| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Alfa Romeo Giulietta: nadal piękna, lecz mniej kapryśna

Używana Alfa Romeo Giulietta: nadal piękna, lecz mniej kapryśna

Alfa Romeo Giulietta to jeden z najładniejszych kompaktów klasy premium. Oprócz stylistyki włoskie auto przyciąga także bardzo zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi. Czy używana Giulietta zda egzamin z niezawodności?

25 lat po zakończeniu produkcji ostatniej generacji Giulietty, Alfa Romeo ponownie wskrzesiła do życia swój legendarny model. Jej najnowsza wersja, oznaczona symbolem 940, zadebiutowała w 2010 roku jako 5-drzwiowy hatchback. Praktycznie od razu podbiła serca i umysły klientów, którzy z zapartym tchem wyczekiwali następczyni modelu 147. To czego włoska marka potrzebowała najbardziej, to odbudowanie zaufania, że samochód „made In Italy”, może być równie niezawodny, co auta projektowane przez niemieckich producentów. Krótki okres obecności na rynku nie daje jednoznacznej opinii na temat niezawodności włoskiego kompaktu, ale większość sygnałów płynących od właścicieli Giulietty, ma pozytywny wydźwięk.

Nadwozie

Alfa Romeo Giulietta występuje tylko w jednej wersji nadwozia. Ten 5-drzwiowy hatchback klasy Premium, przekonuje do siebie przede wszystkim za sprawą dynamicznej linii nadwozia z nowocześnie zaprojektowanymi reflektorami, wyposażonymi w diody LED. Nadwozie odznacza się bardzo dobrym zabezpieczeniem przed rdzą oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa. W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację Euro NCAP, Alfa gwarantuje najwyższy, 5-gwiazdkowy stopień bezpieczeństwa.

Sporadycznie zdarza się, że w niektórych egzemplarzach Giulietty pojawiają się problemy z przednimi reflektorami. W okolicach diod LED mogą pojawić się charakterystyczne „pajączki”. Niskiej jakości są także znaczki AR umieszczone na masce i klapie bagażnika. W autach z początku produkcji były problemy z rdzewiejącymi ramkami przednich halogenów. W niektórych egzemplarzach łuszczy się lakier na klamkach drzwi. Wszystkie usterki podlegały naprawie gwarancyjnej.

Zobacz też: Używany Golf VI: lepszy z dieslem!

Wnętrze

Z punktu widzenia funkcjonalności, AR Giulietta jest zadziwiająco praktycznym autem. Mimo przyciągającej wzrok stylistyki, udało się wygospodarować w jej wnętrzu sporo miejsca dla osób podróżujących w obu rzędach siedzeń. Także bagażnik nie ustępuje klasowych rywalom. Ma pojemność 350 litrów, czyli dokładnie tyle samo jak w przypadku Golfa VI. W odróżnieniu jednak od niemieckiego konkurenta, Giulietta może poszczycić znacznie ciekawiej zaprojektowanym kokpitem. Uwagę zwracają zarówno oryginalna tablica zegarów, jak i przyciski umieszczone w centralnej części kokpitu. Każda Alfa Romeo Giulietta posiada także na wyposażeniu przycisk D.N.A odpowiedzialny za wybór charakterystyki pracy silnika, układu kierowniczego czy nawet skrzyni biegów (wersja TCT).

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Panel automatycznej klimatyzacji
Panel automatycznej klimatyzacji

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta to auto udane nie tylko stylistycznie. Mimo zaawansowanych technicznie rozwiązań, nie przysparza swym użytkownikom nader wielkich problemów.
Alfa Romeo Giulietta to auto udane nie tylko stylistycznie. Mimo zaawansowanych technicznie rozwiązań, nie przysparza swym użytkownikom nader wielkich problemów.

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

RynekPierwotny.pl

Portal internetowy poświęcony nowym nieruchomościom

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »