przeszkadzać podczas codziennej jazdy pod drogach kiepskiej jakości. Po raz pierwszy w Saabie klasy średniej zastosowano silnik Diesla. Miał pojemność 2,2 litra i moc początkowo 115 KM, później 125 KM. Zapożyczony został z Opla Vectry. Silnik mimo, iż jest trwały to może drażnić głośną pracą. Trzon oferty silnikowej stanowią jednostki benzynowe o pojemności 2.0 i 2.3 litra rozwijające moc od 130 do 230 KM. Wszystkie silniki wyposażone są we wtrysk wielopunktowy. Zrezygnowano z niezbyt udanego silnika V6 produkcji Opla o pojemności 2,5 litra dostępnego w poprzednim modelu. Najlepszą opinią cieszą się turbodoładowane silniki o pojemności 2 litrów o mocy 185 i 205 KM przyspieszające odpowiednio w 8,0 oraz 7,3 sekundy oraz wolnossący motor 2.3 (150 KM). Najrzadziej występującą wersją silnikową jest 2.3 Turbo montowany w wersji Viggen. Auto wyposażone w ten motor rozwijało moc 225 lub 230 KM i legitymowało się czasem przyspieszenia do 100 km/h równym 6,9 sekundy. Już podstawowy silnik o pojemności 2 litrów i mocy 130 KM przyspiesza do 100 km/h w czasie 11 sekund. Wiele dostępnych modeli wyposażonych jest w automatyczną skrzynię biegów. Jest ona trwała, ale bardzo powolna. W przypadku wyżej wymienionego motoru przyspieszenie trwa 2 sekundy dłużej. Wszystkie silniki benzynowe są trwałe i dobrze znoszą montaż instalacji LPG do czego skłania wysokie spalanie kształtujące się na poziomie 9,5 – 12,5 litra w cyklu mieszanym. Koszt instalacji sekwencyjnej to ok. 2500 zł. Przy rocznym przebiegu rzędu 15 000 km instalacja zwróci się po niespełna roku.

Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

Aktualizacja: 22.05.2013

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Saab 9-3
Saab 9-3

Saab 9-3
Saab 9-3

Saab 9-3
Saab 9-3

Saab 9-3
Saab 9-3

Personel i Zarządzanie189,00 zł

HITY INFORU

TERMINARZ

LIP31
TydzieńPWŚCPSN
2730123456
2878910111213
2914151617181920
3021222324252627
3128293031010203

Ostatnio na forum

zobacz więcej »

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

dr Aletta Bolesta

Adwokat kościelny

Zostań ekspertem Infor.pl »