| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Golf VI: lepszy z dieslem!

Używany Golf VI: lepszy z dieslem!

VW Golf to bezsprzeczny król klasy kompakt. Jeśli nie potwierdzają tego powszechne opinie spotykane na forach internetowych, to dobitnie przekonują o tym statystyki jego sprzedaży. Czy mimo wielu podobieństw do swojego poprzednika, Golf VI jest lepszą od niego konstrukcją?

Skrzynia biegów Golfa VI

Dostępna w autach Volkswagena skrzynia DSG to urządzenie, które wniosło nową jakość w zakresie automatyzacji zmiany biegów. Za sprawą mechanizmu wykorzystującego do pracy dwa sprzęgła, zapewnia błyskawiczną zmianę biegu. Niestety w wersji 1.4 TSI 7-biegowa skrzynia DSG zawodziła, czego objawem było charakterystyczne szarpanie w trakcie zmiany przełożenia z pierwszego na drugi bieg (przy rozgrzanym silniku). Do wymiany kwalifikowały się oba sprzęgła (koszt ok. 8000 zł w ASO). Usterka najczęściej objawia się przy przebiegach ok. 15-25 tys. km (nr akcji serwisowej TPI: 2026097/6). Skrzynie manualne zapewniają precyzyjny wybór biegu i nie przysparzają problemów eksploatacyjnych.

Zobacz też: Używany Citroen C4: nietuzinkowy Francuz

Układ kierowniczy Golfa VI

Golf VI pozwala bardzo precyzyjnie się kontrolować za sprawą dobrze funkcjonującego układu kierowniczego. Mechanizm odznacza się także wysoką niezawodnością i raczej obce są mu problemy z przedwczesnym zużyciem przekładni kierowniczej. Za ewentualne stuki przy skręcaniu kierownicą bardzo często odpowiada … osłona termiczna silnika.

Ceny części zamiennych do Golfa VI

Dostępność części zamiennych do Golfa VI można określić mianem wzorowej. Szeroka gama tzw. zamienników pozwala istotnie zredukować koszty eksploatacji auta. Jest to o tyle warte podkreślenia, bowiem np. do Opla Insigni, który zadebiutował w podobnym okresie, praktycznie wszystkie części dostępne są tylko w ASO Opla.

Zobacz też: Używany Opel Insignia - z jakością na bakier!

Przykładowe części zamienne do Golfa 2.0 TDI 140KM (Inter Cars)

- wahacz poprzeczny przedniego zawieszenia: 400 zł

- wahacz poprzeczny tylnego zawieszenia: 230 zł

- sworzeń przedniego wahacza: 100 zł

- amortyzator przedni: 350 zł

- amortyzator tylny: 280 zł

- końcówka jednego wtryskiwacza: 1300 zł

- tarcza hamulcowa przód/tył: 250/150zł

- klocki hamulcowe przód/tył: 150zł/140zł

- zestaw łożyska przedniego koła: 350zł

Zobacz też: Używany Nissan Almera N16 (2000-2006): trzeba zaryzykować

Podsumowanie

Pozyskanie drobiazgowych informacji na temat eksploatacji tak młodych aut jak Golf VI nie jest łatwe, ale też i nie niemożliwe. To co powtarza się w komentarzach jego właścicieli to przede wszystkim ogromna poprawa trwałości silników diesla. Ich praca, osiągi i wysoka ekonomiczność idą w parze z wysoką niezawodnością. Ostania z tych cech zdaje się być obca silnikom z serii TSI a zwłaszcza jednostce 1.4 TSI. Usterki, które ją trapią prowadzą w prostej linii do jej całkowitego zniszczenia. Jeśli decydujemy się na silnik benzynowy najlepszym wyborem będzie albo 1.6 102KM (idealnie współpracujący z LPG) albo 1.2 TSI, który w danej chwili jest uważany za znacznie mniej usterkowy niż wersje 1.4 TSI i 1.8 TSI. Wysoko należy ocenić Golfa za bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne, niezłe wyposażenie oraz bardzo dobre materiały użyte do wykończenia wnętrza. Niewątpliwą zaletą jest także jego niska utrata wartości oraz fakt, że z ewentualną odsprzedażą Golfa VI nie będzie problemu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Stachowiak

Marketing Team Leader w firmie HR Tools

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »