REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Opel Insignia - z jakością na bakier!

Opel Insignia ma poważne problemy z pokładową elektroniką. Odmówić posłuszeństwa potrafi właściwie każdy jej element. Zdarza się, że awaria znika samoistnie.
Opel Insignia ma poważne problemy z pokładową elektroniką. Odmówić posłuszeństwa potrafi właściwie każdy jej element. Zdarza się, że awaria znika samoistnie.
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Opel Insignia miał być powiewem nowej jakości w segmencie. Jak się okazuje, rozbudowana elektronika i niska jakość wykończenia są przyczyną zaskakująco wielu usterek w tym samochodzie. Jak się sprawuje używany Opel Inginia?

Używany Opel Insignia

Opel Insignia, czyli następca popularnej Vectry, zadebiutował w 2008 roku w Londynie. Nowy sedan niemieckiego producenta miał jasno zakomunikować światu, że od jego narodzin marka Opel ma być postrzegana jako producent przywiązujący uwagę do nowatorskich rozwiązań, wykorzystujących zaawansowane technologie dla poprawy bezpieczeństwa podróżnych. Był to pierwszy seryjnie produkowany samochód z systemem Opel Eye, odczytującym znaki drogowe (ograniczenia prędkości, oznaczenia pasów ruchu i zakazy wjazdu). W oparciu o to samo rozwiązanie Insigania potrafi także ostrzec kierowcę o niezamierzonym zjeździe z danego pasa ruchu. W 2011 roku auto zostało poddane modernizacji.

REKLAMA

Polecamy: Samochód w firmie

Nadwozie Opla Insigni

REKLAMA

W porównaniu z poprzednikiem czyli Oplem Vectrą C, Insignia istotnie zwiększyła swoje wymiary. Jest od niej dłuższa (o 22 cm), szersza (o 5,4 cm) i wyższa (o 2,4cm). Rozstaw osi także uległ powiększeniu (o 3,7 cm). Największy bagażnik oferuje wersja kombi (540 litrów), niewiele mniejszymi dysponują hatchback (520 litrów) i sedan (500 litrów). Największą bolączką nadwozia okazuje słabej jakości lakier, który jest bardzo miękki i potrafi schodzić z niektórych jego elementów. Co gorsza, mimo że najstarsze auta mają obecnie cztery lata, już pojawiają się informacje o pojawiających się w Insigni ogniskach rdzy (głównie na progach). Oprócz tego spasowanie poszczególnych elementów nadwozia pozostawia wiele do życzenia.

Bardzo delikatny, wodny lakier użyty do malowania nadwozia Insigni sprawia, że na wielu egzemplarz widoczne są liczne jego odpryski (głównie maska, przedni zderzak, nadkola i ich okolice). Różnice w szerokości poszczególnych szpar między elementami nadwozia nie są dowodem na powypadkową przeszłość auta. To raczej widoczny gołym okiem dowód na cięcie kosztów przez General Motors.

Polecamy: Samochód w firmie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze Opla Insigni

Projekt deski rozdzielczej, w której kąty proste z Vectry zniknęły ustępując miejsca na obłością, jest nowoczesny i okazały. Kokpit jest wręcz naszpikowany przyciskami do sterowania poszczególnymi parametrami samochodu, co dla niektórych osób może być kłopotliwe, zwłaszcza na początku eksploatacji Insigni. Plastik użyty do wykończenia deski rozdzielczej niemieckiego auta jest twardszy w niż pojazdach konkurencji, co nie każdemu przypadnie do gustu. Oprócz tego poszczególne jej elementy są nie najlepiej spasowane ze sobą, czego objawem jest ich skrzypieniem w chwili,  gdy auto pokonuje nierówności na drodze. Pozytywnie ocenić należy wyciszenie Insigni, choć z małym wyjątkiem. Jeśli auto wyposażone jest silnik wysokoprężny (zwłaszcza 2.0 CDTI 160KM) hałas potrafi wręcz drażnić. Z kolei benzynowa odmiana Insgini 2.0T 220KM nawet przy prędkości zbliżonej do maksymalnej jest zadziwiająco cicha. Pod względem ilości miejsca w kabinie Insignia nie rozpieszcza. W wersji sedan zabraknąć go może zwłaszcza z tyłu na głową. Jego brak nie jest jednak aż tak dokuczliwy jak w przypadku np. Peugeota 407 sedan.

Silniki Opla Insgini

Benzyna

Wszystkie silniki benzynowe stosowane w Insigni posiadają dwa wałki rozrządu. Dominują wśród nich turbodoładowane jednostki. Zapewniają lepsze osiągi przy podobnym zużyciu paliwa co jednostki bez doładowania, ale są bardziej usterkowe. Zużyciu ulegają nie tylko turbosprężarki, ale i ich przewody dolotowe (częsty problem). Wersja 2.0T 220KM to konstrukcja pochodząca z Saaba i cechuje ją wysokie spalanie (efekt m.in. wysokiej masy pojazdu). Średnie zużycie paliwa w mieście w tej odmianie Insigni, wyposażonej dodatkowo w napęd 4x4, kształtuje się wg użytkowników na poziomie ok. 15l/100km. Najmniej problematyczny silnik, który jest dostępny w tym modelu i oferuje akceptowalne osiągi to 1.8 16V 140KM. Jednostka 1.6T 180KM wbrew pozorom nie czyni z Insigni wyścigówki. Wręcz przeciwnie, jest zadziwiająco mało dynamiczna jak na moc 180KM. Najmocniejszy w gamie silnik 2.8T 325KM zarezerwowany był tylko dla sportowej Insigni OPC. W 2011 roku w ofercie Opla pojawiła się insygnia z silnikiem 1.4T 140KM (zamiast 1.8 16 140KM) a silnik 2.0T został wzmocniony z 220 do 250KM.

Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne - PDF

silnik oznaczenie turbo rodzaj moc przyspieszenie V-Max śr. zużycie paliwa
1.4T A14NET tak benzynowy 140 10,9 205 5,6
1.6 A16XER nie benzynowy 115 12,9 192 7,6
1.8 A18XER nie benzynowy 140 11,5 206 7,8
1.6T A16LET tak benzynowy 180 8,9 225 7,7
2.0T A20NHT tak benzynowy 220 7,6 242 8,9
2.0T A20NFT tak benzynowy 250 7,5 250 8,4
2.8T A28NET tak benzynowy 260 6,9 250 10,9
2.8T A28NER tak/twin-turbo benzynowy 325 6,0 250 11,4

Diesel

REKLAMA

Jednostki wysokoprężne to zmodernizowane silniki Fiata (1.9 JTD), które zostały „rozwiercone”, a ich osprzęt został zmodernizowany. Najmocniejsza wersja o mocy 160KM zapewnia dobre osiągi i niskie spalanie. Jest jednak słabo wyciszona i podatna na awarie. Typowy problem, który Opel próbował rozwiązać poprzez akcję serwisową dotyczył wadliwie działające programu sterującego pracą filtra cząstek stałych. Poza tym usterek należy się doszukiwać przede wszystkim w źle działającym zaworze EGR, szybko zużywającym się kole dwumasowym i turbosprężarce (te o zmiennej geometrii łopatek są dodatkowo narażone na zapieczenie kierownic).

Wszystkie silniki wysokoprężne stosowane w Insigni wyposażone są w filtr cząstek stałych. Ewentualne problemy z nim mogą być spowodowane jego błędnym oprogramowaniem sterownika. W takim przypadku zazwyczaj pomaga wgranie nowego software’u. Każda Insignia z jednostką wysokoprężną 2.0 CDTI posiada koło dwumasowe.

Polecamy: Podatki 2015 - komplet

silnik oznaczenie turbo rodzaj moc przyspieszenie V-Max śr. zużycie paliwa
2.0 CDTI A20DTC VGT diesel 110 12,1 190 5,8
2.0 CDTI A20DTL FGT diesel 110 13,9 186 5,8
2.0 CDTI A20DTJ VGT diesel 130 11,1 205 5,8
2.0 CDTI A20DT FGT diesel 130 11,3 202 5,8
2.0 CDTI A20DTH VGT diesel 160 9,5 218 5,8
2.0 CDTI A20DTR Bi-Turbo diesel 195 8,7 230 4,9
VGT- turbina o zmiennej geometrii łopatek
FGT- turbina bez zmiennej geometrii łopatek

Elektryka Opla Insigni

Pięta Achillesową Opla Insigni jest jego elektronika. Właściwie ciężko jednoznacznie wskazać typowe jej mankamenty, bowiem awarii (czasem chwilowej) może ulec praktycznie prawie każdy element elektryczny w pojeździe. Typowe problemy elektroniki/elektryki w Insigni to:

  • awarie centralki samochodu i niekontrolowane rozładowywania się akumulatora podczas postoju samochodu (aktualizacje jej oprogramowania przeprowadzona we czerwcu 2010 roku nie rozwiązała do końca problemu);
  • błędne komunikaty komputera (np. o awarii amortyzatorów, niewłaściwej temperaturze powietrza itd.);
  • psujące się przyciski otwierania tylnej klapy (akcja naprawcza);
  • niedziałające zamykanie klapki wlewu paliwa;
  • samoczynnie uruchamiające się podczas postoju przednie reflektory, czego rezultatem jest często rozładowanie akumulatora (akcja serwisowa);
  • zawieszająca się nawigacja satelitarna i pokrętła do jej sterowania;
  • źle działający hamulec ręczny (potrafi blokować hamulce przez 2-3 sekundy w chwili gdy kierowca próbuje już ruszyć);

Układ kierowniczy i zwieszenie Opla Insigni

Auto prowadzi się bardzo pewnie, a w połączeniu z opcjonalnym zawieszeniem FlexRide o regulowanej sile twardości, pozwala na zmianę charakterystyki prowadzenia w zależności od upodobań kierowcy. Niestety, obniżanie kosztów produkcji negatywnie wpłynęło przede wszystkim na trwałość układ kierowniczego. Wręcz nagminnym przypadkiem jest uszkodzenie przekładni kierowniczej następujące w autach z przebiegiem mniejszym niż 30tys.km! Rekordziści musieli skorzystać z usług serwisu już po niecałych 10 tys. km. Poważnym problemem, bo ciężkim do zdiagnozowania i rozwiązania, są wibracje na kierownicy wyczuwalne w trakcie jazdy z prędkością 110-150km/h. W ramach akcji serwisowej Opel wymieniał tuleje tylnych przednich dolnych wahaczy, choć nie zawsze zabiegi te przynosiły wymierny efekt.

Układ hamulcowy Opla Insigni

Układ hamulcowy Opla Insigni jest bardzo wydajny (2.0T 220KM hamuje 100-0 km/h  na dystansie ok. 34,5 m). Okazuje się jednak, że także hamulce nie są pozbawione wad. Powszechnym problem za jakim boryka się ten model Opla jest rysowanie tylnych tarcz hamulcowych przez ich klocki (specyficzny skład okładzin). Usterka była jednak objęta gwarancją producenta i stosowną akcją naprawczą.

Instalacja LPG a Opel Insignia

Instalacja LPG w Insigni to temat mocno drażliwy. Według powszechnej opinii, powielanej przez liczne portale motoryzacyjne, stosunkowo dobrze z gazem LPG współpracuje silnik 1.8 16V 140KM (A18XER). Nie jest to jednak do końca prawda, bowiem Opel wyraźnie odradza tego typu zabieg. (co ciekawe Chevrolet zezwala montować w tym silniku inst. LPG - być może w amerykańskiej wersji gniazda zaworowe są wykonane z trwalszego materiału). Co więcej, montaż instalacji gazu LPG jest niemożliwy w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa (2.0T 220KM i 250KM), ze względu na brak dedykowanej instalacji wtrysku gazu LPG V-generacji. Wysoki poziom skomplikowania jednostek 2.8T 260KM i 325KM zdaniem fachowców może wpłynąć na wysoką jego awaryjność i zwiększone koszty serwisowania przy zasilaniu LPG. Dokładne informacje o LPG w Oplu Insignii znajdziecie poniżej:

Zobacz też: Opel Insignia z LPG

Ceny części zamiennych do Opla Insigni 2.0T 220KM (A20NHT)

Opel Insignia jest na rynku od niecałych czterech lat, a jego krótki staż na rynku przekłada się na znikomą dostępność części zamiennych. Wszystkie podzespoły są oczywiście możliwe do nabycia poprzez sieć Autoryzowanych Stacji Obsługi Opla, ale rynek tzw. zamienników jest bardzo niewielki.

Zamienniki:

- amortyzator przedni/tylny: 311zł/290zł

- sprzęgło kompletne LuK: 795zł

- tarcza hamulcowa Brembo przednia/tylna: 290zł/260zł

- klocki hamulcowe kpl. Ferodo przód/tył: 220zł/145zł

Oryginalne części

- turbosprężarka (ASO): 8 400zł

- przekładnia kierownicza (ASO): 9 700zł

Podsumowanie

Opel Insignia po raz kolejny nas zadziwił. Okazuje się, że samochód który zdobył m.in. prestiżową nagrodę Car of the Year 2009, jest zaawansowany technologicznie i na wskroś nowoczesny, ma wyraźne problemy z trwałością. Słabej jakości lakier, nietrwałe przekładnie kierownicze i turbosprężarki w sinikach benzynowych oraz przede wszystkim wyjątkowo awaryjna i trudna w naprawie elektronika pojazdu, wyraźnie zniechęcają do zakupu używanego egzemplarza. Tylu potencjalnych awarii nie odnotowaliśmy nawet w przypadku Alfy Romeo 159, której jakość istotnie się poprawiła. Jeśli jednak mamy dostęp do zadbanego egzemplarza, który objęty był licznymi akcjami serwisowymi Opla, warto wybrać wersję z benzynowym silnikiem 2.0 Turbo. Świetne osiągi rekompensują wysokie spalanie i dodatkową podnoszą przyjemność i poziom bezpieczeństwa w trakcie podróży. Pamiętajmy jednak o bardzo wnikliwej kontroli stanu technicznego Insigni przed jej zakupem.

Opel Insignia Sports Tourer przód.
Wnętrze Insigni, zwłaszcza w bogatszych wersjach jest bardzo nowoczesne i wyposażone w nowoczesne rozwiązania elektroniczne.
Opel Insignia Sports Tourer to kombi z bagażnikiem o pojemności 540 litrów.
Opel Insignia Sport 4x4 tył
moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA