| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Golf VI: lepszy z dieslem!

Używany Golf VI: lepszy z dieslem!

VW Golf to bezsprzeczny król klasy kompakt. Jeśli nie potwierdzają tego powszechne opinie spotykane na forach internetowych, to dobitnie przekonują o tym statystyki jego sprzedaży. Czy mimo wielu podobieństw do swojego poprzednika, Golf VI jest lepszą od niego konstrukcją?

wersja oznaczenie moc turbo/kompresor 0-100km/h [s] V-max [km/h] spalanie śr. [l]
1.4 CGGA 80 nie 13,9 172 6,4
1.6 BSE/BSF/CCSA 102 nie 11,3 188 7,1
1.6 BiFuel CHGA 102 nie 12,1(LPG)/11,9 149/169 9,2(LPG)
1.2 TSI CBZB 105 tak/nie 10,6 190 5,7
1.4 TSI CAXA 122 tak/tak 9,5 200 6,2
1.4 TSI CAVD 160 tak/tak 8 220 6,3
1.8 TSI CDAA 160 tak/nie 8 220 6,8
2.0 TSI GTI CCZA 210 tak/nie 6,9 240 7,3
2.0 TSI GTI 35 CDL 235 tak/nie 6,6 247 8,1
2.0 TSI R CDLF (EA113) 270 tak/nie 5,7 250 8,5

Zobacz też: Używany Lancer VII CS0 (2000-2008): w cieniu rajdowej legendy

Diesel

Wszystkie silniki wysokoprężne stosowane w Golfie VI wyposażone są we wtrysk typu common rail. Najlepsze osiągi wśród diesli stosowanych w Golfie VI zapewnia wersja 2.0 TDI 170KM. Trzeba być jednak świadomym, że VW wymieniał w tej jednostce (ale tyko po wcześniejszym upomnieniu się właściciela) słabej jakości wtryskiwacze firmy Siemens. Problem pękających głowic prawie nie występuje (zdarzają się tylko marginalne przypadki).

Godne polecenia są silniki 2.0 TDI 140KM i 1.6 TDI 105KM, w których na chwilę obecną nie stwierdzono poważniejszych usterek.

Grupa VW przeprowadziła akcję naprawczą dla aut wyposażonych w silnik 2.0 TDI CR wyprodukowanych w latach 2009-2011, w których na skutek zastosowania niewłaściwego materiału mogło dojść do pęknięcia przewodów wysokiego ciśnienia. 


Niektóre silniki TDI są wyposażone we wtryskiwacze piezoelektryczne, które są nieregenerowalne. To czy dany egzemplarz je posiada można zweryfikować podając jego nr VIN w ASO. Prawie wszystkie silniki TDI montowane w Golfie VI posiadają filtr DPF, który nie działa dobrze w warunkach miejskiej jazdy (zwłaszcza w 1.6 TDI).

wersja oznaczenie moc common rail 0-100km/h V-max spalanie śr.
1.6 TDI CAYC 105 tak 11,3 190 4,5
2.0 TDI CBDC 110 tak 10,7 190 4,9
2.0 TDI  CBAA, CFFA 136 tak bd. bd. bd.
2.0 TDI CBAB, CFFB,CJAA 140 tak 9,3 209 4,8
2.0 TDI GTD CBBB, CFGB 170 tak 8,1 222 5,3

Zawieszenie Golfa VI

Mankamentem, o którym niejednokrotnie napominają właściwie Golfów VI, jest skrzypienie dochodzące zarówno z przedniego jak i z tylnego zawieszenia. Co ciekawe bardzo często okazuje się, że skrzypienie to nie dochodzi z samego zawieszenia a z …. uszczelek bocznych drzwi. Najczęściej pomaga przesmarowanie ich powierzchni sylikonem w sprayu bądź w sztyfcie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Donata Hermann-Marciniak

Specjalistka z zakresu Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych. Absolwentka Studiów Podyplomowych Kadry i Płace na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »