REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Opel Insignia - z jakością na bakier!

Opel Insignia ma poważne problemy z pokładową elektroniką. Odmówić posłuszeństwa potrafi właściwie każdy jej element. Zdarza się, że awaria znika samoistnie.
Opel Insignia ma poważne problemy z pokładową elektroniką. Odmówić posłuszeństwa potrafi właściwie każdy jej element. Zdarza się, że awaria znika samoistnie.
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Opel Insignia miał być powiewem nowej jakości w segmencie. Jak się okazuje, rozbudowana elektronika i niska jakość wykończenia są przyczyną zaskakująco wielu usterek w tym samochodzie. Jak się sprawuje używany Opel Inginia?

Używany Opel Insignia

Opel Insignia, czyli następca popularnej Vectry, zadebiutował w 2008 roku w Londynie. Nowy sedan niemieckiego producenta miał jasno zakomunikować światu, że od jego narodzin marka Opel ma być postrzegana jako producent przywiązujący uwagę do nowatorskich rozwiązań, wykorzystujących zaawansowane technologie dla poprawy bezpieczeństwa podróżnych. Był to pierwszy seryjnie produkowany samochód z systemem Opel Eye, odczytującym znaki drogowe (ograniczenia prędkości, oznaczenia pasów ruchu i zakazy wjazdu). W oparciu o to samo rozwiązanie Insigania potrafi także ostrzec kierowcę o niezamierzonym zjeździe z danego pasa ruchu. W 2011 roku auto zostało poddane modernizacji.

REKLAMA

Polecamy: Samochód w firmie

Nadwozie Opla Insigni

REKLAMA

W porównaniu z poprzednikiem czyli Oplem Vectrą C, Insignia istotnie zwiększyła swoje wymiary. Jest od niej dłuższa (o 22 cm), szersza (o 5,4 cm) i wyższa (o 2,4cm). Rozstaw osi także uległ powiększeniu (o 3,7 cm). Największy bagażnik oferuje wersja kombi (540 litrów), niewiele mniejszymi dysponują hatchback (520 litrów) i sedan (500 litrów). Największą bolączką nadwozia okazuje słabej jakości lakier, który jest bardzo miękki i potrafi schodzić z niektórych jego elementów. Co gorsza, mimo że najstarsze auta mają obecnie cztery lata, już pojawiają się informacje o pojawiających się w Insigni ogniskach rdzy (głównie na progach). Oprócz tego spasowanie poszczególnych elementów nadwozia pozostawia wiele do życzenia.

Bardzo delikatny, wodny lakier użyty do malowania nadwozia Insigni sprawia, że na wielu egzemplarz widoczne są liczne jego odpryski (głównie maska, przedni zderzak, nadkola i ich okolice). Różnice w szerokości poszczególnych szpar między elementami nadwozia nie są dowodem na powypadkową przeszłość auta. To raczej widoczny gołym okiem dowód na cięcie kosztów przez General Motors.

Polecamy: Samochód w firmie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze Opla Insigni

Projekt deski rozdzielczej, w której kąty proste z Vectry zniknęły ustępując miejsca na obłością, jest nowoczesny i okazały. Kokpit jest wręcz naszpikowany przyciskami do sterowania poszczególnymi parametrami samochodu, co dla niektórych osób może być kłopotliwe, zwłaszcza na początku eksploatacji Insigni. Plastik użyty do wykończenia deski rozdzielczej niemieckiego auta jest twardszy w niż pojazdach konkurencji, co nie każdemu przypadnie do gustu. Oprócz tego poszczególne jej elementy są nie najlepiej spasowane ze sobą, czego objawem jest ich skrzypieniem w chwili,  gdy auto pokonuje nierówności na drodze. Pozytywnie ocenić należy wyciszenie Insigni, choć z małym wyjątkiem. Jeśli auto wyposażone jest silnik wysokoprężny (zwłaszcza 2.0 CDTI 160KM) hałas potrafi wręcz drażnić. Z kolei benzynowa odmiana Insgini 2.0T 220KM nawet przy prędkości zbliżonej do maksymalnej jest zadziwiająco cicha. Pod względem ilości miejsca w kabinie Insignia nie rozpieszcza. W wersji sedan zabraknąć go może zwłaszcza z tyłu na głową. Jego brak nie jest jednak aż tak dokuczliwy jak w przypadku np. Peugeota 407 sedan.

Silniki Opla Insgini

Benzyna

Wszystkie silniki benzynowe stosowane w Insigni posiadają dwa wałki rozrządu. Dominują wśród nich turbodoładowane jednostki. Zapewniają lepsze osiągi przy podobnym zużyciu paliwa co jednostki bez doładowania, ale są bardziej usterkowe. Zużyciu ulegają nie tylko turbosprężarki, ale i ich przewody dolotowe (częsty problem). Wersja 2.0T 220KM to konstrukcja pochodząca z Saaba i cechuje ją wysokie spalanie (efekt m.in. wysokiej masy pojazdu). Średnie zużycie paliwa w mieście w tej odmianie Insigni, wyposażonej dodatkowo w napęd 4x4, kształtuje się wg użytkowników na poziomie ok. 15l/100km. Najmniej problematyczny silnik, który jest dostępny w tym modelu i oferuje akceptowalne osiągi to 1.8 16V 140KM. Jednostka 1.6T 180KM wbrew pozorom nie czyni z Insigni wyścigówki. Wręcz przeciwnie, jest zadziwiająco mało dynamiczna jak na moc 180KM. Najmocniejszy w gamie silnik 2.8T 325KM zarezerwowany był tylko dla sportowej Insigni OPC. W 2011 roku w ofercie Opla pojawiła się insygnia z silnikiem 1.4T 140KM (zamiast 1.8 16 140KM) a silnik 2.0T został wzmocniony z 220 do 250KM.

Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne - PDF

silnik oznaczenie turbo rodzaj moc przyspieszenie V-Max śr. zużycie paliwa
1.4T A14NET tak benzynowy 140 10,9 205 5,6
1.6 A16XER nie benzynowy 115 12,9 192 7,6
1.8 A18XER nie benzynowy 140 11,5 206 7,8
1.6T A16LET tak benzynowy 180 8,9 225 7,7
2.0T A20NHT tak benzynowy 220 7,6 242 8,9
2.0T A20NFT tak benzynowy 250 7,5 250 8,4
2.8T A28NET tak benzynowy 260 6,9 250 10,9
2.8T A28NER tak/twin-turbo benzynowy 325 6,0 250 11,4

Diesel

REKLAMA

Jednostki wysokoprężne to zmodernizowane silniki Fiata (1.9 JTD), które zostały „rozwiercone”, a ich osprzęt został zmodernizowany. Najmocniejsza wersja o mocy 160KM zapewnia dobre osiągi i niskie spalanie. Jest jednak słabo wyciszona i podatna na awarie. Typowy problem, który Opel próbował rozwiązać poprzez akcję serwisową dotyczył wadliwie działające programu sterującego pracą filtra cząstek stałych. Poza tym usterek należy się doszukiwać przede wszystkim w źle działającym zaworze EGR, szybko zużywającym się kole dwumasowym i turbosprężarce (te o zmiennej geometrii łopatek są dodatkowo narażone na zapieczenie kierownic).

Wszystkie silniki wysokoprężne stosowane w Insigni wyposażone są w filtr cząstek stałych. Ewentualne problemy z nim mogą być spowodowane jego błędnym oprogramowaniem sterownika. W takim przypadku zazwyczaj pomaga wgranie nowego software’u. Każda Insignia z jednostką wysokoprężną 2.0 CDTI posiada koło dwumasowe.

Polecamy: Podatki 2015 - komplet

silnik oznaczenie turbo rodzaj moc przyspieszenie V-Max śr. zużycie paliwa
2.0 CDTI A20DTC VGT diesel 110 12,1 190 5,8
2.0 CDTI A20DTL FGT diesel 110 13,9 186 5,8
2.0 CDTI A20DTJ VGT diesel 130 11,1 205 5,8
2.0 CDTI A20DT FGT diesel 130 11,3 202 5,8
2.0 CDTI A20DTH VGT diesel 160 9,5 218 5,8
2.0 CDTI A20DTR Bi-Turbo diesel 195 8,7 230 4,9
VGT- turbina o zmiennej geometrii łopatek
FGT- turbina bez zmiennej geometrii łopatek

Elektryka Opla Insigni

Pięta Achillesową Opla Insigni jest jego elektronika. Właściwie ciężko jednoznacznie wskazać typowe jej mankamenty, bowiem awarii (czasem chwilowej) może ulec praktycznie prawie każdy element elektryczny w pojeździe. Typowe problemy elektroniki/elektryki w Insigni to:

  • awarie centralki samochodu i niekontrolowane rozładowywania się akumulatora podczas postoju samochodu (aktualizacje jej oprogramowania przeprowadzona we czerwcu 2010 roku nie rozwiązała do końca problemu);
  • błędne komunikaty komputera (np. o awarii amortyzatorów, niewłaściwej temperaturze powietrza itd.);
  • psujące się przyciski otwierania tylnej klapy (akcja naprawcza);
  • niedziałające zamykanie klapki wlewu paliwa;
  • samoczynnie uruchamiające się podczas postoju przednie reflektory, czego rezultatem jest często rozładowanie akumulatora (akcja serwisowa);
  • zawieszająca się nawigacja satelitarna i pokrętła do jej sterowania;
  • źle działający hamulec ręczny (potrafi blokować hamulce przez 2-3 sekundy w chwili gdy kierowca próbuje już ruszyć);

Układ kierowniczy i zwieszenie Opla Insigni

Auto prowadzi się bardzo pewnie, a w połączeniu z opcjonalnym zawieszeniem FlexRide o regulowanej sile twardości, pozwala na zmianę charakterystyki prowadzenia w zależności od upodobań kierowcy. Niestety, obniżanie kosztów produkcji negatywnie wpłynęło przede wszystkim na trwałość układ kierowniczego. Wręcz nagminnym przypadkiem jest uszkodzenie przekładni kierowniczej następujące w autach z przebiegiem mniejszym niż 30tys.km! Rekordziści musieli skorzystać z usług serwisu już po niecałych 10 tys. km. Poważnym problemem, bo ciężkim do zdiagnozowania i rozwiązania, są wibracje na kierownicy wyczuwalne w trakcie jazdy z prędkością 110-150km/h. W ramach akcji serwisowej Opel wymieniał tuleje tylnych przednich dolnych wahaczy, choć nie zawsze zabiegi te przynosiły wymierny efekt.

Układ hamulcowy Opla Insigni

Układ hamulcowy Opla Insigni jest bardzo wydajny (2.0T 220KM hamuje 100-0 km/h  na dystansie ok. 34,5 m). Okazuje się jednak, że także hamulce nie są pozbawione wad. Powszechnym problem za jakim boryka się ten model Opla jest rysowanie tylnych tarcz hamulcowych przez ich klocki (specyficzny skład okładzin). Usterka była jednak objęta gwarancją producenta i stosowną akcją naprawczą.

Instalacja LPG a Opel Insignia

Instalacja LPG w Insigni to temat mocno drażliwy. Według powszechnej opinii, powielanej przez liczne portale motoryzacyjne, stosunkowo dobrze z gazem LPG współpracuje silnik 1.8 16V 140KM (A18XER). Nie jest to jednak do końca prawda, bowiem Opel wyraźnie odradza tego typu zabieg. (co ciekawe Chevrolet zezwala montować w tym silniku inst. LPG - być może w amerykańskiej wersji gniazda zaworowe są wykonane z trwalszego materiału). Co więcej, montaż instalacji gazu LPG jest niemożliwy w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa (2.0T 220KM i 250KM), ze względu na brak dedykowanej instalacji wtrysku gazu LPG V-generacji. Wysoki poziom skomplikowania jednostek 2.8T 260KM i 325KM zdaniem fachowców może wpłynąć na wysoką jego awaryjność i zwiększone koszty serwisowania przy zasilaniu LPG. Dokładne informacje o LPG w Oplu Insignii znajdziecie poniżej:

Zobacz też: Opel Insignia z LPG

Ceny części zamiennych do Opla Insigni 2.0T 220KM (A20NHT)

Opel Insignia jest na rynku od niecałych czterech lat, a jego krótki staż na rynku przekłada się na znikomą dostępność części zamiennych. Wszystkie podzespoły są oczywiście możliwe do nabycia poprzez sieć Autoryzowanych Stacji Obsługi Opla, ale rynek tzw. zamienników jest bardzo niewielki.

Zamienniki:

- amortyzator przedni/tylny: 311zł/290zł

- sprzęgło kompletne LuK: 795zł

- tarcza hamulcowa Brembo przednia/tylna: 290zł/260zł

- klocki hamulcowe kpl. Ferodo przód/tył: 220zł/145zł

Oryginalne części

- turbosprężarka (ASO): 8 400zł

- przekładnia kierownicza (ASO): 9 700zł

Podsumowanie

Opel Insignia po raz kolejny nas zadziwił. Okazuje się, że samochód który zdobył m.in. prestiżową nagrodę Car of the Year 2009, jest zaawansowany technologicznie i na wskroś nowoczesny, ma wyraźne problemy z trwałością. Słabej jakości lakier, nietrwałe przekładnie kierownicze i turbosprężarki w sinikach benzynowych oraz przede wszystkim wyjątkowo awaryjna i trudna w naprawie elektronika pojazdu, wyraźnie zniechęcają do zakupu używanego egzemplarza. Tylu potencjalnych awarii nie odnotowaliśmy nawet w przypadku Alfy Romeo 159, której jakość istotnie się poprawiła. Jeśli jednak mamy dostęp do zadbanego egzemplarza, który objęty był licznymi akcjami serwisowymi Opla, warto wybrać wersję z benzynowym silnikiem 2.0 Turbo. Świetne osiągi rekompensują wysokie spalanie i dodatkową podnoszą przyjemność i poziom bezpieczeństwa w trakcie podróży. Pamiętajmy jednak o bardzo wnikliwej kontroli stanu technicznego Insigni przed jej zakupem.

Opel Insignia Sports Tourer przód.
Wnętrze Insigni, zwłaszcza w bogatszych wersjach jest bardzo nowoczesne i wyposażone w nowoczesne rozwiązania elektroniczne.
Opel Insignia Sports Tourer to kombi z bagażnikiem o pojemności 540 litrów.
Opel Insignia Sport 4x4 tył
moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA