| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Golf VI: lepszy z dieslem!

Używany Golf VI: lepszy z dieslem!

VW Golf to bezsprzeczny król klasy kompakt. Jeśli nie potwierdzają tego powszechne opinie spotykane na forach internetowych, to dobitnie przekonują o tym statystyki jego sprzedaży. Czy mimo wielu podobieństw do swojego poprzednika, Golf VI jest lepszą od niego konstrukcją?

VI-generacja niemieckiego kompaktu to tak naprawdę poprawiona wersja Golfa V, który jak się szybko okazało miał pewne problemy z jakością. Golf VI zadebiutował w 2008 roku i po swoim poprzedniku odziedziczył m.in. identyczny rozstaw osi, przestronność kabiny czy silniki. Przez wielu uważany za Golfa V po liftingu, musiał zmierzyć się z falą krytyki dotycząca niskiej jakości "piątki", która zaskoczyła m.in. korozją nadwozia oraz awaryjnymi silnikami. Golf VI produkowany jest od 2008 roku, a jego następca zadebiutował we wrześniu 2012 roku.

Nadwozie Golfa VI

Golf VI występuje w sześciu wersjach nadwoziowych: jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, kombi, kabriolet oraz minivan (Golf Plus). Wszystkie mają identyczny rozstaw osi – 2578mm. Różni je przede wszystkim ilość miejsca w kabinie oraz pojemność bagażnika. Najpopularniejsza wersja, czyli 5-drzwiowy hatchback, ma kufer o pojemności 350 litrów (tak samo jak 3-drzwiowa odmiana), nieznacznie większy jest on w Plusie (395l), a największym dysponuje Variant czyli wersja kombi – 505 litrów. Kabriolet oferuje skromne 250 litrów pojemności bagażnika. Nadwozie Golfa VI jest dobrze zabezpieczone przed rdzą i raczej obce są mu problemy jego poprzednika, w którym najczęściej korozji ulegała tylna klapa oraz pokrywa silnika. W testach zderzeniowych przeprowadzonych prze Euro NCAP Golf VI uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek.

Zobacz też: Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

Wnętrze i wyposażenie Golfa VI

W chwili premiery Golf VI był wysoko oceniany za jakość materiałów użytych do wykończenia kabiny. Także zakres wyposażenia istotnie się zwiększył w porównaniu z poprzednimi jego wcieleniami i w podstawowej wersji Trendline auto posiadało 7 poduszek powietrznych, klimatyzację manualną, elektryczne sterowane szyby z przodu, system ABS, kontrolę trakcji ASR, elektrycznie sterowane szyby przednie czy komputer pokładowy. Lista gadżetów, które można było rozszerzyć wyposażenie Golfa VI była nad wyraz długa, ale z ciekawszych opcji wyróżnić należy adaptacyjne zawieszenie DCC, automatyczna regulację odległości ACC czy kamerę wsteczną Rear Assist.

Silnik w Golfie VI

Jednostki benzynowe

O silnikach benzynowych stosowanych w Golfie VI-generacji można napisać wiele dobrego i jeszcze więcej złego. Najmniej problemów sprawiają sprawdzone jednostki 1.4 16V 80KM oraz 1.6 8V 102KM. Ten drugi występował także w wersji przystosowanej do zasilania gazem LPG (tzw. BiFuel). Oba silniki nie grzeszą specjalną „nadpobudliwością” przejawiającą się w gwałtownym rozwijaniu wysokiej mocy, ale na potrzeby spokojnej eksploracji obszarów miejskich na pewno wystarczą.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agata Bajek

Starszy Specjalista ds. Projektów HR - Grupa Tempo S.C.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »