| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Alfa Romeo Giulietta: nadal piękna, lecz mniej kapryśna

Używana Alfa Romeo Giulietta: nadal piękna, lecz mniej kapryśna

Alfa Romeo Giulietta to jeden z najładniejszych kompaktów klasy premium. Oprócz stylistyki włoskie auto przyciąga także bardzo zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi. Czy używana Giulietta zda egzamin z niezawodności?

Zawieszenie

Ogromną zaletą Alfy Romeo Giulietty są jej świetne właściwości jezdne. Auto pewnie trzyma się drogi i potrafi z dużą dynamiką pokonywać ciasne zakręty. Mankamentem zawieszenia jest jego przeciętna trwałość, choć skala problemu jest diametralnie mniejsza niż w przypadku modelu 147. Tylne zawieszenie potrafi wyraźnie skrzypieć przy niższych temperaturach powietrza. Jest to jednak zjawisko dość popularne w autach z układem wielowahaczowym (problem znany posiadaczom np. Golfa VI).

Zobacz też: Używany Fiat Bravo II: trwalszy niż stereotypy

Układ kierowniczy/hamulcowy

Precyzyjnie działający układ kierowniczy to domena aut Alfy Romeo. Nie inaczej jest w przypadku Giulietty. Na chwilę obecną nie zostały zaobserwowane usterki tego układu, mające charakter powtarzalny. Włoski kompakt nieźle też radzi sobie z efektywnym wytracaniem prędkości. Hamulce są skuteczne i nie cierpią na przedwczesne zużycie.

Ceny części

W związku z tym, że Giulietta jest modelem występującym na rynku niespełna 3 lata, trudno o bogaty wybór do niej tzw. zamienników. Większość części dostępnych jest póki co tyko w ASO.

Wybrane ceny części do Alfy Romeo Giulietta 1.4 TB 120KM

- klocki hamulcowe kpl. : przednie/ tylne : 160/ 205 zł

- tarcza hamulcowe przednia/ tylna: 310 / 280 zł

- rozrząd kpl. (pasek + rolka + pompa wody) : 375 zł

Zobacz też: Kupić zamienniki czy części oryginalne?

Podsumowanie

Alfa Romeo Giulietta miała być najlepszą Alfą w historii marki. Nie można do końca zgodzić się z tą opinia, bo jednak nadal pewne braki w wykończeniu auta nadal się pojawiają. Trzeba jednak przyznać, że w porównaniu do jej poprzedniczka, modelu 147, nastąpiła ogromna poprawa. Co więcej, model ten nie cierpi na zbyt poważne usterki, poza synchronizatorem skrzyni biegów, pozostałe defekty mają charakter kosmetyczny. Zdarzają się co prawda większe usterki, ale mają charakter marginalny. Giulietta przekonuje do siebie sporym wnętrzem, piękną stylistyką, nowoczesnymi silnikami zarówno benzynowymi jak i diesla, dobrymi osiągami i pewnym prowadzeniem. Należy jednak pamiętać, że wybór części zamiennych jest ograniczony a samo auto aspiruje do klasy Premium, więc wydatki na jej eksploatacje teoretycznie mogą być trochę większe niż w spokrewnionym technologicznie Fiacie Bravo II. Skoro jednak polecają ją nawet użytkownicy VW Golfa VI, to chyba nie jest ona aż tak nieznośna.  

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Panel automatycznej klimatyzacji
Panel automatycznej klimatyzacji

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta to auto udane nie tylko stylistycznie. Mimo zaawansowanych technicznie rozwiązań, nie przysparza swym użytkownikom nader wielkich problemów.
Alfa Romeo Giulietta to auto udane nie tylko stylistycznie. Mimo zaawansowanych technicznie rozwiązań, nie przysparza swym użytkownikom nader wielkich problemów.

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Hancewicz

prawnik, urzędnik, trener administracji publicznej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »