| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane BMW E39 M5 - opinie

Używane BMW E39 M5 - opinie

Używane BMW M5, oznaczone kodem E39 wciąż wzbudza emocje podobne do tych towarzyszących premierze modelu. Ceny tego M5 są atrakcyjne, na co trzeba uważać przy zakupie E39 M5, czy jest usterkowe?

BMW M5 (E39) - koszty eksploatacji

Zaawansowana technologia potęguje nie tylko bezpieczeństwo i radość z jazdy, ale również koszty związane z ewentualnymi naprawami i ogólną eksploatacją auta. W modelach produkowanych do września 2000 roku, może szwankować układ VANOS, a jego wymiana w serwisie BMW, to koszt ok. 6 tys. zł. Samo sprzęgło kosztuje 2000 zł, a do tego źle znosi agresywne traktowanie. Komplet amortyzatorów na przód auta, to wydatek rzędu dwóch tysięcy, a 2 przednie tarcze hamulcowe to już 2300 złotych... Układ jezdny jest to wyrafinowana, aluminiowa konstrukcja, dość kosztowna, co widać po cenie amortyzatorów, ale zarazem trwała. Nadwozie jest ocynkowane, dlatego o korozję raczej nie trzeba się zamartwiać.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

BMW M5 (E39) - ceny

Zazwyczaj ceny „M5” oscylują wokół 40 tysięcy zł., ale nie brakuje ofert od koneserów marki, za około 60 tysięcy. Dużo, biorąc pod uwagę, że są to egzemplarze 11-12- letnie. Bardzo dobry stan auta powinien być kluczowym kryterium przy zakupie, jeśli przyszły właściciel nie chce, by „emka” stała się zmorą domowego budżetu. Nowy egzemplarz kosztował w Polsce niespełna 400 tys. zł i praktycznie nie miał konkurencji. Jedynie Audi S8 było dostępne w „manualu”, ale niższa o 40 KM moc nie pozostawiała złudzeń, komu należy się wieniec zwycięstwa. Na chwilę obecną o konkurenta z rynku wtórnego też trudno, chyba że komuś nie przeszkadza automatyczna skrzynia biegów. Wtedy na horyzoncie pojawiają się takie tuzy, jak Jaguar XJR lub Mercedes-Benz C 32 AMG. Co prawda oba reprezentują inne klasy, żaden z nich nie może się pochwalić czterema rurami wydechowymi i stadem czterystu koni pod maską, ale są tańsze przy zakupie i ubezpieczeniu, i mogą stanowić alternatywę dla osób szukających samochodu tego typu, a nie zdecydowanych na konkretny model. Jednak dla prawdziwych miłośników sportowych doznań obudowanych w ponadczasową, elegancką oprawę, relatywnie wysokie koszty zakupu „bawarczyka”, to drobny szczegół, a radość z jazdy i prestiż, jaki idzie za kultowym BMW, zrekompensują wszelkie materialne niedogodności...

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kubarski

Ekspert Kredytowy Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »